طرز تهیه خاگینه گل نیلوفر

به گزارش شیوا مارکت، خاگینه گل نیلوفر یکی از انواع خاگینه ماست است که با استفاده از آرد، ماست، تخم مرغ و ... تهیه می گردد. با طرز تهیه خاگینه گل نیلوفر آشنا شوید.

طرز تهیه خاگینه گل نیلوفر

خاگینه گل نیلوفر یکی از انواع دسرهای خوشمزه و سنتی است که مانند دیگر انواع خاگینه با استفاده از آرد، ماست، تخم مرغ و ... تهیه شده و در نهایت داخل شهد شکر غوطه ورد می گردد. یکی از تفاوت های این خاگینه با بسیاری از دیگر انواع خاگینه در این است که خمیر آن بافت منسجم تری داشته و می توان آن را به راحتی قالب زد و درون روغن داغ سرخ کرد.

با ما همراه باشید تا طرز تهیه خاگینه گل نیلوفر را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خاگینه گل نیلوفر:

آرد2- 2.5 پیمانه
ماستنصف پیمانه
تخم مرغ2 عدد
روغن مایعنصف پیمانه
بیکینگ پودر1 ق سوپ خوری
وانیل¼ ق چای خوری
پودر پستهبرای تزیین
سفیده تخم مرغ1 عدد

مواد لازم برای تهیه شهد خاگینه گل نیلوفر:

آب1.5 پیمانه
شکر1.5 پیمانه
زعفران دم نموده1 ق مرباخوری
گلاب1 ق سوپ خوری
آبلیمو1 ق سوپ خوری

طرز تهیه خاگینه گل نیلوفر:

  1. برای تهیه خاگینه گل نیلوفر ابتدا باید تخم مرغ ها را درون ظرفی شکسته و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید. نیازی به همزن برقی نیست.
  2. ماست را به همراه روغن مایع به تخم مرغ های زده شده اضافه نموده و خوب هم بزنید.
  3. حالا بیکینگ پودر و آرد را باهم مخلوط نموده و الک کنید و کم کم به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه کنید.
  4. آرد را باید تا جایی اضافه کنید که احساس کنید خمیر آغاز به جمع شدن و منسجم شدن نموده و می توان آن را دون چسبیدن به دست، با دست ورز داد. پس با دست کمی خمیر را ورز دهید.
  5. وقتی خمیر به بافت مورد نظر رسید و دیگر به دست نچسبید، آن را داخل یک نایلون قرار داده و حدود 30 دقیقه به آن استراحت دهید.
  6. بعد از 30 دقیقه، تکه ای از خمیر را جدا نموده و بین دو کیسه نایلون روی سطح کار قرار دهید و با وردنه آن را باز کنید تا برای قالب زدن آماده گردد.
  7. برای قالب زدن خمیر خاگینه گل نیلوفر از 3 قالب گرد یا گل در 3 سایز مختلف استفاده نموده و خمیر را قالب بزنید.
  8. حالا با استفاده از چاقو برش هایی به صورت به علاوه روی خمیر بزنید اما سعی کنید خطوط برش به مرکز گل ها نرسند و خمیر از هم جدا نگردد.
  9. در این مرحله روغن مخصوص سرخ کردن را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا حسابی داغ گردد و در این فاصله، گل برگ ها را با استفاده از سفیده تخم مرغ به هم بچسبانید به این صورت که باید با نوک انگشت، مرکز گل عظیم تر را آغشته به سفیده تخم مرغ کنید و گل برگ متوسط را روی آن قرار دهید و دوباره گل برگ متوسط را با سفیده تخم مرغ مرطوب کنید و گل برگ کوچکتر را در مرکز آن قرار دهید.
  10. سعی کنید برش هایی که روی خمیرها زدید به صورت مخالف روی هم قرار بگیرند.
  11. در نهایت خمیر را که الان به صورت یک گل سه لایه درآمده را از روی سطح کار برداشته و با نوک انگشت قسمت مرکز آن را کمی فشار دهید.
  12. وقتی روغن حسابی داغ شد، خمیر را داخل روغن داغ غوطه ور کنیدو
  13. خمیر کم کم آغاز به جوشیدن نموده و کمی پف می نماید و در نهایت وقتی به رنگ طلایی درآمد باید آن را از داخل روغن بیرون آورده و داخل سبد آبکش بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته گردد.
  14. این کار را برای بقیه خمیر نیز انجام دهید و در فاصله ای که گل ها در حال خنک شدن هستند، با استفاده از آب، شکر، زعفران، گلاب و آبلیمو یک شهد رقیق تهیه کنید و گل های خنک شده را داخل شهد ولرم بیندازید تا شهد را به خود جذب نمایند و شیرین شوند.
  15. در خاتمه، روی گل ها را با پودر پسته یا خلال پسته تزیین کنید.

خاگینه گل نیلوفر شما آماده است. شما می توانید این خاگینه زیبا، ساده و بسیار خوشمزه را تهیه نموده و به عنوان صبحانه، عصرانه یا دسر میل نمایید. امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را ببرید.

مجله اینترنتی خبرنگاران

تور ونیز: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: setare.com
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24691

به "طرز تهیه خاگینه گل نیلوفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خاگینه گل نیلوفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید