هم افزایی صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه تبریز

به گزارش شیوا مارکت، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز، گفت: نمایشگاه تبریز باعث می گردد که هم افزایی خوبی بین دو حوزه گردشگری و صنایع دستی اتفاق بیفتد.

هم افزایی صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، پویا محمودیان در بازدید از نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز، بیان کرد: یکی از مزیت های نمایشگاه تبریز این است که دو موضوع مهم گردشگری و صنایع دستی به موازات هم مورد توجه قرار گرفته است و هم افزایی خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

او اضافه کرد: ثابت شده است که هم افزایی صنایع دستی و گردشگری می تواند باعث توسعه پایدار شده و در رشد مالی کشور و استان ها تاثیرگذار باشد.

محمودیان تاکید نمود: یکی از اهداف این نوع از نمایشگاه ها مطلع سازی عموم مردم برای حمایت از صنایع دستی است و می توانیم از این ظرفیت برای رسیدن به شعار سال مبنی بر رونق فراوری قدم های بزرگتری برداریم.

او اظهار کرد: نمایشگاه ها مهم ترین ابزاری هستند که به یاری آن ها می توانیم فراوریات ایرانی را در معرض دید عموم مردم قرار دهیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: کشور ما دارای بیش از 295 رشته فعال صنایع دستی است که بیشتر این موارد شاخص و ممتاز هستند.

محمودیان توضیح داد: بر اساس آمار سامانه سازمان، بیش از 440 هزار نفر در این حوزه فعالیت می نمایند اما مطمئنیم که در حالت عمومی بیشتر از 2 میلیون نفر در کشور در این حوزه فعال هستند.

او با اشاره به اینکه حوزه صنایع دستی گنج بی بدیل مالی کشور است، بیان کرد: حوزه صنایع دستی به خصوص در بخش هایی چون اشتغال، جوانان و بانوان اهمیت ویژه ای پیدا می نماید.

محمودیان در ادامه گفت: صنایع دستی را می توان ایرانی ترین کالای فراوری داخل نامید و در صورت حمایت های بیشتر می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی در اقتصاد کشور داشته باشد.

او تجاری سازی صنایع دستی را اولویت اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد و گفت: فرهنگ سازی، حمایت و بردن این نوع از کالاها به محیط زندگی و کار عموم مردم از جمله اقداماتی است که به دنبال انجام آن هستیم.

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز از 11 تا 15 تیر ماه هر روز از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز در معرض دید، متخصصان، علاقمندان و عموم مردم خواهد بود.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9595

به "هم افزایی صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم افزایی صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید