خبرنگاران جشن جهش فراوری به وسعت شهرک های صنعتی استان تهران

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- تامین زیرساخت های آب و برق یکی از مهمترین دغدغه های بخش صنعت و فراوری است که در دولت تدبیر و امید با بهره برداری از اینگونه طرح ها شاهد گردش چرخ صنعت در شهرک های صنعتی استان تهران و افزایش ظرفیت ایجاد اشتغال هستیم.

خبرنگاران جشن جهش فراوری به وسعت شهرک های صنعتی استان تهران

بزرگترین طرح تامین آب شهرک های صنعتی جنوب شرق تهران با سرمایه گذاری 24 میلیارد تومان و ظرفیت 4.9 میلیون متر مکعب در سال معادل 156 لیتر بر ثانیه، با هدف تامین آب پایدار در شهرک صنعتی عباس آباد به صورت ویدئو کنفراسی به دستور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

طرحی که از سال 1391 آغاز شده بود و بعد از هفت سال معطلی و با پیشرفت 10 درصدی به یکباره با پیگیری های صنعتگران و دستتگاه های متولی در ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری طی سال جاری به بهره برداری رسید و روز گذشته افتتاح شد.

طرح خط انتقال از سد ماملو در شرق تهران و در مجاورت منطقه نظامی پارچین و محل تقاطع رودخانه های جاجرود و دماوند به صنایع پایین دست به طول 16.5 کیلومتر با هدف رفع احتیاج صنایع شرق و جنوب شرق تهران به میزان هفت میلیون متر مکعب (300 لیتر در ثانیه) در سال اجرایی شد.

انتقال آب سد ماملو به مناطق جنوبی شهرستان پاکدشت، آب پایدار مورد احتیاج فعلی و آینده معادن شن و ماسه مستقر در منطقه، شهرک صنعتی عباس آباد و نیروگاه های فراوری برق شاهد و دماوند (شهدای پاکدشت) را تامین کرد.

طرح تامین آبی که به گفته صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران، از مطالبات اصلی صنعت گران شهرک صنعتی عباس آباد، در 2 دهه اخیر بود و با بهره برداری از آن زمینه تثبیت اشتغال 30 هزار نفر را فراهم کرد و بار دیگر چرخه فراوری را به صدا درآورد.

طرحی که اگر با موفقیت به بهره برداری نمی رسید در فصل تابستان و با تنش آبی 900 واحد صنعتی شهرک صنعتی عباس آباد را به تعطیلی می کشاند.

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز بهره برداری از طرح انتقال آب سد ماملو به شهرک صنعتی عبس آباد را استقرار و استمرار فعالیت صنایع در شهرک های صنعتی در جنوب شرق استان تهران و توسعه شهرک ها عنوان نموده و گفته است: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان تهران زیرساخت اجرای این طرح مهم را فراهم نموده تا با کوشش و همت شرکت آب منطقه ای، سازمان برنامه و بودجه و همکاری شهرک های صنعتی، اعتبار 54 میلیارد تومانی مورد احتیاج اجرای این طرح فراهم و شاهد بهره برداری از آن باشیم.

تأمین آب و برق به عنوان دو زیرساخت مهم در توسعه فعالیت های فراوریی، احتیاج اصلی و اولیه حوزه صنعت است که می توان آینده صنعت و فراوری را تحت تأثیر خود قرار دهد. تامین آبی که نه تنها به رونق فراوری در شهرک های صنعتی جنوب شرق تهران کمک کرد بلکه سفره های زیرزمینی را جان دوباره بخشید به گفته یوسف رضاپور سرپرست شرکت آب منطقه ای تهران، با افتتاح فاز نخست خط انتقال آب از سد مخزنی ماملو به صنایع پایین دست پاکدشت، میزان برداشت آب از سفره های زیرزمینی کاهش یافته و سطح تراز آبخوان ها و سفره ها افزایش می یابد.

حمایت از صنعتگران و فراوریکنندگان به این جا ختم نمی شود بلکه بر اساس گفته حشمت اله عسکری معاون هماهنگی امور مالی استانداری تهران دغدغه فراوری کنندگان باید تنها رونق و جهش فراوری باشد بلکه تامین زیرساخت ها وظیفه و تکلیف دولت است که این امر با همکاری نهادهای مربوطه پیگیری می شود .

دستگاه هایی از جمله شرکت آب منطقه ای استان تهران، شرکت برق منطقه ای تهران و شرکت شهرک های صنعتی از مهمترین نهادها در تامین زیرساخت های آب و برق هستند تا با دستان توانمند کمک گر صنعتگران و فراوریکنندگان باشند.

تامین زیرساخت ها به توسعه سرمایه گذاری و رغبت بخش خصوصی در جهش فراوری نیز کمک می نماید در این باره معاون هماهنگی امور مالی استانداری تهران از ایجاد و توسعه شهرک های وسیع صنعتی در استان تهران و به ویژه در شهرستان های آن از جمله ملارد و شهریار اطلاع داد.

حشمت اله عسکری روز دوم دی ماه همزمان با سی و سومین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، و آیین بهره برداری از طرح های آب و برق گفته است: توسعه شهرک های نشانگر سرمایه گذاری و جهش فراوری در این استان است به همین دلیل برای توسعه شهرک های صنعتی جنوب شرق تهران زمینه الحاق 250 هکتار زمین در حال اجرا است.

این مقام مسئول نیز از حمایت های شخص استاندار تهران و نگاه ویژه اش به موضوع رونق فراوری و توسعه شهرک های صنعتی با رفع موانع و ایجاد راه های دسترسی گفت که باید شهرک صنعتی عباس آباد به عنوان قلب تپنده فراوری استان تهران شناخته شود.

آمارهایی از رشد فزاینده فراوری در بخش های مختلف ارائه شد که در این باره معاون امور مالی استاندار گفته است: در 6 ماه اول سال جاری صدور 143 درصد رشد جواز تاسیس در بخش صنعتی، 35 درصد در بخش کشاورزی، 25 درصد در بخش گردشگری داشته ایم که این امر نشانگر سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی است.

این ها تنها گوشه ای از جهش فراوری است طرح هایی با هدف اشتغالزایی و تامین زیرساخت ها احداث می شود در حوزه برق روز گذشته 23 طرح انتقال، توزیع و فراوری پراکنده شرکت برق منطقه ای تهران با اعتباری بیش از 400 میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

شرکت برق منطقه ای تهران نقش تامین برق در سه استان تهران، البرز و قم را بر عهده دارد به همین دلیل احداث هشت نیروگاه فراوری پراکنده شرکت برق منطقه ای تهران با ظرفیت 43.5 مگابایت فراوری و اعتبار261 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

همچنین 15 طرح توسعه ای در حوزه برق به استان تهران و پنج طرح به استان البرز اختصاص یافت که مهمترین این طرح ها می توان به یک پست 63 کیلوولت مهستان در هشتگرد ویژه تامین برق 20 هزار واحد مسکن مهر و یک نیروگاه دیجی در شهرک صنعتی چرمشهر ورامین اشاره نمود.

به گفته آرش کردی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با بهره برداری از 23 طرح برقی، 400 مگاولت به ظرفیت شبکه برق منطقه ای تهران اضافه شد.

یکی دیگر از طرح های برقی استان تهران به بهره برداری از نیروگاه 12 مگاواتی گازی شهرستان ورامین مستقر در شهرک صنعتی سالاریه با اعتبار 46 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی باز می شود که در این باره مسلم حاجی مزدرانی رئیس شرکت توزیع برق منطقه ای ورامین به خبرنگار خبرنگاران گفته است که این نیروگاه دومین نیروگاه گازی 12 مگاواتی شهرستان ورامین است که با بهره برداری آن بخشی از احتیاج برق شهرستان به ویژه در اوج مصرف تابستان رفع می شود و نقش مهمی در تأمین انرژی 2 شهرک صنعتی سالاریه و چرمشهر ایفا می نماید.

افتتاح از طرح های صنعت آب و برق در سی و سومین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران با بهره برداری از 28 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 553 میلیارد تومان در دو استان تهران و گیلان رقم خورد که از این 28 طرح، 25 طرح سهم استان تهران بود.

وزیر نیرو در زمان راه اندازی پویش هرهفته#الف-ب-ایران به مردم قول داده بود تاپایان سال هر هفته از پروژه های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند. در قالب این پویش مقرر است از 250 پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومان بهره برداری شود.

وعده هایی که محقق می شود تا نشان دهد قطار سازندگی دولت تدبیر و امید بر روی ریل صبر و استقامت با پشت سر گذاشتن تمام مسائل سخت تحریمی و به دنبال ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت و در نهایت جهش فراوری و اشتغال زایی است.

پری ها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26710

به "خبرنگاران جشن جهش فراوری به وسعت شهرک های صنعتی استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشن جهش فراوری به وسعت شهرک های صنعتی استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید