قدیه ؛ شهری که مهم ترین مرکز تفریحی عربستان می گردد ، لاس وگاس سعودی ها اینجاست ، پروژه اصلاحات عربستان به تفریحات جوانان رسید

به گزارش شیوا مارکت، جلوگیری از خروج شهروندان برای صرف هزینه های تفریحی در خارج از کشور راه های مختلفی دارد، می توان از سیاست هایی همانند افزایش عوارض خروج از کشور استفاده کرد یا با ایجاد مراکز استاندارد امکان تفریح و گردشگری را در داخل کشور فراهم کرد. عربستان راه دوم را انتخاب نموده است دقیقا برعکس ایران ...

قدیه ؛ شهری که مهم ترین مرکز تفریحی عربستان می گردد ، لاس وگاس سعودی ها اینجاست ، پروژه اصلاحات عربستان به تفریحات جوانان رسید

خبرنگاران: زمان تفریح است ؛ وبسایت قدیه با این جمله شروع می گردد. شهر قدیه قرار است مرکزی برای تفریح، ورزش و فرهنگ در عربستان سعودی باشد و اگر چه گاهی در مطبوعات آن را دیزنی لند یا حتی لاس وگاس عربستان خوانده اند اما بی شک قدیه فراتر از این هاست. عربستان قدیه را اینگونه توصیف می نماید: یک منطقه شاخص و قطبی برای بازدید، تفریح و برآورده کردن نیازهای اجتماعی و فرهنگی نسل کنونی و نسل آینده.

استراتژی ساخت این مرکز بر ایجاد و توسعه بیش از 300 مورد امکانات تفریحی و آموزشی در 5 بخش قرار گرفته است:

  1. پارک، شامل پارک های آبی و جاذبه های تفریحی
  2. ورزش و سلامت، شامل برنامه ها و امکانات ورزشی حتی برای ورزش حرفه ای و قهرمانی، استادیوم هایی برای میزبانی مسابقات بین المللی، آموزشگاه های ورزشی در سطح دنیای و…
  3. حرکت و پویایی شامل سرگرمی های هیجان انگیز مانند موتورسواری، ورزش های هوایی، آفرود و …
  4. طبیعت و محیط زیست شامل فعالیت های ماجراجویانه در طبیعت و جستجو و اقامت در فضای آزاد و …
  5. هنر و فرهنگ شامل امکانات و برنامه هایی برای استفاده تماشاگران از هنرهای سنتی و مدرن مانند نمایشگاه های هنری و فرصت های آموزشی و فرهنگی

قرار است در قدیه تمام این امکانات به صورت 24 ساعته در اختیار بازدیدنمایندگان و گردشگران باشد.

در سایت این مرکز فرهنگی نوشته است که محمد بن سلمان بن عبد العزیز آل سعود ولیعهد عربستان اجازه مدل توسعه طولانی مدت رفاه در عربستان سعودی را در سال 2016 ابلاغ کرد و نتیجه آن چشم اندازی در سال 2030 بود که در آن طرح هایی بلند پروازانه اما شدنی برای پویایی جامعه و نشاط در کشور با رونق اقتصادی در نظر گرفته شد.

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی در برابر چالش های جامعه عربستان شامل تفریحات محدود، تغییرات جمعیتی و اجتماعی، سلامت عمومی و گذر دنیا از مشاغل مربوط به نفت، پروژه های بسیار بزرگی را تعریف نموده است که قدیه یکی از آنهاست تا اهدافی همانند ایجاد هیجان، خلاقیت، الهام بخشی، کارآفرینی و فرصت های سرمایه گذاری را در جامعه ایجاد کند.

در برنامه ایجاد این شهر گفته شده که با ایجاد قدیه سالانه 30 میلیارد دلار به اقتصاد عربستان یاری می گردد چرا که سعودی ها اکنون این مقدار را صرف گردشگری در دیگر کشورها می نمایند و با ساخت این پروژه این مقدار پول دیگر در عربستان هزینه خواهد شد. این پروژه علاوه بر حمایت اقتصادی از صندوق سرمایه گذاری عمومی از بالاترین سطح حمایت های سیاسی هم برخوردار است.

در اهداف این پروژه عنوان شده است که اکنون دو سوم شهروندان عربستان زیر 35 سال هستند و به دنبال زندگی با کیفیت تری هستند و قدیه می تواند امکانات تفریحی در سطح کیفیت دنیای را برای آنها ایجاد کند.

این پروژه همچنین بر توانمندسازی زنان و جوانان تاکید دارد و برنامه های حفاظت از محیط زیست و افزایش سلامت عمومی را در اهداف خود دارد و قرار است به نیازهای تغییرات سنی جمعیت در عربستان پاسخ بدهد.

پادشاه عربستان، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در مراسمی در 28 آوریل سال 2018 پروژه شهر قدیه را افتتاح کرد و فاز اول این پروژه قرار است در سال 2022 افتتاح گردد.

شهر قدیه با اتومبیل حدود 40 دقیقه از مرکز ریاض، پایتخت عربستان، فاصله دارد. ویدئویی از این شهر متفاوت سعودی را در زیر ببینید.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: چمدان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9722

به "قدیه ؛ شهری که مهم ترین مرکز تفریحی عربستان می گردد ، لاس وگاس سعودی ها اینجاست ، پروژه اصلاحات عربستان به تفریحات جوانان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیه ؛ شهری که مهم ترین مرکز تفریحی عربستان می گردد ، لاس وگاس سعودی ها اینجاست ، پروژه اصلاحات عربستان به تفریحات جوانان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید