خبر ها از احتمال تحریم وزیر خارجه سابق لبنان از سوی ترامپ

به گزارش شیوا مارکت، وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد دولت ترامپ میخواهد تا تحریم هایی را علیه وزیر خارجه سابق لبنان اعمال کند.

خبر ها از احتمال تحریم وزیر خارجه سابق لبنان از سوی ترامپ

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز آدینه در خبری از تصمیم دولت ترامپ برای تحریم جبران باسیل، وزیر خارجه سابق لبنان اطلاع داد.

وال استریت ژورنال نوشت: بنابر اعلام افراد آگاه از این مسأله، دولت ترامپ میخواهد تا تحریم هایی را بر این سیاستمدار مسیحی قدرتمند لبنانی به منظور کوشش برای تضعیف قدرت حزب الله اعمال کند.

این روزنامه همچنین به نقل از یک مقام آمریکایی و یک فرد آگاه دیگر از این تصمیم نوشته است: آمریکا در حال آماده کردن خود برای تحریم جبران باسیل برای یاری رسانی وی به جنبش حزب الله است.

به نوشته وال استریت ژورنال، این اقدام احتمالا سبب متوقف کردن کوشش ها برای تشکیل کابینه ای جدید در لبنان بحران زده به شمار می رود.

از سوی دیگر، پایگاه خبری العربیه انگلیسی اظهار داشت منابع آگاه پنجشنبه شب به این پایگاه گفته اند آمریکا تصمیم دارد تا تحریم هایی را بر جبران باسیل، رهبر بزرگترین حزب مسیحی لبنان و هم پیمان حزب الله اعمال کند.

لازم به ذکر است باسیل وزیر خارجه سابق لبنان و داماد میشل عون رئیس جمهور این کشور است.

پیشتر و اوایل امسال میلادی، آمریکا تحریم های خود علیه مقامات لبنان را به منظور در بر دریافت اعضای خارج از حزب الله گسترش داد. بر این اساس، علی حسن خلیل وزیر دارایی سابق و دستیار سیاسی ارشد نبیه بری، رئیس مجلس در کنار یوسف فنیانوس وزیر سابق حمل و نقل و کار این کشور تحریم شدند.

لبنان از ماه اوت و پس از انکه حسن دیاب در پی انفجار مرگبار 4 اوت در بیروت از سمت خود استعفا داد، بدون دولت به سر می برد. قانونگذاران لبنانی پس از آن مصطفی ادیب، سفیر لبنان در آلمان را برای تشکیل دولت جدید انتخاب کردند؛ اما او نیز به خاطر ناتوانی در تشکیل دولتی که خواستار آن بود، استعفا داد.

پس از ان سعد حریری در تاریخ 22 اکتبر به منظور کوشش برای تشکیل دولت نامزد نخست وزیری شد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24909

به "خبر ها از احتمال تحریم وزیر خارجه سابق لبنان از سوی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر ها از احتمال تحریم وزیر خارجه سابق لبنان از سوی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید