دگرگونی در حزب جمهوری خواه

به گزارش شیوا مارکت، با آنکه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده، اما ترامپیسم یعنی ائتلاف سیاسی که ترامپ آن را به وجود آورد، وفاداری ای که او از اطرافیان خود انتظار داشت و سیاست هایی که دنبال کرد، سال های متمادی با حزب جمهوری خواه خواهد ماند.

دگرگونی در حزب جمهوری خواه

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از سی ان ان، یکی از مقامات حزب جمهوری خواه در مصاحبه با خبرگزاری سی ان ان گفت: اثر ترامپ بر حزب ما هیچ گاه از میان نخواهد رفت. روش هایی برای تعدیل آن و انتقال پیغام حزب به مردم وجود دارد، اما نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که ترامپ چهار سال رئیس جمهوری آمریکا بوده و در این مدت اثرات فراگیری بر حزب برجا گذاشته است.

ساعاتی پس از اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، بعضی از اعضای برجسته حزب جمهوری خواه از پذیرفتن آشکار شکست ترامپ اجتناب می کردند و یکی از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان شنبه شب در مصاحبه با فاکس نیوز، هنگامی که مجری آقای بایدن را رئیس جمهوری منتخب آمریکا خطاب کرد به این توصیف واکنش نشان داد و گفت: هنوز ماجرا به سرانجام نرسیده است.

در روز هایی که شمارش آرا ادامه داشت و به تدریج تعیین می شد راه پیش روی ترامپ تا رسیدن به 270 رای الکترال هموار نیست، تعدادی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره کوشش می کردند راه خود را از ترامپ جدا نمایند. ترامپ بار ها گفت علیه او تقلب شده است. ب

رخی جمهوری خواستار ادعا های او را رد کردند و وعده دادند ترتیبی دهند تا تمامی آرا قانونی شمرده گردد، اما بعضی دیگر حتی آن هایی که زمانی با دیدگاه های ترامپ مخالفت می کردند، به رغم فقدان مدارک لازم، نظر ترامپ را درباره تقلب در انتخابات تایید کردند. لیندسی گراهام، سناتور کارولینای جنوبی، پنج شنبه شب در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: من امشب اینجا هستم تا کنار رئیس جمهور ترامپ بایستم.

تامی توبرویل که سه شنبه گذشته از ایالت آلاباما به سنا راه یافت در توییتر نوشت: نتایج انتخابات از کنترل خارج شده است. گویی سوت سرانجام بازی به صدا درآمده و بازیکنان به خانه رفته اند. شکست ترامپ با اندکی رای کمتر از بایدن سبب می گردد جمهوری خواستار نتوانند به آسانی از او کناره گیری نمایند.

رفتار های غیرقابل پیش بینی ترامپ خیلی اوقات سبب خشم شدید آن ها می شد، اما تعداد زیاد هواداران ترامپ، به نامزد های جمهوری خواه مجلس سنا و نمایندگان در سراسر آمریکا یاری کرد در رقابت با نامزد های دموکرات به پیروزی برسند. یکی دیگر از سناتور های جمهوری خواه می گوید: آنچه تمام مقامات منتخب باید در ذهن داشته باشند پیغام اصلی ترامپ یعنی ایده اول آمریکا و یاری به ایجاد شغل است. ترامپ از همان زمانی که وارد رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 شد این پیغام را منتشر کرد و امروز هم همین ایده را دنبال می نماید.

محبوبیت ترامپ سبب پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری نشد، اما به پیروزی جمهوری خواستار در سراسر آمریکا یاری کرد. دموکرات ها با اختلاف بسیار اندک توانستند در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند، اما جمهوری خواستار پیروز شدند در مجلس نمایندگان تعدادی از کرسی ها را از چنگ دموکرات ها درآورند.

همچنین به احتمال زیاد آن ها در مجلس سنا اکثریت را حفظ خواهند کرد. تحولاتی که طی انتخابات رخ داد سبب خواهد شد جمهوری خواستار میانه رو و منتقدان ترامپ به سختی بتوانند پیغام، استراتژی و میراث ترامپ را به فراموشی بسپارند یا نادیده بگیرند. جمهوری خواستار به جای کنار گذاشتن سیاست های ترامپ در حوزه تجارت، مهاجرت و طبقه کارگر، با این واقعیت مواجهند که ترامپ برای همواره حزب جمهوری خواه را دگرگون نموده است.

در اکثریت بودن در مجلس سنا و کنترل دموکرات ها بر مجلس نمایندگان، این فرصت را برای جمهوری خواستار فراهم می نماید تا با بایدن همکاری نمایند. البته این پرسش برای آن ها مطرح خواهد بود که آیا باید بر نقاط مشترک تمرکز نمایند یا کاملا با برنامه های بایدن در زمینه های گوناگون مخالفت نمایند.

پس از خروج ترامپ از کاخ سفید، تعداد زیادی از فرماندار ها و نمایندگان جمهوری خواه کنگره هفته ها و ماه های آینده را باید صرف درک صندلی حزب خود نمایند. در واقع دگرگونی هایی که تحت تاثیر اقدامات و سیاست های ترامپ در دیدگاه گروه های مختلف مردم ایجاد شده فراگیر بوده و بعضی از آن دگرگونی ها هنوز تعیین نشده اند.

در بعضی ایالت ها میزان هواداری از حزب دموکرات کاهش یافته و این کاهش حاصل جذب شدن آمریکای لاتین تبار ها به حزب جمهوری خواه است. این به آن معناست که دیدگاه های ترامپ درباره مهاجرت و دیوار مرزی با مکزیک، نه تنها به کاهش محبوبیت حزب جمهوری خواه منجر نشد، بلکه در بعضی مناطق و ایالت ها تاثیر مثبتی بر نظر اقلیت ها داشت.

یکی از جمهوری خواستار می گوید: اگر جمهوری خواستار مایلند بار دیگر به کاخ سفید راه یابند، باید بر شرایط مالی تاکید نمایند، زیرا در این حالت، شعار ها برای طبقه کارگر جذاب خواهد بود. همچنین لازم است ائتلافی که ترامپ از نژاد های گوناگون پدید آورد تقویت گردد.

حالا سوال این است که آیا کسی غیر از ترامپ می تواند همان اقداماتی را انجام دهد که او انجام داده است؟ برای جمهوری خواستاری که شاهد اثرگذاری بالای ترامپ بر حزب جمهوری خواه طی سال های اخیر بوده اند، شکست او در انتخابات فرصتی پدید می آورد تا این کتاب را ورق زده و در جهت گسترده تر کردن ائتلاف رای دهندگان هوادار حزب حرکت نمایند. بعضی از این جمهوری خواستار معتقدند باید در آینده بر گروه های موثر رای دهندگان از جمله زنان و اقلیت های قومی تاکید گردد. گلوبالیسم باقی خواهد بود و جمهوری خواستار باید با آن مقابله نمایند.

این باور وجود دارد که در ماه ها و سال های آینده جمهوری خواستار باید به آنالیز تحولاتی که طی دوران ریاست جمهوری ترامپ در این حزب اتفاق افتاده است و پایدار خواهد بود، بپردازند. عده زیادی از اعضای حزب جمهوری خواه معتقدند ترامپ یک پیغام درست را منتقل کرد و البته نقایصی هم داشت. رهبران حزب جمهوری خواه در کنگره وظیفه تعریف این حزب بدون ترامپ در صندلی ریاست جمهوری را برعهده خواهند داشت.

میچ مک کانل در سنا باقی خواهد ماند و به احتمال زیاد همچنان رهبر اکثریت جمهوری خواه خواهد بود. او در سخنرانی اخیر خود به طور خاص به ترامپ اشاره نکرد، اما پیش بینی کرد طبقه کارگر برای آینده حزب اهمیت بالایی دارد. در روز های اخیر عده دیگری از جمهوری خواستار کنگره نیز به بیان دیدگاه های خود درباره عملکرد ترامپ پرداخته اند. آن ها معتقدند کوشش های ترامپ برای جذب گروه های جمعیتی مختلف در جامعه آمریکا به حزب جمهوری خواه، اثرات مثبت بر آینده این حزب خواهد داشت، اما کسی نمی داند این آینده دقیقا به چه شکل خواهد بود.

مجله سلو بلاگ: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: فرارو
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25223

به "دگرگونی در حزب جمهوری خواه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دگرگونی در حزب جمهوری خواه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید