رایزنی برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران در دنیا

به گزارش شیوا مارکت، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای جذب دانشجوی مجازی خارجی در کشور و پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران با کشورهای دیگر مذاکره می کنیم.

رایزنی برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران در دنیا

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران از مذاکره و رایزنی با کشورهای هدف برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران اطلاع داد.

وی گفت: برای تحقق سیاست جذب دانشجوی مجازی خارجی باید با کشورهای هدف برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران مذاکره کنیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: با شیوع ویروس کرونا در جهان و در ایران، دانشگاه های مطرح جهان سیاست آموزش مجازی برای دانشجویان خارجی را در دستور کار قرار داده اند و ما هم به همین سمت حرکت خواهیم کرد. زیرا آموزش مجازی امکان جذب دانشجو از سراسر جهان را فراهم می نماید.

وی تاکید نمود: لازمه این کار این است که کشورهای هدف، مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران را بپذیرند و همچنین باید دستورالعمل ها و زیرساخت های مربوط به آموزش مجازی را هم به شکل شایسته ای فراهم کنیم.

آخرین شرایط دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران

به گزارش فارس، یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بین المللی سازی دانشگاه ها و افزایش جذب دانشجویان خارجی است. به طوری که جذب 75 هزار دانشجوی خارجی و بین المللی تا سرانجام برنامه ششم توسعه در کشور در نظام آموزش عالی هدف گذاری شده است.

حدود 29 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم، 8 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی و 3 هزار دانشجوی خارجی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل می نمایند که اغلب از کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی هستند.

انتهای پیغام/

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21911

به "رایزنی برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید