طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

به گزارش شیوا مارکت، شیرینی ماکارون یکی از شیرینی های محبوب فرانسوی است که به رنگ ها و طعم های مختلف تهیه و با انواع کرم ها مانند باتر کریم و یا مربا های مختلف پر می گردد.

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

سرویس آشپزی - شیرینی ماکارون فرانسوی که در این دستور برای شما تدارک دیده ایم بسیار ترد و لطیف است و به لطف فیلینگ باتر کریم طعم کره ای مطبوعی دارد.

در ویدئوی زیر با طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی به صورت عینی آشنا خواهید شد

مواد لازم جهت تهیه شیرینی ماکارون

سفیده تخم مرغ

2 عدد

شکر

2 و 1/2 قاشق غذاخوری

بادام پودر شده

3/4 پیمانه

پودر قند

1 پیمانه

رنگ خوراکی

به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

  1. فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
  2. ابتدا بادام پودر شده را از الک ریز رد کنید.
  3. سپس پودر قند را روی بادام ها الک کنید و در نهایت هر دو را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. برای سهولت در پودر کردن بادام می توانید بادام ها را به همراه پودر قند آسیاب کنید به این ترتیب بادام ها به روغن نخواهد افتاد.
  4. سفیده تخم مرغ را ابتدا با درجه کند همزن بزنید تا از حالت لختگی خارج گردد. سپس شکر را به آرامی به آن اضافه کنید و با درجه متوسط به هم زدن ادامه دهید. در صورت استفاده از رنگ خوراکی، رنگ را در این مرحله به سفیده اضافه کنید و با درجه تند همزن مواد را مخلوط کنید.
  5. مهمترین مرحله در تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی مرحله فولد کردن مخلوط سفیده و مخلوط بادام است.
  6. اگر بیش از حد و یا کمتر از حد معمول مواد فولد گردد شیرینی خشک و یا سفت خواهد شد. در نتیجه بهتر است به روش هم زدن این مرحله در ویدئو دقت کافی را داشته باشید تا مایه صاف و یکدستی حاصل گردد.
  7. در این مرحله مایه شیرینی ماکارون را درون قیف با سری ماسوره ساده بریزید و درون سینی که از قبل با کاغذ روغنی پوشش داده شده است با فاصله شکوفه بزنید.
  8. برای رسیدن به ظاهر مطلوب و یکدست بهتر است چندین مرتبه سینی را روی سطح کار ضربه بزنید و در صورت احتیاج با سر انگشت و یا چاقو روی شیرینی ها را صاف کنید.
  9. در این مرحله سینی شیرینی ماکارون را به مدت 15 تا 20 دقیقه در دمای محیط استراحت دهید تا شیرینی حالت ترد پیدا کند و زمانی که با دست تست می کنید مایه شیرینی به دست شما نچسبد.
  10. سینی شیرینی را به مدت 15 تا 17 دقیقه در فر با دمای 300 فارنهایت یا 150 درجه سانتیگراد قرار دهید.
  11. برای پر کردن این شیرینی می توانید پس از 10 دقیقه استراحت تا کامل خنک شدن شیرینی ها، بسته به ذائقه خود از انواع کرم ها و مرباها استفاده نمایید.

جهت آشنایی با طرز تهیه باتر کریم به بخش شیرینی ها در آشپزی خبرنگاران مراجعه فرمایید.

نمونه هایی از شیرینی ماکارون فرانسوی

منبع: setare.com
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 خرداد 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18241

به "طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید