مشاور اسد: هدف از جنگ سوریه نابود کردن هویت و تاریخ آن است

به گزارش شیوا مارکت، مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه تأکید کرد جنگ متجاوزانه علیه سوریه، که از 2011 شروع شده است و همچنان ادامه دارد، تنها نظامی نیست بلکه یک جنگ فکری و تاریخی با هدف نابودی هویت و تاریخ سوریه است.

مشاور اسد: هدف از جنگ سوریه نابود کردن هویت و تاریخ آن است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سانا، بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت که جنگ متجاوزانه ای که از 9 سال پیش علیه سوریه به راه انداخته شده است و همچنان ادامه دارد، تنها نظامی نیست بلکه یک جنگ فکری و تاریخی است که نابودی هویت و تاریخ سوریه را هدف قرار داده است و سوریه عزم خود را در جنگ علیه تروریسم تا بیرون راندن نهایی آن جزم نموده است.

شعبان اضافه کرد، این جنگ ظالمانه مستلزم این است که تمامی آنچه طی آن اتفاق افتاده، در تمام سطوح مستندسازی گردد، طرح نخست و مهم تر امروز همان مستند کردن این جنگ است و هدف از آن این است که این تاریخ را به دست خودمان بنویسیم و به همه زبان های دنیا ترجمه کنیم تا دنیا حقیقت آنچه که در سوریه جریان دارد را بخواند و همه دروغ و توهماتی، که رسانه های غربی ساخته اند، به دست فراموشی سپرده گردد و قهرمانی های ملت سوریه رکن اصلی از تاریخ سوریه باشد و تمامی مردم دنیا آن را بخوانند.

وی، که ریاست هیئت امنای موسسه سند میهن که در سال 2016 تاسیس شد را بر عهده دارد، توضیح داد، طرح این موسسه مبنی بر مستند کردن زندگی سران فکر و اندیشه و سال های جنگ در همه جوانب آن، به دنبال آن است که تاریخ فداکاری های شهدا و درد و رنج مجروحان را به وسیله نگارش تاریخ جنگ در سوریه ثبت کند و در این راستا با شاهدان و صاحبان رمان ها مصاحبه می گردد و این مصاحبه ها مستند شده و آرشیوبندی می شوند تا سندی برای نسل های بعدی شوند.

این دیپلمات ارشد سوریه در ادامه اظهار داشت بعد از سال ها جنگ، مردم سوریه به دنیا ثابت کردند که در سطح بالایی از هوشیاری و بیداری قرار دارند و به اصول و آرمان های ملی خود پایبند هستند.

بثینه شعبان تأکید کرد تدابیر سختگیرانه و یک جانبه دولت آمریکا علیه سوریه، غیر قانونی است و اعتبار بین المللی ندارد.

وی همچنین تهدیدهای اخیر واشنگتن علیه شخصیت هایی که قرار است از نمایشگاه بین المللی دمشق بازدید نمایند را محکوم کرد.

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه همچنین به تغییر موضع مردمی در قبال سوریه در بسیاری از کشورهای دنیا به جز کشورهایی که میلیاردها دلار با هدف سرنگون کردن سوریه هزینه کردند، اشاره نمود و گفت این دولت ها در نهایت موضع خود را تغییر خواهند داد.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10076

به "مشاور اسد: هدف از جنگ سوریه نابود کردن هویت و تاریخ آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور اسد: هدف از جنگ سوریه نابود کردن هویت و تاریخ آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید