محمود فکری و تجربه اولین ملاقات تدارکاتی همراه با استقلال؛ در جستجوی ترکیب ایده آل

به گزارش شیوا مارکت، خبرگزاری خبرنگاران- اولین بازی استقلالی ها پیش از فصل فوتبالی جدید، دیداری تدارکاتی بود که امروز این تیم برابر نفت مسجد سلیمان به انجام رساند و در نهایت توانست با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسد.

محمود فکری و تجربه اولین ملاقات تدارکاتی همراه با استقلال؛ در جستجوی ترکیب ایده آل

به گزارش خبرنگاران، ملاقاتی که به نوعی می توان آن را اولین دستپخت محمود فکری و دیگر مربیان استقلالی روی نیمکت دانست. مهم ترین نکته ای که در ملاقات امروز استقلالی ها پیدا بود به سیستم آنها و تفکراتی که محمود فکری برای جا انداختن در تیم دارد بر می گردد. آبی پوشان در این بازی با سیستم سه دفاعی بازی خود را آغاز کردند و در نهایت به خاتمه رساندند. فکری که تجربه پیروز استراماچونی در این سیستم و چیدمان خاص بازیکنان مورد نظر را در فصل قبل دیده بود تصمیم دارد تا تغییراتی در استقلالی که در یک سوم خاتمهی بازی های لیگ قبل و بازی های لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت، به وجود بیاورد. او برای این کار تصمیم دارد تا سیستم مورد نظر خود را در تیم و تا پیش از آغاز بازی های لیگ جا بیندارد.

این تصمیم در حالی گرفته می گردد که پیش از این استراماچونی پس از حضور در جمع آبی ها از سیستمی با سه دفاع کار خود را آغاز کرد و علیرغم نتایج بدی که استقلالی ها در ابتدای دوران حضور او گرفتند روی تاکتیک های خود اصرار ورزید تا در نهایت توانست با همان سیستم مایه های پیروزیت استقلالی ها را فراهم آورد. استرا آن روزها از میان مدافعانی مانند عارف غلامی، روزبه چشمی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی و ... سه بازیکن را به عنوان سه مدافع میانی به زمین می فرستاد و از میلیچ و وریا غفوری به عنوان دو پیستون تیم استفاده می کرد.

حالا محمود فکری هم در اولین ملاقاتی که تیم خود را به میدان فرستاد از سه مدافع میانی به نام های شاهین طاهرخانی، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی استفاده کرد و میلاد زکی پور در جناح چپ و سید احمد موسوی نیز در جناح راست به عنوان دو پیستونی که قرار است به مدافعان و وینگرها و هافبک های دفاعی یاری نمایند به میدان رفتند.

از این ترکیب دفاعی، کادرفنی آبی ها تنها در حدود دقیقه شصتم بازی اقدام به تعویض دو پیستون خود کردند و به این ترتیب وریا غفوری به جای احمد موسوی و متین کریم زاده نیز به جای زکی پور به میدان رفتند و به این ترتیب سه مدافع میانی (طاهرخانی، یزدانی و مرادمند) تا خاتمه در میدان بودند. با این حساب در اولین ملاقات استقلالی ها برای فصل جدید، بارزترین نکته در تیم آنها به همین سیستم مورد نظر محمود فکری بر می گشت و با برگزاری بازی های تدارکاتی بعدی، پیش از آغاز لیگ بیستم می توان به این رسید آبی پوشان این فصل فوتبالی را سه دفاعه خواهند گذراند و یا خیر، محمود فکری و دیگر مربیان استقلال به دنبال آزمون و خطا برای رسیدن به بهترین سیستم هستند.

محمود فکری در نساجی نشان داد به کادر پرتعداد اعتقاد دارد؛ چیزی که شاید در فوتبال ما عجیب باشد اما در فوتبال حرفه ای مرسوم است و دیدید که در برهه ای تعداد همکاران کارلوس کی روش در تیم ملی بیشتر از اعضای یک تیم فوتبال بود. او حتی برای بازیکنان مصدوم هم یک مربی جداگانه داشت که به طور اختصاصی با آنها کار می کرد تا زودتر به میدان برگردند.

محمود فکری در کوشش برای جذب دستیاری بود که همانند وحید فاضلی طراحی تمرینات را انجام دهد؛ تمریناتی که بدنسازی و تاکتیک را توامان باهم داشت و چون وحید فاضلی فیزیولوژی ورزشی خوانده بود این کار را به خوبی انجام می داد و به همین دلیل با امید نمازی وارد مذاکره شد. مربی ای که در ایران جدا از حضور در تیم ملی در تیم های ذوب آهن و استیل آذین هم کار نموده بود.

به نظر می رسد این نقش را اینروزها امید علی دفتری ایفاء می نماید. از عکس های تمرین استقلال این طور برداشت می گردد که گرم کردن تیم با اوست و حتما طراحی تمرینات را هم انجام می دهد. و شاید به همین بهانه بود که شاهد جدایی مربی بدنساز هم از کادر فنی تیم آبی ها بودیم. در نساجی کار بدنسازی تیم توسط مسعود ابطحی انجام می شد که در زمره مربیان بشمار می رود اما نساجی در کار بدنی در دوران کرونایی یکی از بهترین تیم ها بود و این حتما به خاطر طراحی تمریناتی بود که از سوی وحید فاضلی انجام می شد.

راه ساری: سئو، طراحی سایت، طراحی و چاپ گرافیکی و دیجیتالی، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24748

به "محمود فکری و تجربه اولین ملاقات تدارکاتی همراه با استقلال؛ در جستجوی ترکیب ایده آل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمود فکری و تجربه اولین ملاقات تدارکاتی همراه با استقلال؛ در جستجوی ترکیب ایده آل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید