قرار نیست شهر را توسعه دهیم اما از زندگی کردن در آن لذت نبریم

به گزارش شیوا مارکت، رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید به نام توسعه و پیشرفت شهر از جان تهران مایه بگذاریم، گفت: قرار نیست شهر را توسعه دهیم اما از زندگی کردن در آن لذت نبریم.

قرار نیست شهر را توسعه دهیم اما از زندگی کردن در آن لذت نبریم

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد حق شناس در آیین نکوداشت روز تهران گفت: ما امروز به نام تهران گردهم آمدیم. این گردهمایی در کاخ گلستان که میراثی ارزشمند برای تهران است، رخداد زیبایی است. تهران همه چیز دارد. آب و هوایی دل انگیز، تاریخ و فرهنگ، سرمایه های عظیم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که همه با هم در تهران گرد آمده اند. تهران زیباست، جذابیت دارد و بخشنده است و اصالت دارد.

وی ادامه داد: باید قدر تهران را بدانیم. عزیزش بداریم. به داشتنش افتخار کنیم و همچون امانتی میراث گرانقدر برای نسل های آینده و فرزندانمان حفظش کنیم. تهران امروز در روند توسعه و پیشرفت شهر آسیب هایی دیده است. آلودگی آب و هوا و محیط زیست، آسیب دیدن باغ ها و چهره شهر، سوءمدیریت ها و آسیب ها در حوزه های اقتصاد، هدررفت منابع اقتصادی شهر، بی مهری نسبت به ارزش ها و منابع فرهنگی و اجتماعی شهر واقعیت هایی است که باید دید و برای آن چاره اندیشید. اگر قرار باشد به نام توسعه و پیشرفت شهر از جان تهران مایه بگذاریم بسیار زیان خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ساختمان های بلند و مدرن، بزرگراه ها، خیابان ها و میدان های جدید، خطوط راه آهن و مترو، اتوبوس، تاکسی و ماشین ها برازنده شهر تهران است اما زمانی می تواند چیزی به ارزش های تهران اضافه کند که دلنشینی و دل انگیزی زیبایی های طبیعی، آرامش و امنیت و لذت زندگی کردن در تهران را از شهروندان تهرانی نگیرد. قرار نیست شهر را توسعه دهیم اما از زندگی کردن در آن لذت نبریم.

وی ادامه داد: توسعه شهر تهران باید به گونه ای باشد که منابع زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تهران را از بین نبرد. باید برای توسعه شهر تهران با نگاه فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی کنیم. ارزش ها و منابع اجتماعی یک شهر مهمترین سرمایه های شهر هستند. این ارزش و منابع هستند که به شهر هویت و اصالت و جان می بخشند.

وی افزود: در شورای شهر تهران همه تلاش بر این است که تهران شهری برای زیستن باشد. در توسعه شهر از جان شهر هزینه نشود. جان شهر ارزش های فرهنگی و اجتماعی شهر هستند.

حق شناس تاکید کرد: رویداد تهران که به نام تهران پایه گذاری شده و امید است که از این پس به عنوان هفته تهران دنبال شود، رویدادی زیباست. این رویداد زمانی جایگاه واقعی خود را پیدا می کند که مردمی شود. مردمی تر از آنچه که امروز است. رویداد تهران تحفه زیبای شورای شهر برای مردم شهر است و مردم شهر تهران هنر و خلاقیت و زیبایی ها را پاک می دارد.

وی ادامه داد: شهر تهران شهر همه ایرانی ها در همه جای دنیاست. این پایتخت سیاسی ایران سرافراز را پاس بداریم و دولت هم سهم خود را از پایتخت نشینی را بپردازد تا مدیریت شهری در حفظ ارزش ها و زیبایی های این شهر تنها نباشد.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11761

به "قرار نیست شهر را توسعه دهیم اما از زندگی کردن در آن لذت نبریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار نیست شهر را توسعه دهیم اما از زندگی کردن در آن لذت نبریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید