توسعه اقامتگاه های بومگردی در جهت تقویت صنعت گردشگری در سمنان

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت : توسعه و راه اندازی اقامتگاه های بومگردی به عنوان یک سیاست جدی در راستای تقویت صنعت گردشگری در استان دنبال می گردد.

توسعه اقامتگاه های بومگردی در جهت تقویت صنعت گردشگری در سمنان

به گزارش از ، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان ضمن بیان اینکه طی یک سال گذشته تأسیسات گردشگری این استان از 65 به 85 اقامتگاه بومگردی افزایش یافت، گفت: در آینده نزدیک دو اقامتگاه بومگردی در سمنان به بهره برداری می رسد.

او با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه بهسازی سرای ترنج و سرای کاشیان در بافت تاریخی سمنان در دستور کار است، اضافه کرد: افتتاح خانه طاهریان از دیگر طرح اقامتگاهی در بافت تاریخی این منطقه است که به زودی تکمیل و بهره برداری می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بابیان اینکه نوسانات قیمت در بازار از عوامل اصلی تأخیر در اجرا و تکمیل این پروژه بود، توضیح داد: توسعه و راه اندازی اقامتگاه های بومگردی به عنوان یک سیاست جدی در راستای تقویت صنعت گردشگری در استان دنبال می گردد.

جمال با تأکید بر اینکه استانداردسازی خدمات تأسیسات گردشگری استان در اولویت برنامه های این سازمان واقع شده است، بیان نمود: برای تحقق این هدف برنامه های آموزشی برای مدیران و عوامل اجرایی در اقامتگاه های بومگردی استان تدوین شده است.

او بابیان اینکه ورود گردشگران به روستا ها نباید باعث نابودی آن گردد، یادآور شد: به همین دلیل میراث فرهنگی به دنبال توسعه استاندارد اقامتگاه های بومگردی و حفظ تعادل در ایجاد اقامتگاه های استان است.

ح

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20945

به "توسعه اقامتگاه های بومگردی در جهت تقویت صنعت گردشگری در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اقامتگاه های بومگردی در جهت تقویت صنعت گردشگری در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید