هدف از فراخوان آمریکا و ریاض سر و صدای رسانه ای است

به گزارش شیوا مارکت، پس از ادعای آمریکا مبنی بر خاتمه دادن به جنگ در یمن، عضو ارشد شورای سیاسی عالی یمن تأکید کرد که هدف از فراخوان آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات درباره صلح سروصدای رسانه ای است.

هدف از فراخوان آمریکا و ریاض سر و صدای رسانه ای است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد علی الحوثی عضو ارشد شورای سیاسی عالی یمن، عصر امروز (دوشنبه)، در اظهاراتی به ادعای واشنگتن مبنی بر خاتمه دادن به جنگ در یمن واکنش نشان داد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه الجهته، محمد علی الحوثی در این خصوص گفت: هدف از فراخوان کشور های متجاوز آمریکا، بریتانیا، عربستان سعودی و امارات درباره صلح آن هم با تداوم تجاوز ها و محاصره، سروصدای رسانه ای و بازی کردن نقش قربانی است.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی عالی یمن ادامه داد: صلح نیازمند اعلام تصمیمی از جانب چهار کشور متجاوز مبنی بر خاتمه دادن به تجاوزگری ها و شکستن محاصره است همانطور که آمریکا خاطرنشان کرد.

لحظاتی پس از انتشار اظهارات محمد علی الحوثی، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: بریتانیا و غیر بریتانیا باید به یاد داشته باشند که همچنان به تجاوزگری ها و تحمیل محاصره علیه مردم یمن ادامه می دهند و کسی که ابتدا و فورا باید دست از [اقداماتش]بکشد متجاوز جنایتکار است.

محمد عبدالسلام ادامه داد: اما آنکه از خود دفاع می نماید، در جهت درست حرکت می نماید و حق دار است و از نظر اخلاقی، ملی و انسانی اگر پیش از متوقف شدن تجاوزگری ها و محاصره دست [از اقدام]بکشد، مقصر است.

این واکنش پس از اظهارات پنجشنبه شب جو بایدن رئیس جمهور آمریکاست که در سخنرانی خود با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرد، دولت او کوشش دارد جنگ در این کشور را متوقف نمایند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش بس در یمن اقدام کند.

بایدن گفت: جنگ علیه یمن باید متوقف گردد و ما همه حمایت های خود از عملیات های تهاجمی در آنجا را متوقف می کنیم.

ادعای دولت بایدن مبنی بر کوشش برای توقف جنگ در یمن در حالی است که این جنگ با چراغ سبز دولت باراک اوباما در زمانی که بایدن معاون او بوده، شروع شد.

دولت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در جنگ شش ساله ائتلاف عربستان سودی علیه یمن حمایت نامحدودی از فروش تسلیحات مدرن گرفته تا ارائه یاری های مستشاری و اطلاعاتی به این ائتلاف ارائه نموده است که در نتیجه آن، 16802 یمنی جان باخته اند که 3753 نفر آن ها کودک هستند.

همچنین میانگین جمعیت زیر خط فقر به 85 درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، 20 میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند.

مجله بهسان: مجله پزشکی و سلامت همراه با مقالات علمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27779

به "هدف از فراخوان آمریکا و ریاض سر و صدای رسانه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف از فراخوان آمریکا و ریاض سر و صدای رسانه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید