غذا های ضد اضطراب را بشناسید

به گزارش شیوا مارکت، یک محقق و پژوهشکر طب سنتی گفت: اگر می خواهید دچار اضطراب نشوید این غذاهارا بخورید.

غذا های ضد اضطراب را بشناسید

محسن پویان، محقق وپژوهشگر طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، اظهار کرد: افرادی که دچار استرس و اضطراب هستند با مصرف مواد غذایی مناسب تا حد زیادی از آن را کاهش دهند.

او ادامه داد:لیمو، لیموترش، پرتغال، روغن گریپفورت، ترنج، نارنگی و نارنج در رژیم های ضد استرس به علت خاصیت بالا بردن سطح خلقوخو استفاده میشود؛ همچنین ثابت شده که مرکبات تأثیرات قابل توجهی بر افسردگی و اضطراب در موش ها و میمون ها داشته است بنابر این میتوان همین نتایج را برای انسان ها پیش بینی کرد.

او شرح داد:عسل با داشتن 200 فاکتور مغذی مهم مانند فروکتوز، گلوکز، آمینواسید های مختلف، ویتامین ها و مواد معدنی نقش مهمی در تغییر خلقوخوی افراد دارد. کرایسین که یک فلاوونوئید هست، به عنوان یکی آنتی اکسیدان مهم و همچنین ضد اضطراب در عسل وجود دارد.

این محقق و پژوهشکر طب سنتی گفت: کاوا، بادرنجوبه، التینین (ماده موجود در چای سبز)، ریشه والرین از جمله گیاهن دارویی است که خاصیت ضد اضطرابی دارند. همچنین افراد قبل از مصرف این گیاهان حتما با پزشک خود در خصوص استفاده و مقدار آن ها مشورت کنند.

مسائل ناباروری را تشدید می کند

ویتامین) B1 تیامین (پویان خاطرنشان کرد:در پژوهشی، گروهی را به مدت 2 ماه 50 میلی گرم از مکمل غذایی B1 و به گروهی گول دارو (در واقع ماد های شبیه مکمل غذایی B1 از نظر ظاهری، اما بی تأثیر خوراندند و به هر یک از گروه ها نگفتهاند که گول دارو میخورند یا مکمل غذایی تا نقش اثر روانی که بر فرد میگذارند بیتأثیر شود.) دادند.

ارزیابی تخصصی شرایط روحی افراد قبل و بعد از مصرف B 1 نسبت به کسانی که B1 خورده بودند نشان داد به طور کلی از احساس آرامش و اعتماد به نفس بهتری برخوردار بودند در نتیجه ویتامین B1 میتواند در بالا بودن سطح روحی فرد تأثیرگذار باشد.

او اظهار کرد:ویتامین B1 در غلات سبوسدار، حبوبات، گوشت و ماهی وجود دارد. ویتامین B6، پیریدوکسین در صد ها واکنش متابولیکی مهم بدن دخیل است که از جمله این واکنش ها میتوان به واکنش های مربوط به ساخت انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و گابا اشاره کرد.

او خاطرنشان کرد:اگرچه ویتامین B6 بر اضطراب تأثیرگذار است، اما بیش از اضطراب تأثیر خود را بر مسائل ثانوی های که در نتیجه اضطراب به وجود میآید مانند خستگی و افسردگی می گذارد.

این محقق و پژوهشکر طب سنتی گفت: در مطالعات مشخص شده افرادی با سطح افسردگی و اضطراب بالا با کمبود ویتامین D روبرو هستند برای اینکه بدن دچار کمبود ویتامین D نشود پیشنهاد میشود پوست دست و پای خود را روزانه به مدت 30 دقیقه در مقابل آفتاب، بی واسطه (از پشت شیشه تأثیر نمیگذارد) قرار دهید.

پویان ادامه داد:مشاهده شده رژیمی که در آن لیزین اندک است، میتواند سطح استرس را در حیوانات را بالا ببرد و همچنین با طراحی آزمایشی در یک خانواده متوجه شدیم افرادی که گندم غنی شده با لیزین از اجزای اصلی رژیم خود قرار دادهاند استرس کمتری دارند برای تأمین لیزین مورد نیاز بدن باید به مقدار کافی لبنیات و غذا های دریایی مصرف شود.

او خاطرنشان کرد:افراد با اضطراب بالا بهتر است روز خود را با منابع غنی تریپتوفان مانند تخم مرغ، بوقلمون، توفو، ماهی غزل آلا، حبوبات، آجیل، دانهها، شیر و پنیر شروع کنند. همچنین تریپتوفان سروتونین خون را که یک هورمون شادیبخش است، افزایش میدهد و سطح اضطراب را پایین می آورد.

او دامه داد:افراد اگر به دنبال راهی راحت برای کنترل اضطراب خود هستند، میتوانید با مصرف آب بیشتر اضطراب خود را کنترل کنند همه اندام های بدن از جمله مغز برای عملکرد درست خود نیازمند آب کافی است. یافته ها نشان داده است کمبود آب حتی به صورت خفیف بیقراری و استرس را افزایش میدهد.

بهترین کمک کننده دستگاه گوارش را بشناسید

پویان در پایان گفت:افراد مصرف حداقل سه وعده از ماهی های روغنی (سالمون، غزلآلا، تن، ساردین) را در برنامه غذایی هفتگی خود داشته باشند؛ زیرا این مواد غذایی اسید چرب مورد نیاز بدن را برطرف میکند، همچنین اسید چرب برای سلامت مغز لازم است.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16043

به "غذا های ضد اضطراب را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا های ضد اضطراب را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید