طرز تهیه خورش به

به گزارش شیوا مارکت، خورش به از خورش های معروف و سنتی ایران زمین است که تاریخچه این نوع خورش را می توان به شهر اصفهان نسبت داد که به هر دو صورت ترش و شیرین طبخ می گردد.

طرز تهیه خورش به

خورش به از جمله خورش های لذیذی است که در فصل های پاییز و زمستان به دلیل فراوانی میوه به، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. به میوه ای است شیرین که با افزودن موادی همچون آلو و آبلیمو طعمی ملس به خود گرفته و مورد پسند ذائقه های مختلف می باشد. اگر اکنون قصد پخت خورش به را دارید همراه با گروه آشپزی خبرنگاران باشید.

طرز تهیه خورش به

مواد لازم

  • 3 عدد به
  • 250 گرم گوشت
  • 1 عدد پیاز نگینی
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
  • روغن زعفران شکر آبلیمو ادویه به میزان لازم

طرز تهیه خورش به

پیاز نگینی را سرخ نموده سپس گوشت را اضافه نموده و تفت میدهیم به میزانی که گوشت به خوبی پخته شود به گوشت آب اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا گوشت پخته شود. در ظرف جداگانه میزانی روغن ریخته و دو قاشق رب را سرخ می کنیم، زیر شعله را کم نموده و ادویه را به آن اضافه می کنیم و به محض اضافه کردن ادویه و هم زدن زیر شعله را خاموش می کنیم. 3 عدد به را آماده (شسته) و به تکه های کوچک (بنا به سلیقه به قطعات متوسط) خرد نموده و درون ماهی تابه تفت داده تا کمی و زعفران دم کشیده را به همراه آبلیمو و شکر به داخل ظرف ریخته و با شعله ملایم اجازه می دهیم آب درون ظرف، به خورد به ها رود سپس به تفت داده شده و رب سرخ شده را به گوشت پخته شده اضافه و با شعله ملایم فرصت پخت به داده می شود.

نکات لازم برای تهیه خورش به خوشمزه

نباید به ها در پایان له شوند زمان پخت نهایی تا زمانی است که به پخته شود ولی له نباشد.

میزان آب درون خورش در پایان بایستی به اندازه باشد که به ها روغن انداخته و خشک هم نباشند.

در این خورش می توان از آلو (برای داشتن طعم ملس) و لپه نیز استفاده کرد. در صورت تمایل به افزودن آلو لازم است آلو 5 تا 10 دقیقه قبل تر از به ها به گوشت پخته شده افزوده شود. و در صورت افزودن لپه بایستی لپه را تفت داده تا بوی خامی از بین رود و پس از پختن گوشت به گوشت اضافه شود و به مدت 10 دقیقه در حالت زودپز قرار داده شود و ادامه کار...

در این نوع خورش می توان از مرغ (جایگرین گوشت) نیز استفاده کرد.

طرز تهیه خورشت به با آلو و رب انار

ویژگی های میوه به مناسب خورش به

به را به رنگ زرد روشن خریداری و کرک قهوه ای رنگ روی پوست آن را با ساییدن از بین ببرید.این میوه ممکن است مثل سیب سبز کم رنگ یا طلایی زرد باشد. معمولا اول فصل سبزتر است و آخر فصل طلایی تر می شود اما هر دوی آنها آماده طبخ هستند. با این حال اگر به های سبز رنگ را چند روزی خارج از یخچال نگهداری کنید، رسیده و زرد می شوند اما به یاد داشته باشید که بیش از یک هفته آنها را خارج از یخچال نگذارید چون شروع به خراب شدن می کنند. این میوه درون یخچال تقریبا به اندازه سیب دوام می آورد. به های عطری نیز کوچک تر و دارای پرزهایی روی پوست شان هستند که پس از شستن میوه به راحتی از بین می فرایند.

گروه آشپزی خبرنگاران

تور مالزی: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: setare.com
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24769

به "طرز تهیه خورش به" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورش به"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید