ممنوعیت 30 ساله حمل سلاح تهاجمی در کالیفرنیا لغو شد

به گزارش شیوا مارکت، با حکم یک قاضی فدرال آمریکا با تشبیه به اینکه اسلحه ای آر -15 (AR-15) به مانند یک چاقوی سوئیسی است، ممنوعیت 30 ساله حمل سلاح تهاجمی در ایالت کالیفرنیا را لغو کرد.

ممنوعیت 30 ساله حمل سلاح تهاجمی در کالیفرنیا لغو شد

به گزارش خبرنگاران، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر اضافه نمود: حمل اسلحه در ایالت کالیفرنیا که از سال 1989 میلادی ممنوع شده بود از سوی این قاضی فدرال با اعلام اینکه این ممنوعیت ناقض متمم دوم قانون اساسی آمریکا است ، لغو شد.

بنابراین گزارش؛ راجر بنیتز (Roger Benitez) قاضی ناحیه بخش جنوبی ایالت کالیفرنیا که لغو حمل سلاح را اظهار داشت، دراین باره گفت: مانند چاقوی ارتش سوئیس، اسلحه محبوب ای آر-15 ترکیبی عالی از یک سلاح دفاع خانگی و میهنی به شمار می رود.

سی ان ان دراین باره گفت: به نظر این قاضی ایالت کالیفرنیا یکی از هواداران حمل سلاح در آمریکا است و حامی کنترل سلاح دراین کشور نیست.

این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه اضافه نمود: درحالی این قاضی دادگاه استفاده از این سلاح را آزاد اظهار داشت که از این سلاح در تیراندازی و کشتارهای جمعی بسیار استفاده شده است.

ای آر-15 یک سلاح جنگی است

بنابراین گزارش گاوین نیوسام فرماندار ایالت کالیفرنیا نسبت به حکم این قاضی انتقاد کردو گفت که ای آر-15 یک سلاح جنگی است.

تب خرید سلاح در آمریکا فروکش نمی کند

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در مورخ 9 خردادماه 1400 با پرداختن به بحران روبه رشد امنیتی در داخل آمریکا نوشت: شهرها در سراسر آمریکا شاهد افزایش صحنه قتل و کشتار است، اما چرخه فروش سلاح گرم در آمریکا همچنان روبه رجحان است، بطوریکه تنها در ماه مارس 2020 میلادی(فروردین1399) درخواست کنترل سابقه برای خرید سلاح گرم به یک میلیون تقاضا در یک هفته رسید، موضوعی که از سال 1998 میلادی بدین سو سابقه نداشت.

افزایش شمار تیراندازی در آمریکا در سال 2020

درهمین حال آمار خشونت های خیابانی و مرگ و میر ناشی از تیراندازی در آمریکا در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و تنها در شهر شیکاگو، آمار قربانیان خشونت خیابانی با سلاح گرم در سال 2020 در مقایسه با سال 2019 افزایش 55 درصدی داشت.

تارنمای نشریه انگلیسی ایندیپندنت نیز در گزارشی در 16 آذرماه 1399 نوشت: بنابرگزارش اداره پلیس شهر نیویورک تنها در سال 2020 یکهزار و 400 مورد تیراندازی دراین شهر را ثبت نموده که نسبت به سال گذشته و در فاصله زمانی ماه ژانویه تا نوامبر، 95.8 درصد افزایش تیراندازی و خشونت با سلاح گرم را نشان می دهد.

400 میلیون قبضه سلاح در آمریکا

نیویورک تایمز نوشت: دولت فدرال هرگز سلاح های گرمی که در داخل آمریکا به فروش می رسند را دنبال و پی گیری نمی کند، حتی داده های موجود در باره کنترل سوابق خریداران سلاح نیز نمی تواند آمار دقیقی از سلاح های موجود در آمریکا را معین سازد، تنها برآورد می گردد که از جمعیت 330 میلیون نفری آن، حدود 400 میلیون قبضه سلاح در این کشور در اختیار افرادی باشد.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29509

به "ممنوعیت 30 ساله حمل سلاح تهاجمی در کالیفرنیا لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت 30 ساله حمل سلاح تهاجمی در کالیفرنیا لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید