دومین شب اعتراضات در لبنان به خشونت کشیده شد؛ 45 زخمی

به گزارش شیوا مارکت، تظاهرات چهارشنبه لبنانی ها در بعضی مناطق بیروت، پایتخت این کشور برای دومین شب به خشونت کشیده شد بطوریکه دهها تن در درگیری ها میان معترضان و نیروهای ضد شورش این کشور زخمی شدند.

دومین شب اعتراضات در لبنان به خشونت کشیده شد؛ 45 زخمی

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، تظاهرات در مناطق مختلف بیروت در حالی با خشونت همراه شد که در بسیاری از مناطق دیگر این کشور تظاهرات مسالمت آمیز و راهپیمایی ادامه دارد.

اقدامات خشونت آمیز سه شنبه شب در منطقه الحمرا در بیروت شروع شد که در پی آن آشوبگران شیشه های بانک ها و دستگاه های خودپرداز را شکسته و به سمت نیروهای امنیتی که با گاز اشک آور سعی در متفرق کردن آنها داشتند، اقدام به پرتاب سنگ نمودند.

این ناآرامی ها در روز چهارشنبه نیز ادامه یافت بطوریکه معترضان مخالف دولت به سمت نیروهای امنیتی در خارج از مرکز پلیس بیروت سنگ و مواد آتش زا پرتاب کردند و بعضی از آنها در شب گذشته بازداشت شدند. پلیس بیروت با استفاده از باتوم و گاز اشک آور به تظاهرات سرانجام داد.

هلال احمر لبنان اعلام نمود 45 تن در این درگیری ها زخمی و 35 تن از آنها جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند. همچنین 59 تن در درگیری های بیروت که به مدت 5 ساعت ادامه داشت بازداشت شدند.

تظاهرنمایندگان همچنین خواهان آزادی معترضان بازداشت شده در حین اعتراضات شدند.

در همین حال، ریا الحسن، وزیر کشور موقت لبنان خشونت را محکوم کرد و از معترضان خواست تا به آرامش و صلح پایبند باشند.

وی در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد هدف قراردادن روزنامه نگاران و عکاسان از سوی نیروهای امنیتی این کشور گفت: ما حمله به روزنامه نگاران که به وظیفه خود در پوشش رخدادها و تحولات عمل می نمایند را نمی پذیریم و هجوم نیروهای امنیتی که محافظ امنیت هستند را غیر قابل قبول می دانیم.

نیروهای امنیتی لبنان هنوز به این اخبار واکنشی نشان نداده اند.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15373

به "دومین شب اعتراضات در لبنان به خشونت کشیده شد؛ 45 زخمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین شب اعتراضات در لبنان به خشونت کشیده شد؛ 45 زخمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید