تراکنش بانکی ملاک اصلی مالیات ستانی نیست

به گزارش شیوا مارکت، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تراکنش های بانکی، ملاک اصلی برای محاسبه مالیات نیست و تاثیر آن شاید کمتر از پنج درصد باشد.

تراکنش بانکی ملاک اصلی مالیات ستانی نیست

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تراکنش های بانکی، ملاک اصلی برای محاسبه مالیات نیست و تاثیر آن شاید کمتر از پنج درصد باشد، زیرا ممکن است مودی، چند حساب بانکی داشته و جابه جایی وجه بین حساب ها انجام دهد یا معامله ای انجام داده و مبلغ آن را به حساب واریز کند که ربطی به کسب و کار و درآمد وی ندارد.

نادر جنتی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان زنجان اضافه کرد: طبق قانون به هیچ وجه نمی توانیم تراکنش های قبل از سال 95 را آنالیز کنیم مگر اینکه با استعلام شخص وزیر امور مالی و دارایی باشد اما تسهیلات، مانده حساب و گردش حساب مودیان از سال 95 به بعد در صورت احتیاج آنالیز می گردد.

وی اظهار کرد: درخصوص شرکت های کاغذی و فاکتورهای صوری نیز بحث شرکت نیست زیرا این شرکت ها به صورت قارچی افزایش دارند. جنتی اضافه کرد: بحث مهم، اصالت معامله بوده و معامله واقعی پذیرفته می گردد و هدف، مبارزه با فاکتورهای صوری است. وی اعلام نمود: طرح مبارزه با فرار مالیاتی و شرکت های سوری به صورت نمونه و آزمایشی در استان اصفهان اجرا می گردد و قالب کلی و یکپارچه برای تمام استان ها تا سرانجام سال تدوین می گردد. معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص بعضی فروشندگان مواد اولیه مانند کشاورزان که فاکتور رسمی ندارند، گفت: در صورتی که هزینه ها در حد متعارف باشد امور مالیاتی استان باید آن را بپذیرد زیرا برای مثال، کارخانه فراوری رب گوجه فرنگی، اقدام به خرید گوجه فرنگی از کشاورزان می نماید و عُرف فراوری نیز معین است.

وی با بیان اینکه بخگرددگی جرایم مالیاتی در 2 شرایط اجرا می گردد، اظهار کرد: یا مودی خارج از اختیار بوده یا خوش حساب باشد. جنتی توضیح داد: این در حالی است که بخشنامه بخگرددگی جرایم مالیاتی برای حمایت از واحدهای فراوریی و رونق فراوری صادر شده و مسوولیت این بخشنامه را شخص رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر دوش گرفته اند. وی اعلام نمود: اعمال معافیت های مالیاتی در فاصله های معین با بعضی مراکز استان ها مشوقی برای جلوگیری از مهاجرت به تهران و اجرای سند آمایش سرزمین است. جنتی ابراز کرد: هیچ مسئله ای در خصوص اصناف در سراسر کشور وجود نداشته و اصناف، برخورد خوبی با امور مالیاتی دارند.

منبع:دنیای مالی

بازگشت به صفحه رسانه ها

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15669

به "تراکنش بانکی ملاک اصلی مالیات ستانی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکنش بانکی ملاک اصلی مالیات ستانی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید