خبرنگاران فعالیت آزمایشگاه ویروس شناسی کهگیلویه و بویراحمد شروع می گردد

به گزارش شیوا مارکت، یاسوج- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی و شروع به کار آزمایشی نخستین آزمایشگاه ویروس شناسی استان اطلاع داد.

خبرنگاران فعالیت آزمایشگاه ویروس شناسی کهگیلویه و بویراحمد شروع می گردد

دکتر پرویز یزدانپناه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت:روز پنج شنبه 50 نمونه به آزمایشگاه ویروس شناسی استان ارسال می گردد و برای آنالیز صحت و دقت، نتایج نیز به انستیتو پاستور ارسال می گردد و دوباره آنالیز می گردد.

وی اضافه کرد: در صورتی که نتایج دو آزمایشگاه یکسان باشد به صورت رسمی از روز یکشنبه17 فروردین نمونه های مشکوک به کرونا در آزمایشگاه استان آنالیز می گردد.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و طولانی شدن فرایند اعلام نتایج نمونه های ارسال شده به استانهای فارس و تهران، احتیاج به احداث آزمایشگاه ویروس شناسی در استان دو چندان شد.

همچنین سی تی اسکن بیمارستان شهید جلیل که در دی ماه تجهیزات آن خریداری شده بود نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا راه اندازی نشد و حالا با راه اندازی این آزمایشگاه و سی تی اسکن بیمارستان شهید جلیل بخشی از مسکلات حوزه بهداشت و درمان استان حل می گردد .

تا به امروز از نمونه های ارسال شده با آزمایشگاه های تشخیصی، ابتلای 152 نفر به ویروس کرونا قطعی بوده است. همچنین در استان کهگیلویه و بویراحمد 8 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

فرایند ابتلا به کرونا در دنیا و نیز ایران سیر صعودی بالایی دارد و تلفات این ویروس به بیش از 20 هزار نفر در سراسر دنیا رسیده است.

تا8: تا8: مجله نقد و بررسی کالا ها و محصولات برندها مختلف

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18102

به "خبرنگاران فعالیت آزمایشگاه ویروس شناسی کهگیلویه و بویراحمد شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت آزمایشگاه ویروس شناسی کهگیلویه و بویراحمد شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید