قاضی زاده هاشمی: رئیس فدراسیون فوتبال برای کار خودش ارزش قائل نیست

به گزارش شیوا مارکت، احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت ورزش و جوانان باید قانون منع به کارگیری بازنشستگان را در فدراسیون فوتبال نیز اجرا کند.

قاضی زاده هاشمی: رئیس فدراسیون فوتبال برای کار خودش ارزش قائل نیست

به گزارش خبرنگاران، احسان قاضی زاده هاشمی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد با ابراز امیدواری به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال گفت: دستگاه های مختلف به اجرای این قانون در فدراسیون فوتبال ورود کردند. وظیفه مجلس، نظارت عالی بر حسن اجرای قانون است. فراکسیون جوانان مجلس در قانون منع به کارگیری بازنشستگان پیشگام شدند و این قانون تا حدود زیادی در 13 فدراسیون اجرا شد. اجرای این قانون در هیئت های ورزشی هم ضرورت دارد و انشاءالله با پیگیری وزارت ورزش قانون در هیئت های ورزشی اجرا گردد.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: آنچه در راستا اجرایی قانون فدراسیون فوتبال باید رخ دهد، برگزاری مجمع عمومی فدراسیون است که در 19 اسفند برگزار خواهد شد. یکی از موضوعاتی که در این مجمع آنالیز می گردد، حضور بازنشستگان در مسئولیت های مختلف فدراسیون فوتبال است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه مدیران فدراسیون فوتبال گفته اند نمایندگان باید به قیمت های گوشت و سایر اقلام اساسی توجه کند، توضیح داد: من در این مدت پنج بار درخصوص اجرای قانون در فدراسیون فوتبال موضع گیری کردم که گفتند 250 بار در این باره صحبت کردم. این حرف صحت ندارد. ما در همه عرصه ها بر اجرای قانون نظارت داریم و در همه مسائل ورود می کنیم. این افراد اطلاع چندانی در این باره ندارند. مجلس بر قیمت اقلام اساسی، گوشت و مایجتاج مردم بر وزارت کشاوری و سازمان پشتیبانی امور دام نظارت می نماید، اما این دلیل نمی گردد درباره ورزش ورزش موضع گیری نکنیم.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: علامت تعجب جدی این است کسانی که خودشان را رئیس فدراسیون فوتبال می دانند، فوتبال را پایین تر از موضوع گوشت می دانند و برای کار خود، ارزش قائل نیستند. چنین کسی نمی تواند اظهار نظر کند و بگوید باید به گوشت پرداخته گردد. نمی گردد با این وضعیت، مدیریت جامعی داشته باشند. قیمت گوشت، ورزش و فوتبال برای نمایندگان مجلس مهم است و دغدغه ما، اجرای قانون در وزارت کشاورزی، ورزش و فوتبال است.

قانون اساسی شفاف است و نمایندگان مجلس در کلیه شئون اداری و حوزه های مختلف می توانند ورود و نظارت نمایند. وی در مورد اینکه وزارت ورزش گفته است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل فدراسیون فوتبال نمی گردد، این جمله را اعلام کرد و گفت: قانون گذار و دستگاه های نظارتی در حسن اجرای قانون تشخیص دهنده هستند. قانون می گوید بازنشستگان در هر جایی که فعالیت می کردند، اعاده می شوند. یک قانون اعاده در سال 73 و یکی در سال 61 داشتیم که می گوید افراد در سمت قبلی خود برای مدت تعیین و با مصوبه هیئت دولت فعالیت نمایند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور می تواند در این باره اظهار نظر کند، گفت: این سازمان به صورت خاص درباره پرونده اداری این عزیزان (مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال) ورود نموده و تصمیم گیری می نماید. وزازرت ورزش و جوانان، نفیاً و اثباتاً در این مقام نیست که نقش نظارتی ایفا نماید. دستگاه های نظارتی اجرای قانون را پیگیری کردند و مرجع قضایی و سازمان بازرسی کشور می تواند به صورت مستقیم به مرجع قضایی ارجاع دهد. در این قانون پیگیری قضایی را به صورت مستقیم انجام دادیم و مردم در شهرستان ها هم می توانند اعلام جرم نمایند.

قاضی زاده هاشمی درخصوص اینکه آنالیز بازنشستگان فدراسیون فوتبال در برنامه مجمع عمومی این فدراسیون اعلام نشده است، توضیح داد: الزامی ندارد که موضوع در برنامه مجمع قید گردد. این قانون یک واقعیت است. افرادی که واجد صلاحیت نیستند، رأساً به مجمع اعلام می نمایند که شرایط ادامه همکاری را ندارند. وگرنه دستگاه های نظارتی به موضوع ورود می نماید. رئیس فدراسیون فوتبال گفته اعاده هستم. قانونه می گوید افراد اعاده در جایی که حضور داشتند باید فعالیت نمایند.

وی با بیان اینکه مهم ترین رکن، اجرای قانون است، گفت: دوستان از حسن اجرای قانون تبعیت نمایند. آقایان به دنبال این هستند که از افراد نظر بگیرند یا سوال نمایند. قانون صراحت دارد و چشمان بینای زیادی هم وجود دارد که بالاترین آنها، علاقه مندان به فوتبال و مردم هستند. تبعیت از قانون به نفع همه است. اصرار به هر وسیله ای و اجرای قانون به روش دیگر به هر وسیله ای، پذیرفته شده نیست. 13 رئیس فدراسیون با پیگیری وزارت ورزش از قانون تبعیت کردند و این وزارتخانه باید قانون را برای فدراسیون فوتبال هم اجرا نمایند. این مصداق عدالت است و تردیدی در آن نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از دوستان دعوت می کنم که قانون را داوطلبانه با سرِ بالا اجرا نمایند تا هم در افکار عمومی خوشنام باشند و هم از قانون تبعیت نمایند. مطمئن باشید اتفاقی نمی افتد و فضای جدیدی در عرصه ورزشی باز خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بعضی از 13 رئیس بازنشسته فدراسیون سوابق طولانی داشتند، گفت: رحیمی رئیس پیشین فدراسیون هندبال، نایب رئیس المپیک آسیا بود و بیش از 40 سال در ورزش کشور حضور داشت، اما با سرِ بالا استعفا کرد. او کارمند وزارت ورزش بود و شرایطی داشت که بگوید می خواهم برگردم. از این روسای بازنشسته، یکی از یکی دارای تجربه و انگیزه ورزشی بیشتر بودند و تجارب زیادی داشتند. آنها از قانون تبعیت کردند و مردانه گفتند خداحافظ. این افراد مقاومت نکردند، با وجود اینکه می توانستند از این کارها انجام دهند. اگر وزارت ورزش و جوانان نخواهد اقدام موثری انجام دهد، دستگاه های دیگری به موضوع ورود می نمایند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3891

به "قاضی زاده هاشمی: رئیس فدراسیون فوتبال برای کار خودش ارزش قائل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی زاده هاشمی: رئیس فدراسیون فوتبال برای کار خودش ارزش قائل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید