حمایت سرمایه گذاران نفت شیل آمریکا از کاهش عرضه نفت اوپک

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز ، کاهش شدید قیمت نفت در روزهای اخیر در حالی رخ داد که فراوریکنندگان نفت شیل به تازگی توانسته بودند پس از سال ها سرمایه گذاری برای افزایش فراوری و کسب سهم بازار بیشتر، به سودآوری برسند.

حمایت سرمایه گذاران نفت شیل آمریکا از کاهش عرضه نفت اوپک

افزایش قیمت ها سبب خرسندی سرمایه گذارانی شده بود که مدت ها انتظار سودآوری داشتند و همزمان شاهد آن بودند که انقلاب شیل اویل توانسته بود آمریکا را به بزرگ ترین فراورینماینده نفت خام در دنیا تبدیل کند.

کاهش 29 درصدی در قیمت نفت ایالات متحده از اکتبر، اکنون حاشیه های سود شرکت های نفتی آمریکا را تهدید می نماید و قیمت های پایدار زیر 50 دلار می تواند ارزش ذخایر شیل را که بانک ها برای مشخص قدرت قرض دریافت استفاده می نمایند، کاهش دهد.

استیون پروت، مدیر اجرایی شرکت Elevation Resources LLC که فراورینماینده نفت شیل است، گفت: فعالیت در بزرگ ترین میدان نفتی ایالات متحده آمریکا در صورت تداوم قیمت های پایین نفت در سال آینده میلادی 10 تا 20 درصد کاهش خواهد داشت. ادامه روند کاهشی قیمت نفت می توانست سبب گردد تا شرکت های فراورینماینده شیل باز هم ارزش سهام خود را از دست بدهند و این روند تا سال ها ادامه یابد.

اما تحولات بازار نفت فراورینمایندگان شیل را امیدوار به نجات کسب وکار خود به وسیله کاهش عرضه نفت از سوی سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) نموده است. قرار است اعضای اوپک روز پنج شنبه در وین دیدار نمایند. این در حالی است که دونالد ترامپ با توئیت های مکرر خود کوشش می نماید اوپک فراوری خود را افزایش دهد.

فیل فلین، تحلیلگر گروه Price Futures در شیکاگو گفت که فراورینمایندگان شیل در سال های اخیر در جهت سودآوری با قیمت های پایین تر نفت به موفقیت های زیادی رسیده اند.

فلین گفت: واقعیت این است که بسیاری از آنها از قیمت 50 دلار می ترسند و بانکداران آنها هم از 50 دلار هراس دارند. آنها می خواهند اوپک عرضه خود را کاهش دهد و مایلند که دونالد ترامپ توئیت های خود را متوقف کند.

براساس برآوردهای دولت ایالات متحده، فراوری نفت این کشور 17 درصد در امسال افزایش خواهد یافت و به فراوری روزانه 10,9 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. بر اساس همین برآوردها، تا اواسط سال 2019 میزان فراوری نفت آمریکا به 12.06 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. پس از سال ها افزایش سرمایه گذاری، شرکت هایی از جمله Anadarko Petroleum Corp. (APC.N) بنا دارند بودجه های خود را در این زمینه کاهش دهند یا متوقف نمایند.

بروس کمپبل، رئیس مشاوران شرکت مدیریت سرمایه گذاری Lee & Ross Campbell گفت که حتی اگر اوپک عقب بنشیند و قیمت های دنیای در سطوح فعلی پایدار بماند، قیمت های کنونی برای بازگرداندن شوق در سرمایه گذاران شیل کافی نخواهد بود.

به گفته کمپبل، شرکت های شیل می توانند هزینه های بیشتری را کاهش دهند، اما به 12 تا 18 ماه زمان برای تغییر سازوکار خود احتیاج خواهند داشت تا سودآوری شان را افزایش دهند. بدون قیمت های بالای نفت این کار بسیار سخت تر خواهد شد.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2415

به "حمایت سرمایه گذاران نفت شیل آمریکا از کاهش عرضه نفت اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت سرمایه گذاران نفت شیل آمریکا از کاهش عرضه نفت اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید