راهنمای سیستم حمل و نقل عمومی در گوا

به گزارش شیوا مارکت، با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در گوا می توانید تا در هزینه های رفت و آمد خود در این شهر به شکل چشمگیری صرفه جویی کنید! گوا یک شهر بندری در هند است که به خاطر دارا بودن طبیعت بکر و زیبایش امروزه به یکی از شهرهای توریستی این کشور تبدیل شده است. خبر خوب این است که از آن جایی که نه تنها مردم بومی گوا بلکه گردشگران زیادی در این شهر رفت و آمد می نمایند، وسایل حمل و نقل عمومی در گوا بسیار زیاد است و دست شما برای استفاده از آن ها باز است.

راهنمای سیستم حمل و نقل عمومی در گوا

ما در این مطلب می خواهیم تا وسایل مختلف حمل و نقل در شهر گوا را جز به جز به همراه تمامی جزئیات آن مورد آنالیز کامل قرار دهیم تا شما در سفرتان به این شهر از آن بهره ببرید.

یکی از بهترین راه هایی که برای کاهش هزینه های سفر می توان از آن استفاده کرد این است که با استفاده از راهنمای حمل و نقل عمومی در شهر مقصد خود به نقاط مختلف شهر بروید. کافی است که بدانید چه امکاناتی برای استفاده دارید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، راهنمای حمل و نقل در گوا را مورد آنالیز قرار دهیم.

تاکسی های فرودگاه یکی از راه های حمل و نقل عمومی در گوا

اگر بخواهیم از اولین قدم شما در این شهر راهنمای حمل و نقل عمومی در گوا را آغاز کنیم، اولین گزینه پیش روی شما تاکسی های فرودگاه هستند. از زمانی که شما پایتان را از فرودگاه بگذارید خواهید دید که مثل بسیاری از جاهای دیگر، راننده های بسیاری هستند که می خواهند شما را ترغیب نمایند که سوار ماشینشان شوید. به یاد داشته باشید که با این که تعداد این ماشین های فرودگاه زیاد است اما با این حال شما نباید به هر ماشینی اعتماد کنید! بهترین کار در این جور مواقع این است که یا از قبل ماشین رزرو کنید و یا این که از موسسات کرایه ماشینی که در فضای فرودگاه هستند، ماشین بگیرید.

قبل از این که سوار ماشین بشوید، میزان کرایه را با راننده طی کنید زیرا معمولا آن ها کرایه بسیار زیادی را مخصوصا اگر بدانند که گردشگر هستید، دریافت می نمایند.

در حمل و نقل عمومی در گوا با تاکسی های معمولی گوا آشنا شوید

برای دریافت تاکسی در گوا می توانید راه های مختلفی را امتحان کنید. با توجه به راهنمای حمل و نقل در گوا در زمینه دریافت تاکسی به عنوان یکی از مهم ترین وسایل رفت و آمد در این شهر، عملا برای رفتن به بسیاری از قسمت های این شهر باید از تاکسی بهره ببرید. تاکسی هایی که در گوا هستند در انواع مختلفی اند و با رنگ های مختلفی از یکدیگر تفکیک شده اند.

اپلیکیشن های مختلف درخواست ماشین، تاکسی های شرکت های خصوص و تاکسی های دولتی 3 دسته مختلف را در این قسمت شامل می شوند. تاکسی هایی که در گوا می بینید معمولا دارای بدنه ای سیاه و سقف های زرد هستند. البته تاکسیرانی دولتی گوا طی یک برنامه گروه جدیدی از تاکسی ها را به این شهر اضافه نموده که مخصوص خانم ها است. راننده این تاکسی ها خانم ها هستد و تنها خانواده ها، زوج ها و خانم های تنها را سوار می نمایند. می توانید برای خواندن نکات بیشتری درباره گوا مطلب نکاتی مهم که قبل از سفر به گوا باید بدانید! را مطالعه کنید.

برنامه GoaMiles را از بین برنامه های درخواست تاکسی در گوا می توانیم به شما برای حمل و نقل عمومی در گوا نصب پیشنهاد بدهیم. این برنامه را هم از اَپ استور برای گوشی های اپل و هم از گوگل پلی برای گوشی های اندروید می توانید دانلود کنید. همانند بسیاری از دیگر برنامه هایی که در این دسته کار می نمایند، گوآمایلز هم هزینه سفر را از قبل محاسبه نموده و نشان می دهد و هم امنیت سفر بیشتری دارد.

به یاد داشته باشید که کرایه تاکسی در هنگام شب بسیار زیادتر می گردد. اگر هم می خواهید سوار تاکسی های گذری شوید، کمی از محوطه هتل فاصله بگیرید زیرا در این صورت دیده شده که راننده ها کرایه تاکسی بیشتری از مسافران خود دریافت می نمایند. هزینه کرایه تاکسی در گوا را در جدول زیر در جهت حمل و نقل عمومی در گوا برایتان می آوریم.

توجه داشته باشید که قیمت روپیه با توج به تاریخ نگارش این مطلب در تاریخ 5/6/1398، 1,570 ریال است.

رفت و آمد در مسیرهای تعیین با اتوبوس ها گوا

درباره حمل و نقل عمومی در گوا یک اصل مهمی که وجود دارد این است که در این شهر، بیشتر شرکت هایی که در زمینه حمل و نقل فعالیت می نمایند، شرکت های خصوص هستند. اتوبوس های گوا هم متعلق به این دسته از شرکت ها می باشند. با توجه به این امر، اتوبوس هایی که در شهر گوا وجود دارند در مسیرهایی فعالیت می نمایند که عموما در نقاط پر رفت و آمد و مرکزی شهر هستند. البته در بعضی از ساحل های محبوب و پر هوادار این شهر هم خط اتوبوس وجود دارد اما نباید بر روی استفاده از این وسیله در مسیرهای کم رفت و آمد حسابی باز کنید.

با این حال بیشتر توریست هایی که به صورت انفرادی به گوا سفر می نمایند برای رفتن به اماکن تفریحی و ساحل های این شهر از اتوبوس مخصوصا در روزهای شلوغ استفاده می نمایند. کرایه این اتوبوس ها بسیار ارزان تر از دیگر وسایل نقلیه این شهر است و در مقابل اصلا وسیله های مدرن و پیشرفته ای نیستند. اتوبوس های گوا معمولا کوچک هستند و ظرفیت مسافر کمی دارند.

یکی از نکات جالبی که درباره اتوبوس های گوا در حمل و نقل عمومی در گوا وجود دارد این است که با وجود این که در هر نقطه تعیین شده در این شهر ایستگاه هست اما شما می توانید هر کجایی که می خواهید به راننده بگویید تا وسیله را نگه دارد و شما پیاده شوید.

تاکسی های موتوری، به صرفه ترین وسیله حمل و نقل در گوا

تنها راه رفت و آمد در گوا استفاده از تاکسی و اتوبوس نیست بلکه ما می خواهیم در راهنمای حمل و نقل در گوا به شما بگوییم که در این شهر می توانید با استفاده از وسایل دیگری همچون تاکسی های موتوری هم به اقصی نقاط شهر بروید. از لحاظ سطح قمیت این وسیله در سطح ارزانی قرار می گیرد و شما را در کمترین زمان ممکن به مقصدتان می رساند. یکی از ویژگی هایی که این تاکسی موتوری ها را از دیگر وسیله ها متمایز می نماید این است که این وسیله ها از طرف تاکسیرانی دولت هند هم تایید شده اند.

از لحاظ سطح قیمتی، کرایه این وسیله ها در بیشترین حالت نصف کرایه یک تاکسی است. این تاکسی ها معمولا بیشتر از سمت ساحل های گوا و در مسیرهای توریستی حرکت می نمایند. برای این که سوار این تاکسی ها شوید اصلا کار سختی پیش رو ندارید. هر موتور زردی که دیدید که راننده اش لباس، کلاه ایمنی و دستکش های ایمنی به رنگ زرد و آبی داشت بدانید که می توانید سوار آن شوید و به مقصدتان برسید.

قطارهای محلی، یکی از راه های حمل و نقل در گوا

با این که ممکن است شما در این قسمت منتظر توضیحی درباره متروهای شهر گوا باشید اما به جای این وسیله در گوا، می توانید از قطارهای محلی بهره ببرید! در این شهر در کل 2 ایستگاه محلی وجود دارد که یکی ایستگاه مارگاو و دیگری ایستگاه واسکو داگاما است.

شما با استفاده از این دو ایستگاه تا حدودی می توانید در بین دو نقطه محدود بین این ایستگاه و در سطح کلان تر برای رسیدن به دیگر شهرهای کشور استفاده نمایید. قطاری که از این 2 ایستگاه رد می گردد به صورت سراسری شهرهای مختلف در کشور هندوستان را به یکدیگر متصل می نماید. معمولا هزینه خرید بلیط قطار در گوا بین 10 تا 25 روپیه هند است.

محبوب ترین وسیله هندی ها، اتوریکشا

در شهرهای مختلف هند مردم از وسیله 3 چرخ کوچکی به نام ریکشا از قدیم استفاده می نموده اند که از قدیم تا به الان بسیار محبوب بوده اند. حال ما در مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی در گوا می خواهیم به شما بگوییم که با پیشرفت تکنولوژی، این 3 چرخه ها اتوماتیک شده اند و از لحاظ ظاهری هم پیشرفت نموده اند. این وسیله که امروزه به آن اتوریکشا می گویند، دارای بدنه ای به رنگ سیاه و زرد است و کرایه اش از تاکسی های موتوری مقداری بیشتر و از تاکسی بسیار کمتر است.

اگر می خواهید در بین فاصله های کوچک در بین نقاط مختلف شهر گوا رفت و آمد کنید پیشنهاد می کنیم که از اتوریکشا بهره ببرید. یکی از نکاتی که درباره سوار شدن اتوریکشاها باید رعایت کنید این است که همواره قبل از سوار شدن چانه هایتان را بر سر کرایه پرداختی بزنید و بعد سوار شوید.

اجاره یک وسیله نقلیه در گوا

یکی دیگر از راه هایی که می توانید در گوا به راحتی رفت و آمد کنید این است که از هتل محل اقامت خود و یا آژانس های کرایه وسایل نقلیه در این شهر، ماشین و یا موتور اجاره کنید. از لحاظ سطح هزینه ای باید بگوییم که شاید کل میزان هزینه ای که برای وسایل نقلیه در این شهر به صورت ریز ریز پرداخت می کنید را در ابتدا برای اجاره یک وسیله نقلیه بپردازید اما به هر حال استفاده از یک برنامه جهت یاب مثل WAZE می توانید به راحتی به هر کجا که می خواهید بروید.

شما می توانید به صورت آنلاین در این شهر وسیله اجاره کنید ولی یادتان باشد که حتما به گواهینامه بین المللی احتیاج دارید.

برای دریافت گواهینامه بین المللی هم می توانید یا با مراجعه حضوری به سازمان جهانگردی و اتومبیلرانی و یا نمایندگی های آن و یا به صورت آنلاین، درخواست گواهی نامه بین المللی بدهید.

در این مطلب ما راهنمای کاملی در زمینه حمل و نقل در گوا برایتان به رشته تحریر در آوردیم. بهترین اپلیکیشن و حتی چگونگی اجاره ماشین و موتور را برای شما توضیح دادیم. اگر شما تا به حال تجربه استفاده از وسایل نقلیه در گوا را داشته اید و یا در این شهر ماشین اجاره نموده اید با ما به اشتراک بگذارید.

در آخر باید یگوییم که با خرید تور گوا خبرنگاران می توانید به راحتی به این شهر سفر کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود به وجود بیاورید.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9793

به "راهنمای سیستم حمل و نقل عمومی در گوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سیستم حمل و نقل عمومی در گوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید