هزاران هلندی در حمایت از محیط زیست تظاهرات کردند

به گزارش شیوا مارکت، تهران - خبرنگاران - ده ها هزار نفر از مردم هلند با برگزاری راهپیمایی در آمستردام پایتخت خواهان اقدامات قوی تر دولت این کشور در زمینه تغییرات آب و هوایی شدند.

هزاران هلندی در حمایت از محیط زیست تظاهرات کردند

به گزارش بامداد دوشنبه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، سازمان دهندگان این تظاهرات اظهار داشتند که به رغم شرایط نامناسب آب و هوا 40 هزار نفر در این تجمع بزرگ شرکت کردند.

تارنمای سازمان حفاظت از محیط زیست نوشت: دولت ما باید راهکار هایی واقعی برای خانواده ها، جوانان، کارآفرینان، کارمندان و کشاورزان بیابد. کسانی که بیشترین آلودگی را ایجاد می نمایند باید بهای منصفانه ای پرداخت نمایند. آب و هوا منتظر نمی ماند.

معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: یاری، سیستم را تغییر دهید و مرگ بر مرزها، زنده باد جنگل ها.

طبق گزارشی که آژانس ارزیابی زیست محیطی هلند در ماه ژانویه منتشر کرد، این کشور از اهدافی که در زمینه تغییرات آب و هوایی برای سال 2020 مشخص نموده، بسیار عقب است.

هلن دی کانینک پژوهشگر تغییرات جوی در هلند گفت: دنیا به سرعت درحال تغییر است. با یک سیاست جوی بلندپروازانه یا بدون آن، هلند هرگز بار دیگر مثل سابق نخواهد شد.

حدود یک ماه پیش نیز در همسایگی هلند، 70 هزار نفر از حامیان محیط زیست در بروکسل پایتخت بلژیک راهپیمایی نموده و از سیاستمداران خواستند به وعده های خود برای مقابله با تغییرات آب و هوایی پایبند باشند.

تحقیقات دانشمندان و مستنداتی که سال 2015 منتشر شد، نشان می دهد که گرمایش دنیای شتاب گرفته است. نمایندگان 195 کشور در سال 2015 در پاریس، به توافقی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دست یافتند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال 2017 در اقدامی جنجالی خروج واشنگتن از این معاهده را اظهار داشت که با اعتراض دنیای روبرو شد.

دانشمندان بعضی تغییرات موردنیاز برای کاهش گرمایش زمین را پیشنهاد داده اند که یکی از این موارد، کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن بود. طبق این پیشنهاد، تا سال 2030 میلادی انتشار گاز دی اکسیدکربن باید 45 درصد نسبت به سال 2010 کاهش یابد و فراوری این گاز تا سال 2075 به صفر برسد. آمریکا بالاترین آمار انتشار گاز دی اکسیدکربن در دنیا را داراست.

شبک**9423**1392

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4069

به "هزاران هلندی در حمایت از محیط زیست تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران هلندی در حمایت از محیط زیست تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید