همه مدیران یاری نمایند تا گردشگری محور توسعه کرمانشاه گردد، تقویم فرهنگی کرمانشاه تدوین می گردد

به گزارش شیوا مارکت، استاندار کرمانشاه با اشاره به حمایت از برنامه های توسعه گردشگری استان کرمانشاه بر لزوم همکاری و کوشش مدیران استان برای یاری به گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان تاکید نمود.

همه مدیران یاری نمایند تا گردشگری محور توسعه کرمانشاه گردد، تقویم فرهنگی کرمانشاه تدوین می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه سوم مهر ماه در کارگروه گردشگری استان بااشاره به مرکزیت استان کرمانشاه در منطقه غرب کشور و ارائه خدماتی که در حوزه های مختلف به استان های همجوار خود می دهد، اظهار کرد: خدمات یکی از محورهای پررنگ توسعه استان است که پرچمدار این محور نیز حوزه گردشگری است.

او ادامه داد: در یک سال گذشته وقوع زلزله بزرگ 7.3 ریشتری و پس لرزه های آن باعث شد که نتوانیم از این محور توسعه بخوبی استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: از آنجایی که گردشگران همیشه در پی یک مقصد امن و با خطر کم هستند، وجود پس لرزه های مداوم کاهش ورود گردشگران به استان را بدنبال داشت که این کمبود گردشگر را باید جبران کنیم.

او بابیان اینکه گردشگری همانند سایر کالاها در سبد خانوارهای ایرانی نهاده شده، مطرح کرد: گردشگری امروز به یک اولویت برای خانواده ها تبدیل شده، لذا باید از این فرصت برای استان استفاده کنیم.

بازوند به جاذبه های گردشگری منطقه اورامانات کرمانشاه اشاره نمود و گفت: جاذبه های گردشگری این منطقه می تواند به اندازه چاه های نفت برای ما درآمدزایی داشته باشد.

او تاکید نمود: وقتی گردشگران به یک منطقه ورود پیدا نموده و آن منطقه را از حالت معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل نمایند، بخش خصوصی و مردم آغاز به ایجاد زیرساخت های گردشگری نموده و به تبع ایجاد اشتغال می گردد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت و صندلی تبلیغات در حوزه گردشگری، افزود: سازمان برنامه و بودجه استان اعتبارات لازم را برای بحث تبلیغات حوزه گردشگری استان باید تامین کند.

او اظهار داشت: باید کوشش کنیم تا از نیمه دوم سال 97 کرمانشاه را به عنوان یک شهر گردشگری معرفی کنیم.

بازوند همچنین به مطرح شدن پروژه کرمانشاه 2020 اشاره نمود و یادآورشد: کرمانشاه 2020 را با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح کردم که مورد استقبال ایشان نهاده شد، در این راستا تمام دستگاه های استان باید به اداره کل میراث فرهنگی یاری نمایند تا پروپوزال این ایده را تهیه و در هیات دولت به تصویب برسانیم.

او اظهار داشت: کرمانشاه از دیرباز به عنوان یک برند گردشگری در کشور مطرح بوده، اکنون احتیاجمند کمی تحرک هستیم تا گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید نمود: اگر بخواهیم کرمانشاه 2020 را معرفی کنیم، لازم است که همه مدیران یک معاون و یا مشاور گردشگری داشته باشند.

او متذکرشد: اگر می خواهیم توسعه گردشگری انجام گیرد، احتیاج به یک اجماع مدیریتی داریم، چراکه درصورت از دست فرصت گردشگری در استان، استان های همجوار این فرصت را بدست گرفته و ما بی بهره خواهیم ماند.

بازوند همچنین با انتقاد از عدم حضور مدیران استانی در کارگروه گردشگری، مطرح کرد: حضور معاونان به جای مدیران حاکی از آن است که گردشگری برای مدیران استان اهمیت ندارد، لذا باتوجه به اینکه گردشگری از محورهای اصلی توسعه استان است، از این پس حضور مدیران در این کارگروه الزامی است.

تدوین تقویم فرهنگی کرمانشاه

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با طرح این مساله که چرا استان کرمانشاه با وجود همه ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری در جذب گردشگر پیروز نبوده است؟ با بیان اینکه صرف نظر از عامل جنگ، بازسازی و زیرساخت ها، پنج عامل اساسی را از جمله مهمترین عوامل این مساله مطرح کرد.

او ادامه داد: عواملی همچون بسته بودن راستا عتبات عالیات، نا امنی های عراق، حضور داعش و مسائل اقلیم کردستان عراق، مساله زلزله، ضعف در تبلیغاب و معرفی استان و عدم همراهی ارزشمند دستگاه های دولتی در برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری و اقتصادی کردن این رویدادها در جذب گردشگر استان در سالیان اخیر تاثیرگذار بوده اند.

بالایی با اشاره به برگزاری رویدادهای متعدد در حوزه های فرهنگی، ورزشی، علمی، هنری و ... در کرمانشاه، اظهار کرد: این رویدادها در طول سال و به صورت ملی، منطقه ای و گاها بین المللی برگزار می گردد، اما به دلیل همپوشانی، موازی کاری، عدم اطلاع رسانی مناسب و عدم همکاری دستگاه ها وجهه اقتصادی برای استان پیدا نمی نمایند.

او اضافه نمود: در نظر داریم تمام رویدادهایی را که دستگاه های مختلف از اسفند امسال تا انتها سال 98 برگزار می نمایند را احصاء نموده و یک تقویم فرهنگی با تاکید برگردشگری تهیه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه توضیح داد: در این راستا، تمام دستگاه های اجرایی استان موظفند ظرف 15 روز رویدادهای مهم حوزه خود را که در سه سطح یادشده برگزار می گردد را به معاونت سیاسی استانداری ارسال نمایند تا زمینه هم افزایی بیشتر دستگاه ها در استان فراهم گردد.

او در ادامه به کلیدی بودن تبلیغات در گردشگری اشاره نمود و گفت: تبلیغات می تواند برای جذب سرمایه گذار و سپس ورود گردشگر بسیار حائز اهمیت باشد، لذا انتظار است دستگاه ها و ادارات استان در برنامه هایی که اجرا می نمایند، بحث گردشگری را در اولویت خود قرار دهند، چراکه باید گردشگری را به موضوعی فرابخشی در استان تبدیل کنیم.

او افزود: تا سال اقتصادی آینده حدود هفت میلیارد تومان را درحوزه تبلیغات گردشگری هزینه خواهیم کرد که از این میزان سه میلیارد و 600 میلیون تومان سهم دولت و بقیه سهم بخش خصوصی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه همچنین به ایده کرمانشاه 2020 و نقش آن در رونق گردشگری کرمانشاه پرداخت و اضافه نمود: اگر این رخداد را درکرمانشاه داشته باشیم، طبق وعده استاندار 50 درصد از منایع مورد احتیاج اجرای آن از محل منابع استان تامین می شو.

نگرش ها به حوزه گردشگری تقویت گردد

محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در کارگروه گردشگری استان باتاکید براینکه باید یک نگاه گردشگری در استان حاکم گردد، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی باید بینش و نگرش به حوزه گردشگری را در استان ایجاد و تقویت کند.

او ادامه داد: در این راستا بین دستگاه ها و لایه های مختلف جامعه استان باید به گردشگری به عنوان یک سرمایه توجه گردد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه وجود ظرفیت های گوناگون گردشگری در حوزه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و... را در استان یک ثروت خدادادی توصیف کرد و گفت: شهر کرمانشاه را با وجود رودخانه قره سو تنها با کمی همت می توان به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدیل کرد.

او بر لزوم ارتقاء نگاه و فرهنگ گردشگری بین مردم استان تاکید نمود و اضافه نمود: باید این آموزش ها را داشته باشیم تا همه اقشار مختلف در جذب گردشگر نقش آفرینی نمایند.

الهی تبار با بیان اینکه راستاهای گردشگری باید پرجاذبه باشند، مطرح کرد: متاسفانه در جاده های کرمانشاه تابلوهای فاصله تا اثرتاریخی نصب نشده و اداره کل راهداری نیز آن را از وظایف خود نمی داند، درحالیکه گردشگری حوزه ای فرابخشی است.

او توضیح داد: همچنین به منظور ورود گردشگران به استان باید با تورلیدرها ارتباط گرفته و همایشی برگزار کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه باید به پروژه 2020 به عنوان یک محور کاری در استان توجه کنیم، گفت: فرصت مناسبی است که روی این پروژه کار و هدفگذاری کنیم.

او خواهان توجه به نقش سازمانهای مردم نهاد در جذب گردشگر و کاهش هزینه تبلیغات گردشگری در استان شد.

راهنمایی حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز داشتن پتانسیل گردشگری، وجود زیرساخت ها، فرهنگ و اتمسفر گردشگری، معرفی صحیح و نهادینه کردن فرهنگ گردشگری را از ارکان اصلی پیروزیت در مقوله گردشگری مطرح کرد و اضافه نمود: مردم ایران کرمانشاه را باید با یک برند و شعار بشناسند، لذا به برند احتیاج داریم.

او تاکید نمود: باید از ظرفیت هایی همچون تبلیغ در رسانه ملی برای معرفی گردشگری کرمانشاه استفاده کنیم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه توضیح داد: باید از شرکت های تبلیغاتی با پرداخت تسهیلات حمایت نموده تا کرمانشاه را معرفی کنیم.

او بهره مندی از فضای دیجیتال را از دیگر ظرفیت هایی مطرح کرد که باید از آن برای جذب گردشگر به کرمانشاه استفاده کرد و گفت: از آنجایی که انعکاس اخبار منفی درکاهش جذب گردشگر موثر است، رسانه های استان باید این مقوله را مورد توجه قرار دهند.

در این جلسه علاوه بر موافقت با برنامه و بودجه درخواستی تبلیغات گردشگری استان در امسال، پیگیری یک رویداد بین المللی در سال 2020 به میزبانی کرمانشاه و تدوین تقویم فرهنگی استان در سال پیش رو مورد تصویب اعضای کارگروه نهاده شد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9819

به "همه مدیران یاری نمایند تا گردشگری محور توسعه کرمانشاه گردد، تقویم فرهنگی کرمانشاه تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه مدیران یاری نمایند تا گردشگری محور توسعه کرمانشاه گردد، تقویم فرهنگی کرمانشاه تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید