سیستم ایمنی ضعیف با چیپس و پفک

به گزارش شیوا مارکت، مصرف این مواد غذایی در این ایام می تواند یکی از عواملی باشد که باعث ضعف سیستم ایمنی می گردد لذا سعی کنید غذا هایی که در خانه تهیه می گردد را مصرف کنید.

سیستم ایمنی ضعیف با چیپس و پفک

دکتر مرجان مهدوی روشن با بیان اینکه شرایط شیوع کرونا موجب محدود شدن فعالیت افراد و بیشتر ماندن آنان در خانه شده است، اظهار کرد: در خانه ماندن یکسری مزایا و یکسری معایب دارد که از جمله معایب آن می توان به پرخوری ها یا بدخوری ها اشاره نمود.

وی با اشاره به افزایش اضافه وزن و چاقی در میان افراد به ویژه نوجوانان در ایام کرونایی، اضافه نمود: این یک باور اشتباه است که زیاد خوردن سیستم ایمنی بدن را قوی می نماید و می گوییم هرچقدر بیشتر غذا بخوریم بدنمان قوی تر می گردد، اما زیاد خوردن لزوما باعث تقویت سیستم ایمنی نمی گردد، بلکه باید درست و اصولی غذا بخوریم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، زیاد خوردن را موجب چاق تر شدن و افزایش چربی بدن دانست و گفت: چاقی سیستم ایمنی بدن را ضعیف تر می نماید و شانس ابتلا به بیماری ها به ویژه بیماری هایی که در ارتباط با سیستم ایمنی بدن هستند مانند کرونا را افزایش می دهد.

مهدوی روشن، با تاکید بر لزوم کنترل خورد و خوراک، یادآور شد: زمان هایی که بیکار هستیم و حوصله مان سر می رود، به جای اینکه وقتمان را با فعالیت های مختلف مانند مطالعه و ورزش و موسیقی و بازی و... پر کنیم، به سمت آشپزخانه می رویم و بدون اینکه احساس گرسنگی کنیم، آغاز به خوردن می کنیم لذا این عادت بد باید ترک گردد.

وی چیپس و پفک را جزو مواد غذایی چاق کننده با کالری بالا و بدون ارزش تغذیه ای دانست و اضافه نمود: مصرف این مواد غذایی در این ایام می تواند یکی از عواملی باشد که باعث ضعف سیستم ایمنی می گردد لذا سعی کنید غذا هایی که در خانه تهیه می گردد را مصرف کنید.

این متخصص تغذیه، با بیان اینکه برای انجام دادن فعالیت های بدنی حتما به پارک و باشگاه احتیاج نداریم، اعلام نمود: بسیاری از فعالیت های بدنی مانند دراز و نشست و در جا زدن در فضای کوچک داخل خانه نیز قابل انجام است و بدون سر و صدا می توانیم فعالیت بدنی داشته باشیم لذا حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی در روز علاوه بر کنترل وزن، به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید.

مهدوی روشن، میوه ها و سبزی جات را بهترین میان وعده دانست و بیان نمود: در مصرف میوه ها نباید افراط گردد، اما سبزی جاتی مانند خیار و هویج و کاهو اصلا چاق کننده نیست و مصرف زیاد آن نیز مسئله ای ندارد و علاوه بر برطرف احساس گرسنگی، ویتامین های مورد احتیاج بدن را تامین می نماید و در نهایت به تقویت سیستم ایمنی می انجامد.

وی با بیان اینکه نمی توانیم بچه ها و نوجوانان را از مصرف کیک ها و شیرینی جات منع کنیم، متذکر شد: خوردن شیرینی جات باید محدود گردد و در ایام کرونایی، بهتر است بچه ها و نوجوانان کیک ها و شیرینی های خانگی با روغن و شکر کم را به عنوان میان وعده بخورند. لقمه های ساده مانند نان و پنیر و گردو و نان و پنیر و خیار و گوجه و نان و کتلت کم چرب نیز می تواند میان وعده سبک و سالمی برای بچه ها و نوجوانان به ویژه در این روز ها باشد.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: فرادید
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19537

به "سیستم ایمنی ضعیف با چیپس و پفک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم ایمنی ضعیف با چیپس و پفک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید