همراهی کشاورزان لازمه ساماندهی اثر 7000 ساله است

به گزارش شیوا مارکت، ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، همراهی کشاورزان لازمه ساماندهی اثر 7000 ساله است.

همراهی کشاورزان لازمه ساماندهی اثر 7000 ساله است

قضیه چیست؟

مهدی جمال اظهار کرد: همکاری مسئولان عالی شهرستان، مردم دامغان و خصوصا مالکان و زارعان اراضی پیرامونی، بستر لازم برای ساماندهی این محوطه ارزشمند را بیش از پیش فراهم می نماید و سامان دهی تپه حصار نیز می تواند زمینه ساز جهش چشمگیر صنعت گردشگری در این شهرستان تاریخی گردد.

وی با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از صنعت گردشگری در کشور گفت: با توجه به شرایط تحریم کشور، صنعت گردشگری راه مناسبی برای درمان اقتصاد ایران است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه کرد: برگزاری رویدادهای گردشگری با در نظر دریافت پروتکل های بهداشتی یکی از راه های ترویج صنعت گردشگری در کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر تاریخی و گردشگری شهرستان دامغان، تقویت زیرساخت های گردشگری و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را مهمترین گام در هموار کردن جهت توسعه گردشگری این شهرستان دانست.

جمال توضیح داد: برگزاری رالی گردشگری، همایش سرمایه گذاری گردشگری، توجه به سفرهای برنامه ریزی شده ارزان قیمت و انعقاد قرارداد همکاری با تورهای گردشگری دیگر شهرها از جمله اقدامات موثر و قابل اجرا برای معرفی هرچه بیشتر شهرستان دامغان است.

وی ضمن تشکر ویژه از شهرداری دامغان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را نهادی سیاست گذار در این سه حوزه بر شمرد و بیان نمود: با همراهی و همکاری مردم، ادارات و نهادها، اجرای برنامه های پیش بینی شده در احیای صنایع دستی، حفاظت از آثار تاریخی و ترویج گردشگری را میتوان دنبال کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده به منظور سامان دهی تپه حصار و ثبت جهانی چشمه علی دامغان ابراز امیدواری کرد: با ورود مسئولان عالی شهرستان و همکاری مردم دامغان به ویژه مالکان و زارعان زمینهای اطراف، سامان دهی تپه حصار زمینه ساز جهش چشم گیر گردشگری شهرستان دامغان گردد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دستیابی به اهداف گردشگری شهرستان دامغان با ارائه برنامه ها و راهکارهای موثر، عملیاتی می گردد و حمایت مناسب از سرمایه گذاران و تسهیل امور اداری، زمینه ورود بیشتر سرمایه گذاران به صنعت گردشگری را فراهم می نماید.

علی اکبر علیزاده تاکید نمود: از هر گونه برنامه در راستای ارتقای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و ایجاد زمینه های معرفی غنای تاریخی و فرهنگی دامغان حمایت می گردد.

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24117

به "همراهی کشاورزان لازمه ساماندهی اثر 7000 ساله است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراهی کشاورزان لازمه ساماندهی اثر 7000 ساله است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید