دایی، یزدانی، سلیمی و شمسایی سفیران پیشگیری از اعتیاد شدند

به گزارش شیوا مارکت، در دومین جلسه یاریگران ورزشی که با هدف پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از مصرف موادمخدر در جوانان با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی برگزار گردید، علی دایی، حسن یزدانی، بهداد سلیمی و وحید شمسایی به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد انتخاب شدند.

دایی، یزدانی، سلیمی و شمسایی سفیران پیشگیری از اعتیاد شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ سردار اسکندر مؤمنی در این جلسه گفت: ورزشکاران از سمبل و الگوی جوانان و نوجوانان محسوب می شوند و این واقعیتی انکارناپذیر است و کوشش داریم از ظرفیت ارزشمند قهرمانان ورزشی در امر مهم پیشگیری از اعتیاد نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه فوتسال بین تیم یاریگران ورزش با منتخبان محله هرندی در شهریور 98 اضافه نمود: آن مسابقه تا مدت ها اثر خود را بر جای گذاشته بود و تا یک ماه بعد نیز، از شبکه های مختلف صداوسیما و رسانه های مختلف پخش می گشت.

دبیرکل ستاد بیان داشت: انصافاً سراغ هر ورزشکاری در کشور برای مبارزه با موادمخدر رفتیم، با تمام وجود وارد میدان شد و در این جلسه نیز با همراهی شما قصد داریم در فضای مجازی فراوری محتوا نموده و آن ها را منتشر نماییم.

مؤمنی توضیح داد: با توجه به شیوع کرونا در کشور، فعلاً نمی توان شاهد برگزاری مسابقات میدانی در حوزه ورزش باشیم، اما می توان برنامه های حوزه پیشگیری از اعتیاد را به صورت نمادین و سمبلیک اجرا نماییم.

وی در انتها بر بازدید یاریگران ورزش از کمپ های ترک اعتیاد با هدف ایجاد باور و انگیزه در مددجویان، اجرای برنامه ها و مسابقات عظیم ورزشی همانند محله هرندی در سایر استان ها و عدم تمرکز برنامه ها در استان تهران و تشکیل کارگروه برای فراوری محتوای پیشگیرانه در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت ورزشکاران تأکید کرد.

همچنین در این نشست امیر قلعه نوعی سرمربی سابق تیم ملی ایران ضمن تشکر از کارد درمانی کشور در مقابله با ویروس کرونا گفت: این ویروس تجربه تلخی برای جهان بود و در عین حال دارای تجربه خوبی بود که موجب نزدیک تر شدن مردم و قهرمانان کشور به یکدیگر شد.

وی اضافه نمود: برنامه های ورزشی پیشگیرانه فقط در شهر تهران برگزار نگردد بلکه باید همانند این برنامه ها را در سایر استان ها نیز اجرا کرد و تمرکز زدایی گردد.

علی دایی اسطوره فوتبال ایران نیز گفت: وظیفه همه ماست که در کنار یکدیگر بوده و با همفکری کار های مفید و مثمرثمری را انجام دهیم. هنوز در ابتدای راه هستیم و با وجود پتانسیلی که از این جمع می شناسم قطعاً شاهد کار های عظیم تری خواهیم بود. در حوزه پیشگیری از اعتیاد اگر قدمی برداریم به جوانان این مرزوبوم که آینده کشور هستند، یاری نموده ایم.

همچنین دکتر حسین رنگرز پیشکسوت کشتی با تأکید بر اینکه تک تک افراد جامعه باید در این راستا مسئولیت اجتماعی خود را ایفا نمایند، گفت: سوم تیر ماه روز ملی المپیک فرصت خوبی برای برگزاری برنامه های مشترک در حوزه اعتیاد است که می توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

لازم به ذکر است در این نشست، پیشکسوتان و قهرمانان ملی ورزش از جمله امیر قلعه نوعی، علی دایی، سید جلال حسینی، دکتر حسین رنگرز، وحید شمسایی، محمد انصاری، علی سامره، روزبه چشمی، حسن یزدانی، داریوش شجاعیان، محمد دانشگر، حمید بنی تمیم، حسینی ماهینی و دکتر امین نوروزی حضور داشتند و ضمن بیان نقطه نظرات خود، همکاری تنگاتنگ خود را با ستاد مبارزه با موادمخدر در جهت پیشگیری از اعتیاد اعلام کردند.

همچنین علی دایی، حسن یزدانی، بهداد سلیمی و وحید شمسایی به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد انتخاب شدند تا در مرحله بعد به سازمان ملل متحد معرفی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 21 مرداد 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20750

به "دایی، یزدانی، سلیمی و شمسایی سفیران پیشگیری از اعتیاد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دایی، یزدانی، سلیمی و شمسایی سفیران پیشگیری از اعتیاد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید