خطر تخریب ناشی از زلزله بیخ گوش 2 میلیون تهرانی

به گزارش شیوا مارکت، زلزله تهران بحثی است که از زمان وقوع زلزله اخیر در این شهر موجی از نگرانی را بین شهروندان به وجود آورده است و در این میان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از 6 هزار هکتار بافت فرسوده با جمعیت 2 میلیون نفری در این استان خبر می دهد.

خطر تخریب ناشی از زلزله بیخ گوش 2 میلیون تهرانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در جلسه ستاد بازآفرینی که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور فرمانداران و مسئولان دستگاه ها برگزار گردید، با اشاره به مصوبات این جلسات گفت: سالل گذشته جلساتی در 16 شهرستان تهران برگزار گردیده که بیش از 200 مصوبه در مجموعه شهرستان ها داشتیم و امروز پیگیر فرایند اجرای مصوبات شدیم که چه اقداماتی را در حوزه بازآفرینی بافت های فرسوده انجام دادند.

وی ادامه داد: در شهر تهران و شهرستان ها بیش از 6 هزار هکتار از اراضی در بافت فرسوده قرار دارند که بالغ بر 2 میلیون نفر جمعیت را شامل می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تاکید نمود: ارتقای سطح زندگی برای ساکنین بافت های فرسوده از اولویت های ستاد بازآفرینی است که هم در حوزه سلامت و درمان به هم حوزه زیرساخت از جمله تامین آب شرب سالم، احداث شبکه های فاضلاب و غیره را شامل می گردد.

تقی زاده با اشاره به بعضی مسائل در بافت های فرسوده گفت: اقدامات حقوقی و مالکیت اراضی یکی از موانع بافت های فرسوده می باشد، در این زمینه بعضی اراضی دارای سند رسمی نیستند و یا اوقافی می باشند که بر اساس ماده 9 قانون حمایت کارگروهی جهت صدور اسناد مالکیت تشکیل شده که مقرر شده فعال گردد.

وی همچنین اعلام نمود: کارگروه وقف نیز برای معین تکلیف اراضی اوقافی تشکیل شده که باید فعالیت های خود را به صورت مستمر انجام دهند تا مسائل اراضی بافت های فرسوده مرتفع گردد.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20538

به "خطر تخریب ناشی از زلزله بیخ گوش 2 میلیون تهرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر تخریب ناشی از زلزله بیخ گوش 2 میلیون تهرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید