جشن تولد هنرمندان فروردینی در میان گله ها ؛ شاید چند ماه دیگر زنده نباشیم!

به گزارش شیوا مارکت، جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد فروردین ماه امروز در باغ زیبای وزارت ارشاد برگزار گردید.

جشن تولد هنرمندان فروردینی در میان گله ها ؛ شاید چند ماه دیگر زنده نباشیم!

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت حفظ استقلال این موسسه و عدم ابهام عملکرد آن برای وزیر ارشاد را از جمله اتفاقات مهمی برشمرد که در سال گذشته به دست آمد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد فروردین ماه امروز در باغ زیبای وزارت ارشاد برگزار گردید.

عظیمی در صحبت هایش به این نکته اشاره نمود که 75 تا 80 درصد از هنرمندان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت ساکن تهران هستند و از مدیران شهرداری درخواست تسهیلاتی برای اعضای این موسسه کرد.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت سپس ضمن گله از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به علت حمایت نکردن از هنرمندان حوزه صنایع دستی شرح داد: علی رغم این که وزارت میراث از یک دهه پیش تا کنون کاملاً مستقل است اما هنوز یاریی به موسسه هنرمندان پیشکسوت، حتی در راستای حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی نکرده اند.

داریوش ارجمند، رئیس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، نیز درباره شرایط این موسسه گفت: در سالی که گذشت، این موسسه تنگنای مالیِ زیادی را تجربه کرد. نهادهای زیادی به ما قول یاری داده اند و ما همچنان منتظریم که به عهدشان وفا نمایند.

ارجمند با اشاره به جمله شرف المکان بالمکین، ارزش این موسسه را بیش از هر وزارتخانه ای دانست؛ چراکه هنرمندان بسیاری در آن عضوند که هرکدام سالیانِ سال بار هنری و فرهنگی کشور را به دوش کشیده اند.

این هنرمند بعلاوه ضمن ابراز گله ای از هنرمندانی که به علت حضور بعضی دیگر از همکاران در مراسم و دورهمی ها شرکت نمی نمایند، اعلام کرد: ما همگی همدل و هم حرفه هستیم و به سن های عجیبی رسیده ایم؛ بیایید همدیگر را دوست بداریم، نه این که احترام را تعارف کنیم. شاید چندماه دیگر، زنده نباشیم.

رئیس هیات مدیره این مجموعه، در انتها گفت: در دورافتاده ترین نقاط این کشور، هنرمندانی وجود دارند و در رشته های مختلف هنری کار می نمایند که ما از آن ها بی خبریم.

انسیه شاه حسینی، از دیگر اعضای هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت در انتها، جشن گرفتنِ روز تولد را یکی از اصیل ترین سنّت های ایرانی برشمرد که در گذشته رواج داشت، بعدها به اروپا رفت و سپس در دنیا منتشر شد.

مراسم جشن تولد هنرمندان فروردین ماهی، ظهر امروز یکشنبه ـ 10 اردیبهشت ماه ـ در باغ زیبای وزارت ارشاد با حضور هنرمندان پیشکسوت متولد این ماه و اعضای هیات مدیره شروع شد و هم اکنون نیز در حال برگزاری است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30059

به "جشن تولد هنرمندان فروردینی در میان گله ها ؛ شاید چند ماه دیگر زنده نباشیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن تولد هنرمندان فروردینی در میان گله ها ؛ شاید چند ماه دیگر زنده نباشیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید