زمانی: بدهی شهریه دانشجویان ورودی قبل از سال96 بخشیده شد

به گزارش شیوا مارکت، رئیس دانشگاه پیغام نور گفت: بدهی شهریه دانشجویان ورودی قبل از سال96 دانشگاه پیغام نور بخشیده شد.

زمانی: بدهی شهریه دانشجویان ورودی قبل از سال96 بخشیده شد

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیغام نور در نشست خبری صبح امروز گفت: دانشجویانی که قبل از سال 96 در این دانشگاه ثبت نام نموده و به دانشگاه بدهی دارند اگر تا 15 آبان نسبت به ثبت نام خود برای ادامه تحصیل اقدام نمایند، بخشیده می شوند.

وی اضافه کرد: سال جاری علاوه بر ارائه وام برای سال تحصیلی جدید دانشجویان می توانند برای بدهی شهریه خود در ترم های قبلی تسهیلات دریافت نمایند.

زمانی گفت: دانشگاه پیغام نور 430 هزار دانشجوی فعال در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد، این تعداد دانشجو در 500 مرکز در کشور و 40 نمایندگی و واحد در سراسر جهان مشغول تحصیل هستند و حدود چهار هزار هیأت علمی در بحث حمایتی این دانشجویان را یاری می نمایند، علاوه بر این نزدیک به 10 هزار کارمند در این مجموعه علمی فعالیت دارند.

وی ادامه داد:دانشگاه پیغام نور در یک مقطعی روی پژوهش و آموزش متمرکز شد آن هم زمانی بود که کشور احتیاج داشت داوطلبان زیادی را تحت پوشش قرار دهد. اکنون دانشگاه پیغام نور به سمت کارآفرینی و مهارت آموزی می رود و با سرعت تبدیل به یک دانشگاه الگو در مورد مهارت آموزی خواهد شد. همچنین بحث تمرکززدایی از دانشگاه در سال گذشته مطرح شد و از سال گذشته بحث واگذاری اختیارات به استان ها و مراکز انجام شد و امیدواریم در ادامه با بحث ساماندهی دانشگاه های پیغام نور همراه باشد.

رئیس دانشگاه پیغام نور مطرح نمود: در طول سال گذشته کوشش شده بسیار از روند ها به شکل شفاف در اختیار مراکز قرار بگیرد و از روند کاری هر مرکز آگاهی داشته باشیم مانند شفافیت سازی در روند بودجه ای و اعتباری. ما برا اینکه بحث شفاف سازی را بیشتر دنبال کنیم چهارسامانه را رونمایی کردیم تا بحث شفاف سازی را در بخش های مختلف دانشگاه انجام دهد. اولین سامانه میز خدمت الکترونیک بود که به وسیله آن از سفرهای کاری به شدت کاسته ایم. دومین سامانه، سامانه تسهیلات است که بیشتر مربوط به اعضای هیات علمی و کارکنان ما می گردد.

وی درباره سامانه سوم سامانه نقل و انتقال اعضای هیات علمی و اعضای غیر هیات علمی گفت: این سامانه به آن دسته از اعضای هیات علمی که می خواهند انتقالی بگیرند اعلام می نماید که آیا ظرفیت خالی برای آنها وجود دارد یا نه و درنهایت چهارمین سامانه، سامانه امانت دیجیتال است.

زمانی گفت: ما کوشش می کنیم تمام برنامه ریزی هایمان در جهتی باشد تا افرادی که از توانمندی کمتری برخوردار هستند از تحصیلات و آموزش بی بهره نمانند اما این ها باعث نمی گردد که بحث کیفیت این دانشگاه تحت تاثیر قرار بگیرد. دانشگاه پیغام نور در میان دانشگاه های باز جهان رتبه ششم را در اختیار دارد. تعداد 26 دانشگاه ایران جز 960 دانشگاه برتر جهان قلمداد شد که دانشگاه پیغام نور نیز در این لیست وجود داشته است. به طور متوسط حدود 30 درصد دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی معمولا از دانشجویان دانشگاه های پیغام نور هستند. ما همچنین 2 هزار و 100 انجمن مختلف دانشجویی در سراسر کشور داریم. در سال 98 تعداد 12 مقام برگزیده در جشنواره رویش و 2 مقام برگزیده در جشنواره نشریات داشته ایم.

وی توضیح داد: یکی از شاخص های دانشگاه پیغام نور بعد آموزشی است. ما هر سال حدودا برای شش میلیون نفر آزمون برگزار می کنیم. همچنین سهم آزمون های الکترونیکی هم در میان آزمون ها خیلی پررنگ بوده است. آزمون های الکترونیکی می تواند در زمینه کاغذ صرفه جویی کند.

رئیس دانشگاه پیغام نور درباره ارائه تسهیلات به دانشجویان گفت: درست است دانشگاه پیغام نور دولتی است اما مبلغی هم بابت شهریه از دانشجویان دریافت می نماید اما شاید همین مقدار برای دانشجویان سخت باشد. به همین علت کوشش کردیم تسهیلاتی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم داشته باشیم و سهمیه مان برای تسهیلات دانشجویی را دو برابر کنیم. ما با چند بانک عامل وارد کار شدیم که تا هر تعداد داوطلبمان را برای کل شهریه دوران تحصیل تحت پوشش قرار دهیم.

وی درباره مهارت آموزی و مهارت افزایی پیغام نور گفت: خوشبختانه دانشگاه از سال قبل تمهیداتی در مورد مهارت آموزی و مهارت افزایی را در دستور کار قرار داده است. همچنین استارتاپ های مختلفی در دانشگاه فعالیت خود را آغاز نموده اند. استارتاپ سالمندان و استارت آپ کد نویسی از آن جمله هستند. از آن جایی که بسیاری از خانواده ها نگران فضای مجازی هستند از این رو استارت آپی برای کد نویسی در حال فعالیت است تا فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی برای دانش آموزان فراهم گردد.

وی با اشاره به تفاهم نامه مراکز نوآوری و خلاقیت گفت: با معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم موافقت نام های برای مهارت افزایی و ایجاد اشتغال برای دانشجویان و شرکت های دانش بنیان و کارمندان فراهم نموده ایم. ما همچنین دو برنامه برای دانشجویان در نظر گرفته ایم این برنامه ها برای دانشجویان حین تحصیل و برای کسانی که فارغ التحصیل شده اند. دانشگاه این آمادگی را دارد که اگر دانشجویی بخواهد چند حرفه ای در کنار تخصص رسمی خود یاد بگیرد معرفی خواهد شد تا کارآموزی کند.

رئیس دانشگاه پیغام نور با اشاره به امضای موافقت نامه ای با مناطق محروم گفت: هماهنگی با فرمانداری ها و استانداری ها برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان در حرفه ای خاص معین خواهد شد زیرا دانشگاه مسئولیت آموزش حرفه خاص به فارغ التحصیلان را خواهد داشت. هر فارغ التحصیلی که بخواهد این آموزش ها را ببینند تا سقف 100 میلیون تومان وام 4 درصد به افراد اعطا خواهد شد و اگر کسی بیش از آن بخواهد در تهران باید تصویب گردد.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11155

به "زمانی: بدهی شهریه دانشجویان ورودی قبل از سال96 بخشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمانی: بدهی شهریه دانشجویان ورودی قبل از سال96 بخشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید