موضع تازه امارات درباره انفجار نفتکش ها

به گزارش شیوا مارکت، وزیر خارجه امارات برخلاف اظهارات وزیر مشاور خود انور قرقاش امروز خاطرنشان کرد که نمی توانید کشور خاصی را مسول انفجار بدانیم.

موضع تازه امارات درباره انفجار نفتکش ها

به گزراش خبرگزاری خبرنگاران ، برخلاف ادعاهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در حمله به نفتکش ها در دریای عمان انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفته است، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات پس از دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در مسکو تاکید نمود که این حملات خرابکارانه بوده اما ابوظبی به دلیل نبود دلایل کافی نمی تواند هیچ کشوری را مسئول دست داشتن در آن بداند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، بن زائد روز چهارشنبه و در کنفرانس خبری مشترک با لاوروف، همچنین از شروع گفت و گوهای مشورتی امارات با آمریکا برای آنچه افزایش مشارکت های بین المللی جهت تأمین امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس خواند، اطلاع داد.

وی گفت که در دیدار اخیر خود با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، دو طرف در مورد ایجاد یک ائتلاف بین المللی برای تضمین امنیت کشتیرانی در منطقه گفت وگو نموده اند.

وزیر خارجه امارات همچنین خواستار حفظ توافق هسته ای ایران (برجام) شد و از کشورهای منطقه خواست برای یاری به حفظ آن اقدام نمایند.

تارنمای شبکه خبری الجزیره هم به نقل از وزیر خارجه امارات نوشت: ما در منطقه ای پر آشوب هستیم که نمی خواهیم نگرانی ها و بحران ها در آن افزایش یابد. ما خواستار ثبات منطقه هستیم.

بن زاید آل نهیان گفت: همکاری ها با سازمان ملل متحد برای رسیدن به راهکار سیاسی برای خاتمه دادن به بحران یمن ادامه دارد.

بن زائد در مورد حمله به چهار نفتکش در ساحل بندر الفجیره امارات هم گفت: ابوظبی نتایج تحقیقات خود در این خصوص را به سازمان ملل تحویل داده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این کنفرانس بر ضرورت توقف تنش ها در منطقه خلیج فارس تاکید نمود و خواستار حل آن از راه گفت و گو شد.

وی اضافه کرد: گزینه گفت و گو همیشه مهیا است اما آمریکا اساس کار را بر وضع پیش شرط برای ایران و تسلیم این کشور قرار داده است.

لاوروف خاطر نشان کرد که هیچ نقطه بی بازگشتی وجود ندارد و مسکو در کوشش است تا واشنگتن و تهران را برای رعایت خطوط قرمز قانع کند.

310 310

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7248

به "موضع تازه امارات درباره انفجار نفتکش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع تازه امارات درباره انفجار نفتکش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید