ظریف: معتقدیم اجلاس سران آستانه باید هر چه سریع تر برگزار گردد

به گزارش شیوا مارکت، وزیر خارجه ایران با بیان اینکه اجلاس سران آستانه باید هر چه سریع تر برگزار گردد، گفت: تنها سازوکاری که توانسته از شدت خشونت در سوریه بکاهد و به سمت ثبات همراه با مبارزه با تروریسم پیش برود، فرایند آستانه بوده است.

ظریف: معتقدیم اجلاس سران آستانه باید هر چه سریع تر برگزار گردد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) در گفتگویی درباره برگزاری نشست سران فرایند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) در تهران با بیان اینکه نوبت ایران است که اجلاس سران آستانه را برگزار کند، گفت: معتقدیم تنها سازوکاری که تا به امروز توانسته در سوریه از شدت خشونت بکاهد و به سمت ثبات همراه با مبارزه با تروریسم پیش برود فرایند آستانه بوده است.

ظریف فرایند آستانه را فرایندی پیروز برشمرد و گفت: معتقدیم هر چه سریع تر این اجلاس در بالاترین سطح برگزار گردد.

وی اضافه کرد: من چند دقیقه پیش با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تلفنی گفتگو کردم و ایشان هم بر ضرورت این موضوع تأکید داشت.

لازم به ذکر است محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در گفتگویی تلفنی در مورد آخرین تحولات مربوط به کرونا، اقدامات ایران، مناسبات مالی دو جانبه، شرایط جاری در ادلب سوریه و فرایند آستانه رایزنی و گفتگو کردند.

رایزنی تلفنی دو وزیر خارجه در حالی اجرا شده که به گفته سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران رایزنی ها برای برگزاری هر چه سریعتر نشست سران فرایند آستانه در جریان است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه 12 اسفند ماه در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گشت، درباره نشست سران سه کشور فرایند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) گفته بود: هنوز رایزنی ها ادامه دارد، قبل از تحولات اخیر در ادلب قرار بود این نشست در ایران برگزار گردد و در حال هماهنگی جزییات و تاریخ آن بودند که با تحولات ادلب قدری توجهات به سمت های دیگر رفته است و در حال رایزنی هستیم که تاریخ نشست را با هماهنگی سه کشور قطعی و اعلام کنیم.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16802

به "ظریف: معتقدیم اجلاس سران آستانه باید هر چه سریع تر برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: معتقدیم اجلاس سران آستانه باید هر چه سریع تر برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید