فعالیت بیش از 270 غرفه صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه تبریز

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فعالیت بیش از 270 غرفه صنایع دستی و گردشگری از سراسر ایران در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز خبر داد.

فعالیت بیش از 270 غرفه صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اعلام این خبر، گفت: نهمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و فعالان بزرگ صنایع دستی ایران در تبریز برگزار می شود.

او افزود: در کنار این نمایشگاه، اولین دوره نمایشگاه گردشگری تبریز را نیز به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری برگزار می کنیم.

آبدار اعلام کرد: در مجموع 210 غرفه صنایع دستی و 60 غرفه گردشگری در این نمایشگاه حضور فعال دارند و از افزون بر 400 فعال این دو حوزه میزبانی می کنیم.

او با اشاره به استقبال بالا از این نمایشگاه در بین هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی، عنوان کرد: در این نمایشگاه همیشه شاهد استقبال خوبی بودیم و امسال هم استقبال از سال های گذشته چه به لحاظ کمی و چه از نظر گستره جغرافیایی فعالیت شرکت کننده ها، بیشتر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تاکید کرد: ملی بودن نمایشگاه باعث شده است که شاهد تنوع بسیار بالایی در صنایع دستی عرضه شده باشیم و انواع صنایع دستی علاوه بر معرفی در این نمایشگاه به فروش می رسند.

آبدار در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: صنایع دستی علاوه بر اینکه جنبه اقتصادی دارد، فعالیت فرهنگی نیز محسوب می شود و همین موضوع، باعث چند بعدی شدن نمایشگاه شده است.

او اعلام کرد: امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از هنرها و صنایع قدیمی توسط افراد علاقه مند در بخش خصوصی احیا می شوند و سیاست های سازمان نیز بر حمایت از این افراد پایدار است.

آبدار با اشاره به حمایت های اجرا شده در حوزه صنایع دستی، شرح داد: بر اساس سیاست های کلی حمایتی، تلاش می کنیم تا با معرفی هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی، این افراد از وام های کم بهره اختصاص یافته، بهره مند شوند.

او بازاریابی و برندسازی را یکی از مباحث اصلی در حوزه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه نیز بازاریابی جزو اهداف برگزاری است و تجربه ثابت کرده است، هنرمندانی که توانسته اند در حوزه بازاریابی و برندسازی فعالیت مناسبی داشته باشند، پیروز تر هستند.

آبدار در انتها گفت: نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری جذابیت های زیادی دارد و از عموم مردم دعوت می کنم که در این نمایشگاه حضور یافته و از تولیدات هنرمندان سراسر کشور بازدید کنند.

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز تا 15 تیر 98 هر روزه از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز در معرض دید، متخصصان، علاقه مندان و عموم مردم خواهد بود.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9393

به "فعالیت بیش از 270 غرفه صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیش از 270 غرفه صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید