خبرنگاران نمایش هنر اسلامی در موزه هنر فیلبروک آمریکا

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- موزه هنر فیلبروک آمریکا در نمایشگاه تابستانی سال 2019، موضوعات تاریخی و معاصر هنر اسلامی را به نمایش عموم گذاشته است.

خبرنگاران نمایش هنر اسلامی در موزه هنر فیلبروک آمریکا

به گزارش روز سه شنبه نشریه آرت دیلی، در این نمایشگاه در شهر تولسا ایالت اوکلاهاما، بیش از 150 اثر با موضوعات مذهبی، فرهنگی و زندگی هر روزه مسلمانان سراسر دنیا از بیش از یک هزار و 200 سال پیش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

آثار به نمایش درآمده در برگیرنده طیف وسیعی از موضوعاتی چون نساجی، نقاشی، عکاسی، اشیای فلزی، اسباب و وسایل خانه و خوشنویسی است و ترکیب مذهب با زندگی هر روزه مسلمانان را تعیین می نماید.

اسکات استولن مدیر موزه فیلبروک گفت: برای این موزه مایه افتخار است که بزرگ ترین نمایشگاه از هنر اسلامی به نمایش درآمده در اوکلاهما را عرضه می نماید.

وی اضافه نمود: در این زمان تفرقه انگیز که اختلاف ها بر اهم اخبار مسلط است، این نمایشگاه نشان می دهد ما مشترکات زیادی داریم، ضمن اینکه فرصتی گرانبها برای برقراری ارتباطات دائم و پایدار فراهم می گردد.

اولین بخش این نمایشگاه، پنج رکن اسلام شامل توحید، نماز، زکات، روزه و حج را معرفی می نماید تا دیدگاهی خاص در خصوص تاریخ فرهنگی آثار به نمایش درآمده ارائه دهد. بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می توانند هنروری هنرمندانی از کشورهای مغرب، ترکیه، هند، چین، بورکینافاسو و آمریکا را ببینند. همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه، برنامه های متنوعی همچون جلسات بحث و گفتگو، سخنرانی و غیره اجرا می گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7196

به "خبرنگاران نمایش هنر اسلامی در موزه هنر فیلبروک آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمایش هنر اسلامی در موزه هنر فیلبروک آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید