سفر به رم ، سفری به دل تاریخ و تمدن باستان

به گزارش شیوا مارکت، در تاریخ دنیا، یکی از شهرهای مهم شهر رم در کشور ایتالیا بوده است. این شهر دارای تاریخ بسیار غنی بوده که در خصوص آن هزاران کتاب نوشته شده است. این شهر اتفاقات و رویدادهای بسیاری را به خود دیده و امروزه جاهای دیدنی رم باعث شده که گردشگران بسیاری به آن سفر نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به رم و نکات مهم آن را برای راحتی خیال شما در اختیارتان قرار دهیم.

سفر به رم ، سفری به دل تاریخ و تمدن باستان

معرفی

شهر رم در میانه نقشه چکمه قرار گرفته و پایتخت این کشور به حساب می آید. رم را می توان بزرگترین شهر ایتالیا دانست که تقریبا 2.8 میلیون نفر جمعیت دارد. تاریخ شهر رم بسیار گسترده و غنی بوده و اتفاقاتی که در این شهر اتفاق افتاده، بسیارند و باعث رخدادهای بزرگ دیگری شده اند. از آن تاریخ گسترده، جاذبه ها و مکان های دیدنی بسیاری به جای مانده که افراد علاقمند به تاریخ و تمدن های گذشته، به دیدن آن ها می آیند و اطلاعات بسیاری را دریافت می نمایند.

نکاتی برای سفر به رم

اختلاف ساعت شهر تهران و رم 2 ساعت و نیم بوده که از نظر زمانی تهران جلوتر است. مردم شهر رم به زبان ایتالیایی صحبت و از یورو به عنوان واحد رسمی پولشان استفاده می نمایند. برای تماس با اورژانس، آتش نشانی و پلیس باید به ترتیب 113، 115 و 112 را شماره گیری کنید. کد کشور ایتالیا 0039 است. در راهنمای سفر به رم باید بدانید که جهت رانندگی در این شهر از سمت راست بوده، نوع برق آن 230 ولت و 50 هرتز و از پریزهای نوع L و C است.

هزینه ها در راهنمای سفر به رم

غذا

غذاهای فست فودی در این شهر معمولا 9 یورو هستند و غذاهایی که به صورت میان وعده اند، مانند اسنک و پنینی، بین 3 تا 5 یورو قیمت دارند. اگر هوادار رستوران باشید، در رستوران هایی که در مناطق گردشگری واقع شده اند، برای هر پرس غذا حدود 32 یورو هزینه کنید، این میزان هزینه در رستوران های مناطق دیگر به 23 یورو نیز کاهش پیدا می نماید.

اقامت

با توجه به نوع اقامتگاهی که انتخاب می کنید، هزینه ها در راهنمای سفر به رم متفاوت خواهند بود. رم به دلیل آنکه شهر توریستی است و گردشگران بسیاری به این شهر سفر می نمایند، انواع اقامتگاه ها با بازه قیمتی متفاوت در آن وجود دارد. شما می توانید به اردوگاه های شهر رم بروید که برای یک شب فقط 5 یورو دریافت می نمایند. اتاق های اشتراکی هاستل ها برای یک شب بین 20 تا 40 یورو و اتاق های خصوصی این هاستل ها 50 یورو هزینه دارند. هرچه اقامتگاهی که انتخاب می کنید به جاذبه های گردشگری نزدیک تر باشد، هزینه ها بالاتر می روند. برای اقامت در هتل باید حداقل برای یک شب، 40 یورو پرداخت. برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید به اقامتگاهی خارج از شهر رم بروید، زیرا اقامتگاه های خارج از شهر یا در حومه شهر رم، هزینه بسیار پایین تری نسبت به اقامتگاه های داخل شهر دارند.

حمل و نقل

با توجه به آنکه چه مدت زمانی در رم هستید و چه میزان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، می توانید از بلیت های مختلفی که در این شهر در نظر گرفته شده، استفاده کنید. بلیت های تک سفره که تنها 75 دقیقه می توانید از آن استفاده کنید، 1.5 یورو قیمت دارند. بلیت های 24 ساعته، 6 یورو، بلیت های 3 روزه، 16.5 یورو و بلیت های 7 روزه، 24 یورو هستند. در شهر رم برای گردشگران کارت هایی در نظر گرفته شده که با یکدیگر متفاوت هستند و هزینه حمل و نقل با بعضی از این کارت ها رایگان است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی رم

آمفی تئاتر کولسئوم

با آوردن نام رم، در ذهن بسیاری آمفی تئاتر کولسئوم به تصویر کشیده می گردد. این بنا جز مهمترین جاهای دیدنی رم است. تمامی گردشگرانی که به رم سفر می نمایند، بازدید از این بنا را جز الویت های خود قرار می دهند. این آمفی تئاتر را می توان بزرگترین تماشاخانه در کل امپراطوری رم دانست. این بنا متعلق به 2000 سال پیش بوده و معماری به خصوص و زیبا دارد.

موزه های هنری

رم شهری است پر از موزه ها، بنا و مناطق تاریخی و هنری که افرادی که به این حوزه ها علاقه داشته باشند، این شهر برایشان بهشت خواهد بود. آثار هنری فاخر و مشهوری در این شهر وجود دارند که در موزه های جذابی به نمایش گذاشته شده اند. یکی از این موزه های جذاب dArte Moderna است.

انجمن پالاتین هیل

در نزدیکی کولسئوم و بر روی تپه پالاتین، بنای تاریخی دیگری به نام انجمن پالاتین هیل قرار گرفته است. در واقع در این منطقه طبقه اشرافی شهر رم زندگی می کردند و این بنا نیز مرکز فرماندهی در شهر رم بوده است.

پله های اسپانیایی

در Pizza di Spagna رم، پله های بزرگ و طولانی به نام پله های اسپانیایی وجود دارند. افراد بسیاری بر روی این پله ها می نشینند و از بودن در چنین فضایی لذت می برند. این پله های بزرگ در سال 1720 میلادی ساخته شده و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی رم به حساب می آیند.

کلیساهای رم

از آثار تاریخی و جذاب شهر رم که گردشگران و توریست های علاقه بسیاری برای دیدن آن ها دارند، کلیساها هستند. بعضی از کلیساهای این شهر دارای معماری بسیار زیبایی بوده و در آن ها از عناصر جذابی مانند مجسمه، نقاشی و شیشه های رنگی استفاده شده است. از جمله این کلیساهای دیدنی می توان به کلیسای سنت پیتر و کلیسای سیستین اشاره نمود.

قلعه سنت آنجلو

قلعه سنت آنجلو مکانی برای اقامت پاپ و اطرافیان او بوده، اما در واقع این بنا به عنوان آرامگاهی برای امپراطور هادریان در قرن یکم میلادی ساخته شد. در نوشته های داوینچی مطالب رمزداری وجود دارند که با توجه به آن ها گفته می گردد، در این قلعه راه مخفی به سمت واتیکان وجود دارند.

کاتاکومب

یکی از بهترین جاهای دیدنی رم، تونل های دفن مردگان یا کاتاکومب است. کاتاکومب از 3 تونل به نام های سان کالیستو، Praetextatus و سان سباستین تشکیل شده و در این تونل ها مجسمه ها و نقاشی های زیبایی قرار دارند. این تونل ها برای بازدید همه افراد آزاد هستند.

معبد پانتئون

یکی از جاهای دیدنی رم، معبد پانتئون است. این معبد حدودا 2000 سال پیش ساخته شده و تا به امروز تغییرات بسیاری در آن انجام شده، اما در حال حاضر شباهت بسیار زیادی به حالت اولیه خود دارد. برای حفاظت و نگهداری از این معبد کوشش های بسیاری شده که چنین چیزی را در جهان کمتر می بینیم. از سنگ مرمر در کف این بنا استفاده شده که باعث زیبایی و شکوه چندین برابر آن شده است. بازدید از این اثر تاریخی تجربه جذابی خواهد بود به خصوص برای تاریخ دوستان و علاقمندان به هنر.

استیا آنتیکا

برای افرادی که به باستان شناسی و تاریخ علاقمند هستند، منطقه باستانی استیا آنتیکا مکان بسیار مناسبی است. در این منطقه باقی مانده هایی از بناهایی که در گذشته رونق بسیاری داشته، دیده می شوند. دیدن این بناها شما را به گذشته و تاریخ این منطقه می برد.

واتیکان

کوچکترین کشور جهان، واتیکان بوده که در کشور ایتالیا واقع شده است. واتیکان محل اسکان پاپ، دولت شهر مستقل است. اگر به رم سفر کنید به راحتی می توانید به این شهر بروید و از جاذبه های آن دیدن کنید.

آبنمای تروی

یکی از مکان های پرهوادار در رم، آبنمای تروی است، در بیشتر ساعات این محل بسیار شلوغ بوده و ساعت های میانی روز، این مکان خلوت تر و بازدید از آن راحت تر خواهد بود. این آبنما شهرت جهانی دارد و گفته می گردد که اگر از این آبنما بازدید کردید، دو سکه در بیاندازید که یکی از این سکه ها برای بازگشت دوباره به رم و دیگری برای عشق است. شب ها این منطقه بسیار شلوغ بوده اما دیدن آن در این موقع از شبانه روز جذاب تر خواهد بود.

هفته فرهنگی

اگر در ماه می به رم سفر می کنید، می توانید از مزایای هفته فرهنگی این شهر که به مدت 10 روز است، استفاده کنید. این 10 روز فرصت مناصبی برای کاهش و صرفه جویی در هزینه ها است، چون ورود به موزه ها مکان های دیدنی بدون هیچ هزینه ای بوده و گردشگران به صورت رایگان می توانند به این مکان ها بروند.

تماشای نمایش

در شهر رم سالن های بسیاری وجود دارند که در آن ها نمایش ها، تناترها و کنسرت های بسیاری برگزار می شوند. از جمله این سالن ها می توان به Parco Della Musica، استادیم المپیک و Viale Pietro de Coubertin اشاره نمود.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: همگردی
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8488

به "سفر به رم ، سفری به دل تاریخ و تمدن باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به رم ، سفری به دل تاریخ و تمدن باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید