خبرنگاران شبکه شاد در شروع سال تحصیلی به روزرسانی می گردد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: در شروع سال تحصیلی شبکه شاد به روزرسانی و زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری آن تقویت خواهد شد.

خبرنگاران شبکه شاد در شروع سال تحصیلی به روزرسانی می گردد

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علیرضا کمرئی با اشاره به دستورالعمل بازگشایی مدارس در قالب سه سناریو در شرایط های سه گانه اعلام شده از طرف ستاد ملی کرونا گفت: در شرایط سفید بازگشایی عادی با رعایت همه پروتکل های بهداشتی خواهد بود. در شرایط زرد دانش آموزان با رعایت فاصله گذاری ها به مدرسه می فرایند و در شرایط قرمز آموزش به وسیله فضای مجازی و تلویزیون و سایر روش ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: شرایط متغیر است. این موضوع را ستاد ملی کرونا اعلام می نماید و طبق دستورالعمل ها کار خواهیم کرد. هر شرایطی ممکن است تبدیل به شرایط دیگر گردد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: برنامه هفتگی مدارس در سه حالت برنامه پایداری خواهد بود و تکلیف دانش آموزان تعیین است. در شرایط زرد در مدارس پرتراکم ناچار به حفظ فاصله گذاری هستیم. در شرایط زرد، طبق پیش بینی 35 درصد مدارس کمتر از50 دانش آموز دارند و مسئله ای از نظر فاصله گذاری ندارند، ولی در بقیه 65 درصد باقی مانده باید با تقسیم بندی دانش آموزان به دو گروه زوج و فرد به آموزش حضوری ادامه دهیم.

وی درباره نحوه حضور دانش آموزان در شرایط زرد در مدارس متراکم گفت: در مدارس متوسطه اول دو روز شاهد حضور گروه زوج و دو روز گروه فرد در مدرسه خواهیم بود و یک روز هم به آموزش غیرحضوری اختصاص دارد. در متوسطه دوم دو روز حضور گروه فرد، دو روز گروه زوج و دو روز آموزش غیرحضوری خواهیم داشت.

آموزش در مناطق قرمز غیرحضوری است

کمرئی درباره مناطقی که ستاد کرونا آن را قرمز اعلام نموده است، گفت: در مناطق قرمز آموزش ها غیرحضوری است.

وی درباره پلتفرم آموزشی برای آموزش های آنلاین گفت: پلتفرم اصلی شبکه شاد است، ولی در مدارس غیردولتی پلتفرم های دیگر هم استفاده خواهند شد که به شبکه شاد اتصال و ارتباط خود را حفظ خواهند کرد. پیش بینی های فنی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش درباره مسائل نرم افزار شاد گفت: از زمان آغاز به کار شاد تا امروز قابلیت های شبکه شاد مورد تحلیل قرار گرفته و امکانات تازه ای به آن اضافه نموده شده است. این هفته نیز از نسخه جدید شاد رونمایی خواهد شد. در اپلیکیشن جدید شاد شاهد تقویت زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری خواهیم بود. بازنویسی نسخه وب صورت گرفته، بانک سؤالات و سرویس آزمون ساز اضافه شده، مسائل احراز هویت رفع و پخش زنده به برنامه اضافه شده است. همچنین صفحه شخصی معلمان اضافه شده و جذابیت های بصری برنامه تغییر نموده است. امکان برگزاری مسابقات در آن ایجاد شده است که همه این امکانات در نسخه جدید شاد ظرف یکی دو روز آینده رونمایی خواهد شد. معلمان با شاد جدید راحت تر می توانند آموزش دهند و قابلیت های خود را نشان دهند.

کمرئی درباره آمار دانش آموزانی که هنوز از شبکه شاد استفاده نمی نمایند، گفت: این ارقام در حال تغییر است. می توانیم اطلاعات دانش آموزان را در سناد آنالیز کنیم و ببینیم عضو شاد هستند یا خیر.

وی همچنین درباره مسائل دسترسی به آموزش مجازی در مناطق دورافتاده گفت: امکان دارد در برخی مناطق محروم دانش آموزان دستگاه نداشته باشند یا به اینترنت دسترسی نداشته باشند که از آموزش های جایگزین برای آن ها استفاده می کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از تلویزیون به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای آموزشی نام برد و گفت: کوشش می کنیم با یاری تلویزیون فضای فراگیر آموزشی ایجاد کنیم تا افرادی که به فضای مجازی دسترسی ندارند از این طریق ادامه تحصیل دهند. چنانچه دانش آموزی از هیچ یک از این امکانات برخوردار نباشد برای آن ها درس نامه هایی در نظر می گیریم تا به یاری آن آموزش آنها تداوم یابد

مجله سلو بلاگ: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22875

به "خبرنگاران شبکه شاد در شروع سال تحصیلی به روزرسانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شبکه شاد در شروع سال تحصیلی به روزرسانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید