درخواست یاری از واتس اپ برای پیدا کردن مسافری گم شده در استرالیا

به گزارش شیوا مارکت، یک هیچ هایکر 18 ساله بلژیکی، آخرین بار از هاستل خود در شهر New South Wales در استرالیا خارج شده و از آن موقع تاکنون دیده نشده است. حالا تقریبا دو هفته از این ماجرا می گذرد و پدر وی طی یک درخواست احساسی و ملتمسانه، از واتس اپ می خواهد پیغام های آخر وی که رمزنگاری شده است را فاش کند تا بتوانند سرنخی از این جوان 18 ساله پیدا نمایند.

درخواست یاری از واتس اپ برای پیدا کردن مسافری گم شده در استرالیا

اسم این فرد، Theo Hayez است و او هشت ماهی است که کوله پشتی خود را برداشته و دور تا دور استرالیا را سفر می نماید و می گردد. زمان گم شدن اون به 16 خردادماه برمی گردد و از آن موقع، وی دیگر به هاستل خود بازنگشته است. او حتی پاسپورت و دیگر مدارک خود را هم در هاستل جا گذاشته و با خود نبرده است. به گفته اداره پلیس شهر New South Wales، او در حال آماده شدن برای برگشت به کشور خود یعنی بلژیک بوده است.

هفته گذشته، Laurent Hayez، پدر او، به استرالیا سفر کرد تا در پیدا کردن او یاری کند. در یک کنفرانس خبری که در دوشنبه گذشته و در دفتر پلیس برگزار گردید، Laurent Hayez درخواست عمومی برای دریافت اطلاعات واتس اپ پسرش از این شرکت را عنوان نمود و گفت:

اوایل روز دوشنبه، پلیس این شهر تصاویر دوربین مدار بسته ای را منتشر کرد که نشان می داد تئو با لباسی که آخرین بار دیده شده، در یک فروشگاه حضور داشته و تاریخ ویدیو نیز به دهم خردادماه برمی گردد.

در یک هفته گذشته، مردم به صورت فعال در پیدا کردن تئو مشارکت نموده اند. رییس پلیس این منطقه گفته که کارآگاهانشان درحال دنبال کردن تمامی سرنخ ها هستند تا بتوانند ردی از تئو پیدا نمایند.

در این بین واتس اپ هم در یک بیانیه اعلام نموده که در چارچوب قوانین خود، در حال همکاری با پلیس است. واتس اپ به پیغام هایی که به رمزگذاری شده اند، دسترسی ندارد اما می تواند به بعضی اطلاعات مثل اینکه آخرین بار کاربران چه زمانی از واتس اپ استفاده نموده اند و با چه IP وارد این اپلیکیشن شده اند، دسترسی داشته باشد. در بیانیه واتس اپ ذکر شده که واتس اپ عمیقا به امنیت کاربران خود اهمیت می دهد و ما با Theo Hayez و خانواده او، همدردی می کنیم.

در آمریکا نیز پلیس به شدت کوشش می نماید تا شرکت های تکنولوژی را در چنین مواردی وادار به یاری کند. به نقل از مقاله ای درباره بازبینی قوانین از هاروارد که در سال 2018 منتشر شد، فیسبوک از ژانویه تا ماه ژوئن سال 2017، حدود 33 هزار حکم درخواست اطلاعات از نهادهای قانون گذاری داشته است. از این تعداد 13393 مورد مربوط به حکم جست وجو و 7732 مورد احضار مربوط به 52280 کاربر این شبکه اجتماعی بوده است. به نقل از همین مقاله، از بین سه غول دنیای تکنولوژی یعنی فیسبوک، گوگل و توییتر، حداقل بعضی اطلاعات در 80 درصد موارد، به نهادهای مربوطه داده شده است.

یک گزارش دیگر در سال 2018 منتشر شد که نشان می داد مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در شهر واشنگتن دی سی، خواهان ایجاد یک سازمان جدید به نام National Digital Evidence Office شد تا در چارچوب قوانین جدید، اطلاعات دیجیتال کاربران تا جای ممکن ثبت گردد.

اگرچه در ایالات متحده قانون فدرالی برای جمع آوری اطلاعات دیجیتال کاربران وجود ندارد اما قانونی مشابه در سال 2016 و توسط بریتانیا ثبت شده که بستری ایجاد می نماید تا پلیس بتواند در موارد این چنینی، اطلاعات کاربران سرویس هایی مثل گوگل و فیسبوک را بتواند رمزگشایی کند. البته این قانون هم مخالفان زیادی دارد. استرالیا نیز سعی دارد قوانینی مشابه تصویب کند اما هنوز موانع زیادی در این راه وجود دارد.

این آخرین صحبت های پدر تئو در کنفرانس خبری بود. شما در این زمینه چه فکر می کنید؟ آیا شرکت هایی همچون واتس اپ باید اطلاعات خود را در موارد این چنینی در اختیار پلیس بگذارند و سیاست های امنیتی خود را زیر پا بگذارند یا همه در برابر قانون برابرند؟

منبع: Gadgets 360

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7077

به "درخواست یاری از واتس اپ برای پیدا کردن مسافری گم شده در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست یاری از واتس اپ برای پیدا کردن مسافری گم شده در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید