رنو در آستانه بازگشت به ایران

به گزارش شیوا مارکت، در پی مذاکرات و رایزنی های اجرا شده و با توجه به میزان سرمایه گذاری رنو در ایران، این نوید را خواهیم داد که این شرکت خودروسازی دوباره به ایران باز خواهد گشت. این جمله ای بود که بتازگی معاون وزیر صنعت در کرمان بیان کرد.

رنو در آستانه بازگشت به ایران

فرشاد مقیمی این موضوع را نیز گفت که برای بازگشت رنو ، این شرکت فرانسوی مکانیزمی در نظر گرفته شده تا فراوری این نوع خودرو دوباره از سر گرفته گردد.

به نظر می رسد همکاری 42 ساله رنو با خودروسازان داخلی و سرمایه گذاری این شرکت فرانسوی باعث شد تا رنو حاضر نگردد به راحتی بازار خودرو ایران را از دست بدهد.

با خروج یک طرفه دولتمردان آمریکا از توافق هسته ای برجام و اعمال تحریم های ظالمانه، رئیس جمهوری آمریکا به شرکت های خارجی فعال در ایران هشدار داد در صورت ادامه همکاری های خود با شرکت های ایرانی مجازات های مالی در انتظار آنها است و این سبب شد بعضی شرکت ها از جمله رنو ناچار به ترک ایران شوند.

درحالی خودروسازی رنو مرداد ماه امسال فعالیت های خود را در ایران به حالت تعلیق در آورد که سرمایه گذاری های زیادی برای فراوری خودرو مشترک با خودروسازان ایرانی پیش بینی نموده بود اما فشارهای آمریکا این شرکت را وادار کرد تا از ترک ایران سخن بگوید.

همزمان با خروج شرکت های پژو و سیتروئن از ایران، کارلوس گون مدیرعامل رنو در مجمع سالیانه این شرکت درباره برنامه رنو در ایران در شرایط خروج آمریکا از برجام اعلام نموده بود که ما ایران را ترک نخواهیم کرد حتی اگر مجبور به کاهش فعالیت های خود شویم .

حال پس از 8 ماه توقف همکاری های شرکت رنو با خودروسازان ایران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت کارخانه به ایران خبر می دهد.

مقیمی با اشاره به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری شرکت رنو در ایران اظهار کرد: در پی مذاکرات و رایزنی های اجرا شده و همچنین با توجه به میزان سرمایه گذاری رنو در ایران، این نوید را خواهیم داد که این شرکت خودروساز دوباره به ایران باز خواهد گشت.

به گزارش ایرنا، با وجود تهدیدهای آمریکا، رنو برای بازگشت به بازار ایران چراغ سبز نشان داده تا بار دیگر در فراوری خودروهای مشترک با شرکت های ایرانی همکاری های خود را شروع کند.

سخنان اخیر مدیرعامل رنو در نشست سالیانه سهامداران این شرکت در خرداد ماه امسال نیز تاکیدی بر ادامه فعالیت این شرکت خودروسازی فرانسه در ایران بود که گفت حتی اگر ناچار به کاهش شدید حجم فراوری باشیم، آن را در ایران رها نخواهیم کرد زیرا حفظ فعالیت در بازار ایران برای ما یک مزیت خواهد بود.

پس از توافق هسته ای در قرارداد جدید همکاری مشترک ایران و خودروسازی رنو که در سال 96 منعقد شد قرار بود ایران به بزرگترین فراوری کننده خودروهای رنو تبدیل گردد.

براساس این قرارداد، شرکت رنو در فاز نخست حدود 660 میلیون یورو سرمایه گذاری کرد و مقرر بود نخستین فراوری مشترک بین خودروسازان ایرانی و شرکت رنو اواخر سال 97 وارد بازار گردد.

طبق این قرارداد یک شرکت خودروسازی جدید با ترکیب سهام 40 درصد متعلق به ایران (20 درصد ایدرو و 20 درصد یک هلدینگ خصوصی ایرانی) و 60 درصد متعلق به رنو تاسیس شد و مقرر بود طی دو مرحله در فاز نخست، 150 هزار دستگاه خودرو و در فاز دوم هم 150 هزار دستگاه رنو داستر جدید و رنو سیمبل جدید در ایران فراوری گردد.

طبق برنامه قرار بود فاز دوم این قرارداد نیز از سال 2019 شروع گردد که رنو مجبور به ترک ایران شد اما این شرکت در آستانه بازگشت به بازار ایران است تا باردیگر همکاری های خود را خودروسازان ایرانی شروع کند.

پیشتر برنامه شرکت خودروسازی رنو در ایران افزایش سرمایه گذاری ها در ایران به منظور فراوری خودروهای مشترک بود تا ایران به عنوان یکی از مراکز مهم فراوری و صادرات انواع خودرو و قطعه سازی شرکت رنو در منطقه تبدیل گردد.

با بازگشت مجدد رنو به بازار ایران و تداوم همکاری های مشترک با خودروسازان داخلی می توان امیدوار بود که ایران به یکی از بزرگترین مراکز فراوری خودرهای جدید در غرب آسیاب تبدیل گردد تا با انتقال تکنولوژی و دانش روز و برطرف مسائل و چالش های این حوزه بزرگ صنعتی کشور بار دیگر کسب و کار را در این بخش رونق پیدا کند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4182

به "رنو در آستانه بازگشت به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو در آستانه بازگشت به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید