خروج پول از بورس به 20 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران : صعود موقت صبح امروز شاخص بورس نتیجه استقبال خریداران حقیقی از نمادهای شاخص ساز بود اما کاهش ساعات پایانی امروز نشان از عدم همراهی حقوقی ها دارد.

خروج پول از بورس به 20 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگاران، شاخص بورس تهران صبح امروز یکشنبه، با رشد 1900 واحدی همراه بود در حالی که شاخص هم وزن کاهشی به همین میزان را نشان می داد. نمادهای شاخص ساز امروز فارس، کگهر و وبملت بودند که بازار روی شاخ این سه نماد حرکت می کرد.

شایعه بازگشایی نماد پالایشی یکی از استرس های بازار امروز پیش از بازگشایی بود که سعید محمدعلیزاده، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس آن را تکذیب کرد و گفت: بازگشایی نمادهای پالایشی، شستا و خودرو امروز انجام نخواهد شد. این تکذیب از منظر گروهی نفس راحت برای سهامداران بود اما از منظر گروهی دیگر استرس در بورس را بالا برد زیرا نشان می داد بازارساز هنوز از پایداری بورس اطمینان ندارد.

دو دمای متفاوت در بازار سهام

در صبح امروز و تا ساعت 10 و نیم صبح نماد فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) با رشد 2.4 درصد، کگل (شرکت معدنی و صنعتی گل گهر) با رشد 4.98 درصد و وبملت (بانک ملت) با رشد 3.16 درصدی توانستند شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران را سبز نمایند در حالی که شاخص کل هم وزن قرمز رنگ بود تا این زمان دقیقا بازار دو دمای متفاوت از خود به نمایش گذاشته بود.

همچنین گروه بانکی با بهبود تقاضا روبرو بود و حجم معاملات این گروه افزایش داشت.اما هر چه از روز گذشت بورس به سمت دما و رنگ یکسانی رفت. شاخص کل پیش روی ابتدای صبح را پس داد و سنگر به سنگر عقب نشست. به طوری که در خاتمه معاملات امروز شاخص کل رقم کاهش پنج هزار و پانصد واحدی را نشان داد. صعود موقت صبح امروز نتیجه استقبال خریداران حقیقی از نمادهای شاخص ساز بود اما کاهش ساعات خاتمهی امروز نشان از عدم همراهی حقوقی ها دارد.

تغییر کانال رخ نداد چون...

قبل از بازگشایی بازار بسیاری امیدوار بودند که روز گذشته بورس، امروز هم تکرار گردد، شاخص بورس تهران روز گذشته پس از چند روز ریزش، صعودی شد و برای اولین بار پس از هفت روز کاری شاهد ورود پول حقیقی ها بود. امروز صبح برای شکستن سطح مقاومتی یک میلیون و 600 هزار بعضی سهامداران در شرایط آماده باش بودند و توقع داشتند صعود بورس امروز نیز رخ دهد اما شاخص رمقی برای تغییر کانال نداشت و به رقم یک میلیون و پانصد و هفتاد و هشت هزار رسید. ارزش معاملات امروز نیز 10هزار و 600 میلیارد تومان بود که در مقایسه با دیروز رشد داشت.

خوش بینی سهام داران حقیقی

صعود کم رمق صبح امروز شاخص، نشان از خوش بینی سهام داران حقیقی نسبت به سهم های عظیم و شاخص ساز بورس داشت. اظهارات سیاست گذاران بازار در هفته قبل انتظار مشارکت حقوقی ها و بهبود تقاضا در بازار سهام را ایجاد نموده بود، اما این خوش بینی نتوانست در بازار دوام داشته باشد بعضی می گویند شرایط بلاتکلیف بعضی نمادها،عرضه حقوقی ها در صف فروش برای تعدای از سهم ها و..بر حجم صف فروش ها اضافه نمود.

در خاتمه با وجود اینکه نماد گل گهر،فولاد و فارس در کنار بانک ملت مثبت ماند اما مجموعه بازار رنگ بورس را قرمز کرد و سبزی ابتدای روز جای خود را به این رنگ داد..در خاتمه روز خروج پول از بازار سهام 838 میلیارد تومان برآورد شد تا مجموع پول های خارج شده از 20 مرداد به 20 هزار میلیارد تومان برسد.

مجله سلو بلاگ: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23307

به "خروج پول از بورس به 20 هزار میلیارد تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج پول از بورس به 20 هزار میلیارد تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید