دستور سیسی برای بازبینی در قانونِ مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر

به گزارش شیوا مارکت، رئیس جمهور مصر دستور داد قانون محدودیت فعالیت سازمان های غیردولتی اصلاح گردد که این همان قانونی است که بارها از سوی گروه های مدافع حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.

دستور سیسی برای بازبینی در قانونِ مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر

به گزارش خبرنگاران، به نقل از الیوم السابع، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در همایش جهانی جوانان در شرم الشیخ گفت، کمیته ای متشکل از وزارتخانه همبستگی اجتماعی و وزارت خارجه و سازمان های مربوطه کشور با هدف دست یابی به یک دیدگاه جامع برای اصلاح قانون فعالیت انجمن های غیردولتی و سازمان های جامعه مدنی تشکیل خواهد شد.

سیسی روز دوشنبه تصریح نموده بود که به فعالیت سازمان های غیر دولتی اطمینان دارد و می خواهد قانون فعالیت این سازمان ها متعادل باشد.

در این راستا، سازمان های حقوق بشری می گویند، قانونی که در سال 2017 صادر شده آنها را از انجام فعالیت منع نموده و فعالیت سازمان های خیریه را با دشواری همراه نموده است. از طرفی هم مسؤولان معتقدند که وجود قانون مذکور لازم است و آنها بر این باورند که سازمان های خارجی که بودجه از خارج دریافت می نمایند، امنیت ملی را تهدید می نمایند.

براساس قانون فعالیت سازمان های غیردولتی، فعالیت این سازمان ها به انجام کارهای توسعه طلبانه و اجتماعی محدود است و مخالفان این قانون به عنوان مجازات به تا پنج سال زندان محکوم می شوند.

قانون جدید بر ضرورت دستیابی به تایید قبلی برای جمع آوری یاری ها به ارزش بیش از 560 دلاری تصریح دارد و اگر مقامات مصر ظرف 60 روز این درخواست را تایید ننمایند این درخواست به صورت اتوماتیک رد خواهد شد و در این صورت شاید اجرای حکم حبس تا پنج سال و جریمه ها تا 56 هزار دلار به مقامات ابلاغ گردد.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1783

به "دستور سیسی برای بازبینی در قانونِ مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور سیسی برای بازبینی در قانونِ مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید