نمایشگاه کتاب فرانکفورت تلفیقی و با ثبت نام برگزار خواهد شد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشرزویکلی، مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت دوباره در بیانیه ای اعلام کردند که این نمایشگاه در سال 2021 به صورت تلفیقی برگزار خواهد شد و به عبارتی نسخه مجازی نمایشگاه به صورت همزمان در کنار بخش فیزیکی فعالیت خواهد داشت.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت تلفیقی و با ثبت نام برگزار خواهد شد

نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال به طور رسمی در چهار روز بین 14 تا 18 اکتبر در شرایط خاص و تماما به صورت دیجیتال در حالی برگزار گردید که با وجود استقبال گسترده 300هزار کاربر از سایت نمایشگاه هنوز اطمینانی از آینده برگزاری این رویداد ادبی در فضای فیزیکی وجود ندارد.

مسئولان آلمانی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کردند که این نمایشگاه در امسال میلادی به صورت تلفیقی برگزار خواهد شد که از هم اکنون ثبت نام برای حضور محدود ناشران و شرکت نمایندگان در نمایشگاه شروع شده است. امسال نمایشگاه در تاریخ 20 - 24 اکتبر برگزار خواهد شد که کشور کانادا مهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

امسال نمایشگاه کتاب فرانفکورت با شعار اتصال دوباره سعی دارد به صورت محدود و کنترل شده دوباره ناشران و عوامل صنعت چاپ و توزیع کتاب در سراسر دنیا را دوباره به یکدیگر پیوند دهد. سال گذشته آلمانی ها اعلام نموده بودند که نمایشگاه را به صورت تلفیقی برگزار می نمایند؛ ولی محدودیت های سفر به خاطر کرونا مانع از اجرای نسخه فیزیکی شد و نمایشگاه کاملاً مجازی برگزار گردید.

سال گذشته مسئولان برگزاری نمایشگاه با یاری مستقیم دولت آلمان توانستند زیرساخت های مربوط به برگزاری مجازی نمایشگاه را با موفقیت فراهم نمایند که طبق آمار ارائه شده 3هزار و 627 رویداد ادبی و همچنین 70 ساعت برنامه و دیدار ناشران تخصصی و 200 ساعت برنامه برای کاربران و مخاطبان عمومی تدارک دیده شد.

یورگن بوس، رئیس نمایشگاه در یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از نمایشگاه حضور 4هزار ناشر شرکت نماینده به صورت مجازی در نمایشگاه امسال خبر داده و گفته بود که امسال در نمایشگاه حدود 750 سخنران و نزدیک به 250 ساعت برنامه و کارگاه در نظر گرفته شد.

مسئولان آلمان اعلام کردند نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال 2021 تنها در سه سالن 3و4و6 این نمایشگاه پذیرای شرکت نمایندگان و ناشران از پیش ثبت نام شده خواهد بود. گفته می گردد انتظار می رود امسال تنها دو سوم از شرکت نمایندگان نمایشگاه سال 2019 به صورت حضوری در نمایشگاه حاضر شوند. قرار است امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از نرم افزار زوم (Zoom) برای برگزاری کنفرانس های مجازی استفاده گردد.

آلمانی ها در اولین تجربه آنلاین خود 31 هزار جلد کتاب بیش از 4هزار ناشر از سراسر دنیا را نمایش دادند. به گفته رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت از کشور آلمان 1283 ناشر، سوئد 104 ناشر، اتریش 90 ناشر، بریتانیا 418 ناشر، آمریکا 332 ناشر، کانادا و چین 126 ناشر، فرانسه 116 ناشر و از کشور برزیل 67 ناشر برای حضور در نمایشگاه ثبت نام نموده بودند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28490

به "نمایشگاه کتاب فرانکفورت تلفیقی و با ثبت نام برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب فرانکفورت تلفیقی و با ثبت نام برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید