تعدیل اجباری ملی پوشان پای پرواز ترکمنستان!

به گزارش شیوا مارکت، اگرچه چند روز بیشتر تا آغاز رقابت های جهانی 2018 وزنه برداری درترکمنستان زمان باقی نمانده است اما هنوز در آستانه اعزام تیم ملی به این رقابت تکلیف پشت خط مانده های وزنه برداری در فهرست جهانی نیست!

تعدیل اجباری ملی پوشان پای پرواز ترکمنستان!

به گزارش خبرنگاران ، رضا عباسپور: اگرچه چند روز بیشتر تا آغاز رقابت های دنیای 2018 وزنه برداری در شهر عشق آباد ترکمنستان زمان باقی نمانده است اما هنوز در آستانه اعزام تیم ملی به این رقابت تکلیف وامانده های وزنه برداری از فهرست اصلی و رزرو دنیای تعیین نیست! حسین سلطانی در دسته 73 کیلوگرم، عارف خاکی در دسته 89 کیلوگرم، رضابیرالوند و سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم به عنوان 2 وزنه بردار اصلی و رحمان اورامه در همین وزن به عنوان وزنه بردار ذخیره، علی هاشمی و امیر حقوقی در دسته 102 کیلوگرم، محمدرضا براری در دسته 109 کیلوگرم و در نهایت علی داودی در دسته 109+ کیلوگرم، 9 وزنه برداری هستند که تاکنون نامشان در فهرست ورودی و رسمی مسابقات دنیای عشق آباد ثبت شده است اما این در حالی است که هنوز تکلیف 2وزنه بردار اصلی و 2 ملی پوش ذخیره دیگر در این فهرست دنیای وزنه برداری معلوم نیست!

تیم ملی وزنه برداری ایران با حضور در رقابت های دنیای 2018 عشق آباد ترکمنستان اگر بتواند از دل این رقابت سنگین و معتبر مدال ارزشمند و مرغوب دنیای بیرون بکشد، تقریبا براساس سوابق و مستندات موجود سی امین میدان دنیای است که از آن موفق شده صاحب مدال و عنوان قهرمانی گردد. البته اگر همه چیز مثل 29 دوره قبلی که وزنه برداران ایرانی موفق شدند صاحب مدال دنیای شوند، برای بچه های ملی پوش تیم و کادرفنی خوب پیش برود و روال کار با استانداردهای فعلی تیم ملی مطابقت داشته باشد اما اینطوری که از ظواهر امر پیداست هنوز تیم ملی وزنه برداری ایران به مسابقات دنیای اعزام نشده حواشی و مسائل خودساخته ای پیش روی ما قرار گرفته است که خیلی امیدوارکننده مثل سال 2017 به نظر نمی رسد!

حسین سلطانی در دسته 73 کیلوگرم، عارف خاکی در دسته 89 کیلوگرم، رضابیرالوند و سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم به عنوان 2 وزنه بردار اصلی و رحمان اورامه در همین وزن به عنوان وزنه بردار ذخیره، علی هاشمی و امیرحقوقی در دسته 102 کیلوگرم، محمدرضا براری در دسته 109 کیلوگرم و در نهایت علی داودی در دسته 109+ کیلوگرم، 9 وزنه برداری هستند که تاکنون نامشان در فهرست ورودی و رسمی مسابقات دنیای عشق آباد ثبت شده است اما این تمام توان و ظرفیت وزنه برداری ایران نیست که مسوولان برگزار کننده مسابقات دنیای و فدراسیون بین المللی وزنه برداری در فهرست ورودی تیم های شرکت کننده رونمایی کردند زیرا به جز نفراتی که نام بردیم، کیا قدمی، محمد زارعی، علیرضا سلیمانی و همایون تیموری هم جزو ملی پوشانی بودند که در اردوی تیم ملی وزنه برداری از ابتدای آغاز تمرینات دنیای حضور داشتند و تقریبا باتوجه به آمادگی و انگیزه ای که برای حضور در رقابت های دنیای 2018 ترکمنستان داشتند قطعا توقع از کادرفنی تیم ملی این بود که حداقل نام آنها را در فهرست اعلامی به کمیته برگزاری مسابقات قرار دهد. ولی حالا که تقریبا کمتر از 5 روز تا آغاز رسمی مسابقات دنیای وزنه برداری در عشق آباد زمان باقی مانده است، تنها از بین این نفراتی که اسم شان در فهرست اردویی تیم ملی وزنه برداری وجود دارد، فقط نام (9 نفر) یعنی 8 وزنه بردار اصلی و یک ذخیره در دسته 96 کیلوگرم به عنوان داشته های وزنه برداری ایران در رقابت های دنیای ترکمنستان علنی و رونمایی شده است! اتفاقی تلخ و عجیب برای وزنه برداری ایران که اتفاقا هر چه به زمان بازی ها نزدیک تر می شویم کار را برای نتیجه گیری تیمی که قرار است به عنوان مدافع قهرمانی در ترکمنستان حاضر گردد سخت تر و دشوارتر از قبل می نماید.

حال نکته جالب و البته تعجب برانگیز این ماجرا، شانه خالی کردن فدراسیون وزنه برداری از زیر بار مسوولیت این داستان بودار و انداختن توپ به زمین فدراسیون دنیای است! زیرا فدراسیون وزنه برداری ایران به جای اینکه با ارائه مستندات محکمه پسند و قابل قبول در این باب سعی کند هر طوری که می تواند شفاف سازی نموده و افکارعمومی را نسبت به این اتفاق تلخ، بدون هیچ گونه مخفی کاری روشن و مطلع کند، با بی اعتنایی مثل دفعات قبلی سعی دارد فرار رو به جلو داشته و بعد از کشته شدن سهراب دنبال نوشدارو بگردد! در حالی که این موضوع یعنی اعلام و ارسال فهرست نفرات اصلی و ذخیره به کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون دنیای وزنه برداری یک پروسه تعیین و مستندی است که پیچیدگی آنچنانی هم ندارد! بنابراین اگر طبق گفته مسوولان فدراسیون وزنه برداری ایران ایراد و اشکال کار از فدراسیون دنیای است و ما در کارمان غلط و اشتباهی نداشتیم، خب پس چرا با انتشار مستندات موجود که محکمه پسند هم هست سعی نمی کنیم ضمن روشن شدن موضوع دنبال حل مشکل ایجاد شده باشیم؟!

حقیقتا باور داشته باشیم یا نداشته باشیم، یک جای کار این وسط ایراد دارد و لنگ می زند! سوای آن برای جبران اشتباه اجرا شده در فهرست اسامی ملی پوشان اصلی و ذخیره وزنه برداری ایران به فدراسیون دنیای وزنه برداری هم زمانی نداریم. بنابراین اگر این مشکل که قطعا در هنگام برگزاری مسابقات دنیای قبول داشته باشیم یا نه، حل نگردد در ترکمنستان به لحاظ نتیجه تیمی و انفرادی (البته اگر همین نفرات باقی بمانند و فهرست دنیای ما تغییر نکند) کار دستمان می دهد. زیرا ما اگر سال قبل (رقابت های دنیای 2017 آناهیم) در آمریکا حتی بدون حضور قدرت های برتر وزنه برداری دنیا از سکوی قهرمانی دنیا برای نخستین بار بالا رفتیم، حالا اینجا در عشق آباد ترکمنستان قرار است مدافع تنها عنوان قهرمانی تاریخی خود در این رشته ورزشی باشیم. حالا اگر با این شرایط نه چندان مطلوب، مثل لشکری شکست خورده در عشق آباد روی تخته برویم، واقعا به جز دو یا نهایتا سه وزنه بردار ما که می توانند گلیم خودشان را به صورت انفرادی در میدان دنیای از آب بیرون بکشند، تکلیف بقیه وزنه برداران اعزامی ایران به رقابت های دنیای 2018 چه می گردد؟

اگر اوضاع به همین منوال برای تیم وزنه برداری ایران قبل از اعزام به رقابت های دنیای پیش برود و ما با ترکیبی ناقص کنار مدعیان قدرتمند وزنه برداری دنیا قرار بگیریم، آن زمان اصلا تکلیف نتیجه تیمی ملی پوشان وزنه برداری ایران که در قامت تیم قهرمان سال گذشته در عشق آباد حاضر می شوند چیست؟ واقعا اگر نتایج تیمی و انفرادی وزنه برداری ایران در ترکمنستان حتی بدتر و نازلتر از نتیجه ای باشد که ما در رقابت های دنیای 2015 هیوستون آمریکا تجربه کردیم، آن زمان کدام یک از مسوولان وزنه برداری پاسخگوی این ناکامی هستند؟ ناکامی احتمالی که دقیقا وصل می گردد به نتایج نسبتا ضعیفی که وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی 2018 اندونزی با 4 وزنه بردار اوتی و حذف شده از گردونه مسابقات دشت کرد.

الان سرنوشت علیرضا سلیمانی یا همایون تیموری که هر دو بعد از ناکامی از رسیدن به دوبنده تیم ملی در بازی های آسیایی 2018، برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در رقابت های دنیای ترکمنستان، برنامه ریزی نموده بودند چه می گردد؟ اگر آنها نتوانند با شرایط سختی که فدراسیون دنیای برای یک چنین اشتباهات مبتدیانه ای در نظر گرفته است، به فهرست دنیای تیم ملی وزنه برداری اضافه شوند، کادرفنی و مسوولان فدراسیون وزنه برداری برای جبران و پوشش این ناکامی تلخ و جبران نشدنی چه تدابیری در دستور کار دارند؟ سوال ما از اساتید شورای عالی فنی وزنه برداری، مسوولان فدراسیون و در نهایت کادرفنی تیم ملی وزنه برداری این است که حقیقتا به جز سهراب مرادی که تقریبا یک سر و گردن از همه همتایان حال حاضر داخلی و خارجی خود بالاتر و سرحال تر است، کدام یک از وزنه برداران اعزامی تیم به مسابقات دنیای مدعی اصلی کسب مدال طلای مسابقات دنیای هستند؟ علی هاشمی، محمدرضا براری و یا رضا بیرالوند اگر چه جزو باتجربه های عنواندار تیم ملی وزنه برداری هستند اما با توجه به رقابتی که آنها در اوزان خود با بزرگان وزنه برداری دنیا دارند تردیدی وجود ندارد که خیلی نباید روی طلایی شدن این ملی پوشان حساب باز کرد. البته آنها شانس مدال هستند، ولی وقتی تقریبا به ترتیب در اوزان 73، 89، 96، 102، 109 و 109+ کیلوگرم (47، 33، 47، 22، 38 و 36 نفر) شرکت کننده در مسابقات دنیای اعلام حضور کردند خیلی نمی توان به وقوع اتفاقی خارق العاده توسط تیمی که به عشق آباد اعزام می گردد در رقابت های دنیای سال جاری امیدوار بود. بلکه با شرایط عجیبی که قبل اعزام برای تیم پیش آمده قطعا نگران آتیه تیم ملی وزنه برداری در این دوره از مسابقات هستیم.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1412

به "تعدیل اجباری ملی پوشان پای پرواز ترکمنستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدیل اجباری ملی پوشان پای پرواز ترکمنستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید