طرز تهیه یک شیرینی خانگی فانتزی مخصوص عید؛ کوکی شکلاتی

به گزارش شیوا مارکت، کوکی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین شیرینی ها در سرتاسر دنیاست که با مواد مختلف به عنوان مغز کوکی درست می گردد. شیرینی کوکی را به انواع و اقسام مختلف درست می نمایند. اگر در خانه فر دارید شیرینی عید را سال جاری خودتان درست کنید. اگر هم دوست دارید دستور پخت شیرینی خانگی فانتزی و ساده عید مثل شیرینی کوکی شکلاتی گردویی را برای همواره بدانید این طرز تهیه شیرینی کوکی شکلاتی گردویی از سایت آشپزی Betty Crocker را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه یک شیرینی خانگی فانتزی مخصوص عید؛ کوکی شکلاتی

مواد لازم تهیه شیرینی خانگی فانتزی عید؛ کوکی شکلاتی گردویی (48 عدد)

مدت زمان تهیه و آماده سازی: 90 دقیقه

شکر دانه ریز: ¾ فنجان

شکر قهوه ای: ¾ فنجان

کره آب شده: 1 فنجان

وانیل: 1 قاشق چایخوری

تخم مرغ: یک عدد

آرد چند منظوره: 2 و ¼ فنجان

جوش شیرین: 1 قاشق چایخوری

نمک: 1 قاشق چایخوری

شکلات چیپسی: 1 بسته (360 گرم)

مغز گردو خرد شده: 1 فنجان

طرز تهیه شیرینی خانگی فانتزی عید؛ کوکی شکلاتی گردویی

برای تهیه شیرینی کوکی شکلاتی گردویی به فر احتیاج دارید. ابتدا فر را در دمای 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتی گراد که اصطلاحا یک دمای کمی داغ در آشپزی است، گرم کنید.

در یک ظرف بزرگ، شکر دانه ریز، شکر قهوه ای، کره، وانیل و تخم مرغ را با دستگاه همزن برقی و روی سرعت متوسط هم بزنید. اگر همزن برقی ندارید با قاشق آنقدر هم بزنید تا تمام مواد خوب با هم ترکیب کنید. حالا آرد، جوش شیرین و نمک را هم اضافه نموده و تمام مواد را خوب هم بزنید. شکلات و مغز گردوهای خرد شده را هم اضافه نموده و خوب هم بزنید.

با یک قالب اسکوپ بستنی از مایه شیرینی کوکی شکلاتی بردارید و روی سینی فر بچینید. با ته قاشق کمی کوکی ها را فشار دهید تا به اندازه 6 سانتی متر پهن شوند. مدت 8 تا ده دقیقه زمان برای پخت شیرینی کوکی شکلاتی گردویی کافی است. وقتی روی کوکی ها طلایی کمی تیره شد سینی را از فر خارج کنید. حدود 12 دقیقه صبر کنید تا کوکی ها کمی سرد شوند و جا بیفتند، سپس در ظرف مورد نظر بچینید.

نکات مهم برای تهیه شیرینی کوکی شکلاتی

*می توانید مقداری از شکلات های چیپسی را کنار بگذارید و به محض درآوردن کوکی ها از فر شکلات را روی کوکی ها بریزید. با انگشت کمی فشار دهید تا شکلات ها در کوکی های نرم فرو روند.

*به جای مغز گردو می توانید از هر مغزی که دوست دارید برای تهیه شیرینی کوکی شکلاتی بهره ببرید

*شیرینی کوکی یک شیرینی خانگی فانتزی ساده و زود پز برای عید است. شما به راحتی می توانید این شیرینی را به عنوان یک شیرینی خانگی فانتزی عید و نیز یرای دوره عصرانه و دورهمی های محبت آمیز و حتی رسمی درست کنید.

*در صورت تمایل می توانید کمی شکلات آب شده را هم روی کوکی ها بریزید تا یک شیرینی خانگی فانتزی عید خوش ظاهرتری داشته باشید.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: افق کوروش
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3879

به "طرز تهیه یک شیرینی خانگی فانتزی مخصوص عید؛ کوکی شکلاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یک شیرینی خانگی فانتزی مخصوص عید؛ کوکی شکلاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید