فراوری سوخت هیدروژن از آب دریا

به گزارش شیوا مارکت، دانشمندان دانشگاه استنفورد در تازه ترین مطالعه خود پیروز به ایجاد انرژی یا سوخت هیدروژن از آب دریا شدند.

فراوری سوخت هیدروژن از آب دریا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، دانشمندان دانشگاه استنفورد در تازه ترین مطالعه خود پیروز به ایجاد انرژی یا سوخت هیدروژن از آب دریا شدند.

این سوخت هیدروژن توسط انرژی خورشیدی، الکترودها و آب شور خلیج سان فرانسیسکو تأمین و فراوری شده است.

انرژی هیدروژن ترکیب تکنولوژیکی انرژی های تجدید پذیر و هیدروژن به عنوان مکانیزم ذخیره یک منبع انرژی پاک و پایدار به حساب می آید.

تصور کنید که یک سوخت حرارتی آنقدر پاکیزه باشد که وقتی در اجاق خانه شما می سوزد نیازی به دودکش نداشته باشد. سوخت موتور یک وسیله نقلیه را در نظر بگیرید که آنقدر تمیز می سوزد که آب خارج شده از موتور آن قابل مصرف است.

یک دستگاه ذخیره انرژی را در نظر بگیرید که آلودگی ایجاد نمی کند و گاز گلخانه ای، باران اسیدی و اثرات خورندگی شیمیایی ایجاد نکرده و هیچ دودی به صورت رد پا بر جای نمی گذارد، هیچگونه پسماند رادیواکتیوی ندارد و در عمل از هیچ منبع سوخت طبیعی استفاده نمی کند.

محقق ارشد این پژوهش از دانشگاه استنفورد می گوید: فراوری سوخت از آب خالص بسیار هزینه بر است و علاوه بر آن چندان ارزشمند نیست، زیرا ذخایر آب خالص محدود است اما طی این روش از آب شور دریا به منظور فراوری سوخت هیدروژن استفاده شده است. هیدروژن یک گزینه بسیار عالی برای سوخت است، زیرا دی اکسید کربن منتشر نمی کند.

در این مطالعه، پژوهشگران دانشگاه استنفورد الکترولیز یا عمل تقسیم آب به هیدروژن و گاز را به عنوان یک منبع نوآورانه انرژی تجدید پذیر مورد آنالیز قرار دادند و دریافتند که تنها آب خالص می تواند در الکترولیز مورد استفاده قرار گیرد زیرا آب دریا سبب زنگ زدن سیستم های شکافت آب (water-splitting systems) می گردد.

از هیدروژن در برنامه فضایی ناسا، به عنوان سوخت در سفینه های فضایی و در پیل های سوختی که گرما، برق و آب آشامیدنی برای فضانورد فراوری می نمایند نیز استفاده می گردد، پیل های سوختی ابزارهایی هستند که هیدروژن را مستقیماً به برق تبدیل می نمایند.

در آینده، می توان از هیدروژن به عنوان سوخت خودروها و هواپیماها استفاده و با به کارگیری از این عنصر، برق مصرفی خانه ها و ادارات را تأمین کرد.

انتهای پیغام/

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4328

به "فراوری سوخت هیدروژن از آب دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سوخت هیدروژن از آب دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید