جنینه آنز قانون جدید علیه مورالس را امضاء کرد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جنینه آنز رئیس جمهوری موقت بولیوی امروز یکشنبه قانون مربوط به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی جدید بدون حضور ایوو مورالس رئیس جمهوری پیشین این کشور را امضاء کرد.

جنینه آنز قانون جدید علیه مورالس را امضاء کرد

این در حالیست که مجلس بولیوی چندی پیش طرح جدید انتخابات ریاست جمهوری که به موجب آن ایوو مورالس رئیس جمهوری پیشین این کشور حق نامزدی در انتخابات آینده نخواهد داشت را تصویب کرد.

دیوان عالی انتخابات بولیوی تاریخ انتخابات جدید ریاست جمهوری را معین خواهد کرد.

گفتنی است پس از انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در تاریخ 20 اکتبر اپوزیسیون دولت این کشور مدعی تقلب در انتخابات شده و از حامیان خود خواست که به خیابان ها بیایند. مخالفان در اعتراض به نتایج انتخابات در خیابان ها تظاهرات و خواستار برگزاری مجدد انتخابات بدون حضور ایوو مورالس شدند.

در ادامه این دسیسه، ویلیامز کالیمان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بولیوی خواستار استعفای مورالس شده و اعلام کرد: توصیه می کنیم مورالس برای حفظ امنیت مردم و عدم افزایش درگیری در بولیوی استعفا کند. مردم و معترضان نیز به خشونت سرانجام دهند تا به خونریزی کشیده نشود.

مورالس نیز این درخواست را کودتا دانست و گفت که تصمیم استعفا را برای جلوگیری از آسیب رساندن کارلوس مسا و لوئیس فرناندو کاماچو رهبران مخالف اتخاذ کرده است.

جوزف بورل وزیر خارجه اسپانیا پس از این رویداد اعلام کرد که کشورش نگران خلأ قدرت در بولیوی است.

وزیر خارجه اسپانیا در این باره به خبرنگاران گفته بود: نگرانیم چرا که نمی دانیم چه کسی قرار است این فرایند را ادامه دهد. نگرانیم چرا که دخالت ارتش بود که از رئیس جمهوری بولیوی خواسته شد تا استعفا دهد.

در این رابطه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و برخی از مقامات این کشور از این کودتا استقبال کردند.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13745

به "جنینه آنز قانون جدید علیه مورالس را امضاء کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنینه آنز قانون جدید علیه مورالس را امضاء کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید