خبرنگاران پویش جهانی سازمان ملل متحد؛ مکث کنیم

به گزارش شیوا مارکت، تهران -خبرنگاران- آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از مردم سراسر دنیا درخواست کرد تا قبل از انتشار مطالب خود در فضای مجازی مکث نمایند. این اقدام، بخشی از یک پویش گسترده تغییر رفتار است (#PledgetoPause) که با توجه به همه گیری کرونا، اطلاعات نادرست می تواند به قیمت جان انسان ها تمام گردد.

خبرنگاران پویش جهانی سازمان ملل متحد؛ مکث کنیم

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران؛ در پیغام ویدیویی ضبط شده که برای این پویش در صفحات توییتر و اینستاگرام دبیر کل سازمان ملل متحد، به منظور تکرار آن توسط دیگر رهبران، اشخاص تاثیرگذار و شهروندان دغدغه مند 30 مهر ماه منتشر شد، او با مکث پنج ثانیه ای در شروع پیغام گفت: در میانه همه گیری کوید-19 اطلاعات نادرست می تواند به قیمت جان انسان ها تمام گردد. بیایید متعهد شویم و با مکث پیش از انتشار مطالب در جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست یاری کنیم.

پویش مکث

براساس گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، پویش مکث بخشی از ابتکار مورد تأیید است که توسط سازمان ملل متحد در خرداد برای ارائه دسترسی به اطلاعات سلامت مبتنی بر علم در قالب های جذاب و به اشتراک گذاری داستان های مربوط به همبستگی جهانی در همه گیری کوید-19 معرفی گردید. پویش مکث نخستین پویش جهانی تغییر رفتار، نسبت به اطلاعات نادرست است و متخصصان، محققان، دولت ها، افراد تاثیرگذار، جامعه مدنی، مشاغل، نهادهای نظارتی و رسانه ها تحت یک پیغام واحد گرد هم آمدند. #PledgetoPause

در این گزارش تاکید شده است: این پویش مبتنی بر تحقیقی است که نشان می دهد مکثی کوتاه پیش از به اشتراک گذاری مطالب، تمایل به اشتراک مطالب تکان دهنده و احساسی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و به این ترتیب سرعت انتشار اطلاعات نادرست و گمراه نماینده کاهش می یابد. هدف این پویش ارتقای سواد رسانه ای کاربران شبکه های مجازی است تا بتوانند اطلاعات نادرست را تشخیص دهند و جلوی انتشار آن را بگیرند.

پویش مکث با هدف دستیابی به یک میلیارد مخاطب جهانی به وسیله مشارکت در فضای مجازی تا انتهای ماه دسامبر (11 دی) به کار خود ادامه می دهد. در 21 اکتبر(30 مهر)، افراد تاثیرگذار فضای مجازی و صداهای جهانی به پویش #PledgetoPaus پیوسته و از هواداران خود خواستند تا آن ها هم این کار را انجام دهند.

ملیسا فلمینگ معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ارتباطات جهانی هم گفت: کووید-19 تنها یک بحران سلامت نیست، بلکه شرایط اضطراری در ارتباطات نیز هست. با انتشار اطلاعات نادرست، مردم اعتماد خود را از دست می دهند و اغلب تصمیماتی می گیرند که پاسخ عمومی و حتی زندگی خود را مختل می نماید. بیش از پیش روشن است که نمی توانیم بدون پرداختن به اطلاعات نادرست آنلاین با موفقیت، همه گیری را کنترل کنیم. هر کدام از ما می تواند با تامل کردن قبل از هم رسانی به شکستن زنجیره اطلاعات غلط یاری کند.

فلمینگ اعلام کرد: گام های فردی به خودی خود از اشاعه اطلاعات غلط جلوگیری نمی نمایند. این سازمان با پلت فورم های رسانه های اجتماعی کار می نماید تا برای تغییرات توصیه دهند و بعضی از اقدامات قابل توجه برای برجسته سازی یا مسدود کردن اطلاعات غلط همچنین بالا بردن محتوای مبتنی بر علم را به رسمیت شناخته است.

این گزارش می افزاید: سازمان ملل متحد هشدار داد که افزایش اطلاعات و ایده های نادرست یا زیان آور در شبکه های اجتماعی منجر به بدتر شدن بعضی از مهمترین مسائل دوران ما می شوند. این باعث دامن زدن به نفرت، توانمند کردن رژیم های سرکوبگر، تحریف انتخابات، درک نامتوازن چالش هایی مانند تغییرات اقلیمی، تضعیف اعتماد به نهادها و قراردادن بچه ها و افراد آسیب پذیر در معرض ایده ها و افراد خطرناک می گردد.

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24535

به "خبرنگاران پویش جهانی سازمان ملل متحد؛ مکث کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش جهانی سازمان ملل متحد؛ مکث کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید