سفیر آمریکا در دوبی: متعهد به راه چاره سیاسی برای تنش با ایران هستیم

به گزارش شیوا مارکت، ایرنا به نقل از روزنامه اماراتی نشنال، نوشت: جان راکولتا سفیر آمریکا در امارات گفت که کشورش متعهد به راهکار سیاسی برای کاهش تنش ها با ایران است.

سفیر آمریکا در دوبی: متعهد به راه چاره سیاسی برای تنش با ایران هستیم

راکولتا در حاشیه کنفرانس و نمایشگاه بین المللی نفت ابوظبی گفت: من در اینجا با شمار زیادی از رهبران ملاقات کردم. آنها به صراحت به من گفتند که 1) صددرصد از فشار حداکثری (علیه ایران) حمایت می نمایند، 2) نمی خواهند تنش ها با خشونت حل گردد و 3) راهکار سیاسی -مذاکره- تنها راه برای پیش رفتن است.

او اضافه نمود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا متعهد به راهکار سیاسی برای کاهش تنش ها با ایران است.

راکولتا در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار کرد: ما با امارات همکاری نزدیکی داریم تا ایران متقاعد گردد که تنها راهکار، راهکار سیاسی است. رئیس جمهوری آمریکا بارها و بارها اعلام نموده است که تنها راهکار، راهکار سیاسی است و خشونت در خاورمیانه جایی ندارد.

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز یکشنبه هفته جاری گفته بود راستا برای توافق با ایران می تواند وجود داشته باشد و احتمالا تمام طرفین به زودی آماده شروع این فرایند می شوند.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام ارشد اماراتی اضافه نمود که فرایند این ماجرا طولانی و نیازمند صبوری است.

وی در یک سخنرانی در شهر ابوظبی اشاره نمود که جامعه جهانی از جمله کشورهای منطقه، اروپا و آمریکا باید در این مورد هم عقیده باشند.

رویترز اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران به تازگی تعهدات خود را به صورت قانونی در چارچوب توافق هسته ای سال 2015 کاهش داده است. ایران پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام به کشورهای دیگر طرفین توافق فرصت داده بود تا به تعهدات خود عمل نمایند. تهران حتی با برداشتن گام های اولیه در جهت کاهش تعهدات، این فرصت را به اروپایی ها و طرفین توافق هسته ای داد تا این موضوع به صورت دیپلماتیک رفع گردد.

23231

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13526

به "سفیر آمریکا در دوبی: متعهد به راه چاره سیاسی برای تنش با ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در دوبی: متعهد به راه چاره سیاسی برای تنش با ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید