سفیر چین در واشنگتن به آمریکا هشدار داد

به گزارش شیوا مارکت، سفیر چین در آمریکا به رفتار این کشور با پکن به عنوان دشمن فرضی هشدار داد و آن را اشتباهی عظیم نامید.

سفیر چین در واشنگتن به آمریکا هشدار داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کوی تیان کای، سفیر چین در آمریکا که در یک نشست مجازی صحبت می کرد، هشدار داد، اتخاذ چنین رویکردی از سوی آمریکا به اشتباهات استراتژیک عظیم منتهی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، کوی تیان کای توضیح داد: رفتار کردن با چین به عنوان رقیب استراتژیک و دشمن فرضی، قضاوت بسیار نادرست در مسائل استراتژیک خواهد بود. ترسیم هر سیاستی بر اساس چنین قضاوت نادرستی، تنها به اشتباه های خطیر استراتژیک منجر خواهد شد.

وی موضع پکن را مبنی بر اینکه چین به دنبال همزیستی مسالمت آمیز و همکاری با آمریکا است، تکرار کرد و همزمان هشدار داد، چین در موضوعات مرتبط با حاکمیت و تمامیت ارضی خود تسلیم هیچ فشاری نخواهد شد.

این مقام ارشد پکن گفت: چین عقب نشینی نخواهد کرد. ما امیدواریم که ایالات متحده به منافع کلیدی چین احترام بگذارد و از عبور کردن از خطوط قرمز پرهیز کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27505

به "سفیر چین در واشنگتن به آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در واشنگتن به آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید