خبرنگاران مدیرکل : 86 واحد صنفی متخلف در کرمان شناسایی شد

به گزارش شیوا مارکت، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بازرسان این سازمان با تشدید کنترل های بهداشتی و مبارزه با قاچاق کالا از 895 واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی بازرسی کردند که در این خصوص 86 واحد صنفی متخلف شناسایی شد.

خبرنگاران مدیرکل : 86 واحد صنفی متخلف در کرمان شناسایی شد

مهدی حسینی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: در این بازرسی ها که طی یکهفته گذشته انجام گرفته 18 واحد صنفی به علت گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور، عدم درج قیمت و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی متخلف شناخته شده و پرونده آنان در مجموع به مبلغ سه میلیون و 224 هزار ریال به صورت جداگانه تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته حسینی نژاد پرونده بعضی از این واحدهای متخلف به جرم تخلف و قاچاق کالا به ارزش بیش از 531 میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی و صدور و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شد.

وی گفت: گشت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در پی گزارشات مردمی منطقه سیرچ کرمان مبنی بر تخلف واحدهای صنفی به این منطقه اعزام شد و واحدهای صنفی را مورد بازرسی قرار داد.

حسینی نژاد افزود: در این بازرسی 2 واحد صنفی فروش مصالح ساختمانی و آهن آلات به جرم گرانفروشی شناسایی و پرونده آنان به صورت جداگانه تکمیل شد و بازرسان این پرونده ها را در مجموع با ارزش 27 میلیون و 725 هزار ریال برای صدور و اجرای رای به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال کردند.

وی گفت: همچنین گشت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، جرم یک واحد صنفی عمده فروش مواد غذایی را به علت عرضه خارج از شبکه 24 تن برنج را شناسایی و پرونده این واحد به ارزش سه میلیارد و 228 میلیون ریال تشکیل شد و در اختیار حوزه قضایی گرفت.

حسینی نژاد توضیح داد: گشت مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با همراهی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی از واحدهای توزیع کننده نهاده های کشاورزی در شهرستان های بردسیر، نرماشیر و رفسنجان بازدید کردند.

وی ادامه داد: این گشت ضمن ارائه تذکرات لازم به متصدیان واحدهای توزیع کننده، آنان را ملزم به عرضه کود بر اساس نرخ مصوب کرد.

حسینی نژاد گفت: بازرسان سازمان صمت در پی رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی مبنی بر تحویل ندادن لاستیک توسط یک واحد صنفی، محل را بازرسی کردند و معین شد که متصدی این واحد به وسیله عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو سنگین اقدام به سودجویی می کرد که پرونده این تخلف به مبلغ 2 میلیارد و 874 میلیون ریال تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار داده شد.

وی بیان کرد: گشت مشترک بازرسان سازمان به دنبال گزارشات مردمی از تخلفات نانوایی، 83 واحد مورد بازرسی نهاده شد که در این زمینه 12 واحد صنفی متخلف به جرم گرانفروشی، کم فروشی و استفاده نکردن از شیوه نامه های بهداشتی متخلف شناخته شدند که پرونده این تخلف ها در مجموع با ارزش 68 میلیون و 500 هزار ریال تکمیل و برای طی مراحل بعدی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است.

وی از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازجمله گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق کالا مراتب را به سرعت به شماره تماس 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و به شهرستان های تابعه اطلاع دهند.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24511

به "خبرنگاران مدیرکل : 86 واحد صنفی متخلف در کرمان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل : 86 واحد صنفی متخلف در کرمان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید