حتی یک ریال از خسارت سیل سال 95 خوزستان پرداخت نشده است

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران سید راضی نوری چهارشنبه شب در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان با گلایه از عدم پرداخت خسارات سیلاب سال 95 اظهار کرد: تاکنون حتی یک ریال اعتبار بابت خسارت های سیل سال 95 به خانه ها و مزارع کشاورزی شوش پرداخت نشده است.

حتی یک ریال از خسارت سیل سال 95 خوزستان پرداخت نشده است

وی ادامه داد: البته در این زمینه پیگیری هایی شبانه روزی صورت گرفته است. اما انتظار می رفت که سازمان برنامه و بودجه مصوباتی که در این زمینه وجود دارد را اجرا کند و دست ستاد مدیریت بحران کشور را خالی نگذارد.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: انتظار می رود دستگاه های ذیربط به بحث لایروبی را بیشتر توجه نمایند و حداقل حداقل 100 متر بالادست سدها را لایروبی گردد.

نوری اضافه نمود: اگر دستگاه های ذیربط دقت و توجه بیشتری به بحث آبخیزداری داشته باشند، با مسائل کمتری روبرو خواهیم داشت. امید است اعتبارات لازم در اختیار استان قرار بگیرد تا بتوانیم حداقل بخشی از مسائل مردم را حل کنیم.

362 میلی متر بارندگی در سال آبی جاری خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: سال آبی جاری از نظر بارش سالی بی سابقه در پنج دهه گذشته بود. حجم بارش ها در استان از شروع سال آبی جاری تا انتها دی ماه 362 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه در میانگین دراز مدت بارندگی ها 94 درصد افزایش یافته است.

محمد سبزه زاری ادامه داد: همچنین حجم بارش ها از ابتدای سال آبی جاری تا انتها دی ماه در استان ایلام 570 میلی متر، در استان کهگیلویه و بویراحمد 471 میلی متر، در استان لرستان 492 میلیمتر و در استان چهارمحال و بختیاری 432 میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به از بین رفتن شماری از زیرساخت ها پس از وقوع سیلاب سال 95 در استان کرد: بیشترین حجم بارش ها در سال 95 در شرق استان و رامهرمز با 96 میلی متر پربارش ترین شهرستان در آن سال بود.

سبزه زاری اضافه نمود: در سال آبی جاری بیشترین حجم بارندگی در حوضه دز بوده است و حسینیه با 115 میلی متر و شوش و دزفول نیز با بیش از 100 میلی متر بارندگی بیشترین حجم بارش ها را در سطح استان به خود اختصاص دادند.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3074

به "حتی یک ریال از خسارت سیل سال 95 خوزستان پرداخت نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتی یک ریال از خسارت سیل سال 95 خوزستان پرداخت نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید